Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Gaming Innovation Group (GIG)

Små markedet er ikke fornøyd ?

Helt enig @Kronn. Bunnlinja er ikke positiv. Noe jeg også påpekte i ett av mine siste innlegg. Åpningen i dag tyder på at mange begynner å bli utålmodig med henblikk på inntjening😐

2 Likes

Såså de printer opp noen hundre millioner aksjer til seg selv som de selger igjen så er det 3 blank på ny.

Bekreftelse på mine tidligere antagelser. Gig kjører videre i samme spor…

1 Like

Veldig greit den siger oppover og ikke tar helt av. Meget fornøyd med Q idag!

Hva var du mest fornøyd med ?

PS : eg er ikke negativ til rap

Nei si det, at Q rapporten innehold det som stort sett var ventet av markedet og ikke kom med store overraskelser. At guidingen på E120m består og er unntatt de siste oppkjøp, noe som sier meg at denne kommer nok til å holdes om ikke mer, vi går nå inn i en bedre sesong for GIG. . I tillegg så fokuseres det nå å få større aktører inn på iGC og skaleres opp for å håndtere dette.

Jeg hadde ikke ventet meg stjerner og fyrverkeri, der ble det heller ikke… Men ser ut som markedet også mener det var en ålreit rapport… Rt 5.19 :slight_smile:

2 Likes

Må si det blir veldig spennende å få i gang bettingcloude altså!

Tror neste 24mnd i GIG kan bli fantastiske :slight_smile:

2 Likes

Veksten vil garanterert fortsette på topplinjen vertfall, er jo enkelt og kjøpe seg topplinje :wink:

2 Likes

Gig baner visst vei mot nye høyder

1 Like

Må si GIG er er et av de selskapene jeg er sikrest på(i min portefølje) kommer til å gi meget god avkastning de neste to årene :slight_smile:

Nå ser jeg spent frem mot lanseringen av “skyen” som, hvis det slår an, kan bringe ekstreme inntekter over tid. Et velfungerende verktøy for oddssetting er verdifullt, VELDIG verdifult :wink:

1 Like

Vet noen når neste Carnegie analyse av GIG kommer?- Og evt hvor man kan få tak på den?

Du kan bli kunde his Car ?

1 Like

Mange har hatt fokus på akkurat det du skriver Kronn, spesielt mtp earn-out aksjene(som jo er/var betaling til gamle GIG for selskapet de solgte i reverse takeoveren). Det ble også sagt at det ikke var noe vanskelig å nå omsetningsmålene(som var 63M over to år) for at siste del skulle løses ut(betales).

Da er det jo greit for de som anså det som noe veldig negativt å kunne lese i Q2 rapporten akkurat dette.

“In the Share Purchase Agreement from February 2015 between
the Company and the previous shareholders of Gaming Innovation
Group Ltd., the sellers were entitled to a variable consideration
of up to 125 million earn-out shares provided that the Company
reached a combined revenue of EUR 63 million or more in
2015 and 2016. For the year 2015, 47.9 million earn-out shares
were issued in May 2016. The revenue target was based on the
accounting principles then used, and the combined revenue
obtained in 2015 and 2016 was EUR 93.9 million based on these
principles, whereof EUR 78.4 million organic (without acquired
businesses).”

De kjøper jo omsetning det er det vel ingen tvil om, men så lenge kjøpene betaler seg så pass fort som de gjør, så er jo det det minste problemet i verden. Når i tillegg de omsatte ORGANISK over denne toårsperioden for 15,4M euro MER enn det målet var, så faller akkurat den argumentasjonen litt fort(føler nå jeg da)

Q rapporten var riktig så bra, den bekreftet det mange ønsket bekreftet og markedet ser akkurat nå ut som å være helt enig i fremtidsutsiktene for GIG.

For meg personlig så er det business as usual. Selskapet leverer(noe de har gjort over lang tid). At noen utålmodige bruker bunnlinjen “i dag” som argument for at man ikke lykkes får nå heller være. Jeg er like sterk i troen som jeg har vært i ca 3 år nå. Så langt har det vært lurt og jeg har en mistanke om at det også vil være lurt i tiden som kommer.

2 Likes

Tror forøvrig 5,4 kan være en OK utgang i det korte bilde, men at den på lengre sikt går høyere.

Står på utsiden

1 Like

Jeg selger ikke enda. Tror den kan nærme seg 6 kr i løpet av få dager. Tynt oppover på selgersiden nå.

Skulle det komme info rundt Brand x eller ny analyse fra Carnegie ønsker jeg ikke å stå på utsiden.

1 Like

Tydeligvis noen som ikke er ferdig lastet. Sperrekameratene kom på plass i dag også. Akkurat som vanlig. Kanskje forsovet seg på morran :sleeping:

Ja, og mesteparten av den posten ble trukket før den rakk og bli tatt. Ca 130k av totalt ca 600k var reelle salg. Den dukker nok opp igjen skal man se. Fin utvikling siste tiden og den ser ganske så sterk ut :slight_smile:

1 Like