Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Gaming Innovation Group (GIG)

Eg tror på konsulduering noen dager her, før kursen skal videre og over 6kr

3 Likes

Så lenge den posten på 400k ligger på 5.58 får vi ingen videre oppgang. Så fremt det ikke kommer kursdrivende nyheter da.

Har liksom en magefølelse som sier at det skjer lite med kursen før det kan vises til fine mørkeblå tall på bunnlinja. Tidligst Q4.

Kunne vært spåkone du @Kronn :sweat_smile:

Hva med spåmann?:blush:

Nei nei, spåkone :speak_no_evil:

1 Like

Vi får se, eg tror fortsatt kursen skal oppover, den har etablert seg på rette siden av 5,4

2 Likes

@Kronn
Du har nok sannsynligvis helt rett i det. Som du vet så er jeg både langsiktig og ikke minst så følger jeg selskapet på bakgrunn av FA. Tok meg likevel den friheten å lage noen “figurer” i den 1 årige kursutviklingen da GIG faktisk er greit å følge litt med basis av TA(som jeg jo tror/vet du gjør ;))

Jeg benytter selv TA i en del selskaper uten for mange nyheter.
La denne samt kommentarer ut på HO, men kopierer de inn også her:

Det siste året(nesten) har vi beveget oss i en rektangelformasjon. Det har vært 4 “mislykkede” forsøk på “å ta” 4,40 der den hver gang har vendt opp igjen.

Den 3. jan brøt vi taket i den rektangelformasjonen, noe som som regel indikerer en oppgang derfra(noe som skjedde fra rundt ca 5,- og jeg har markert med en pil oppover)

Dette utløste en ny(kortsiktig) trendkanal(som jeg også har tegnet inn). Vi beveger oss nå nederst i den trendkanalen, og ett brudd ned kan signalisere en nedgang. Imidlertid…holder denne, så ser man at man kortsiktig tar sikte på rundt 6,40(som er toppen av denne trendkanalen). Som dere har vært inne på så har RSI normalisert seg i ett 30 dagers perspektiv(som er innenfor den nye trendkanalen) så jeg tror på en fortsatt bevegelse innenfor kanalen.

Ingen eksakt vitenskap dette med TA, men kan være greit å ta med seg, da det er fryktelig mange som handler på slike signaler.

3 Likes

Regner med at det lille fallet i dag bare skyldes at det svenske spillselskapet Netent leverte dårlige tall.

På den annen side, når GIG vokser, så må det jo bli mindre omsettning igjen til de andre selskapene :sunglasses::sunglasses::sunglasses:

3 Likes

Vil du si at den hadde brudd ned idag med dagens close siden det er under 5,38 som du har på grafen?

@kraakko

5,38 er MA 10(moving average siste 10 dager) og det ble ett brudd gjennom den i går. Litt tidlig å si om det endrer mye da MA 20 fortsatt ligger greit over rektangelformasjonen(og under 10). Hvis man benytter en sammenhengende “trang” trendkanal fra 18.12-11.01 så er man utenfor denne nå(noe som ofte signaliserer en litt tregere stigningstakt.

Lager man en ny med basis i også siste dagers kurser inkl spredning i løpet av dagene så ser den slik ut.

Der ser man at de siste dagers konsolidering lager en trendkanal som ikke er fullt så bratt som den jeg la ut i går. Jo lenger vi går sidelengs, jo mindre bratt blir trendkanalen. Volumbarene viser også at det er litt motstand gjennom 5,50. Følg også med på når/om MA 50 bryter 100 0g 200.

Jeg er ingen TA ekspert, jeg er bare veldig opptatt av tall/matematikk og forsøker alltid å benytte den kunnskapen der jeg kan(eller tror jeg kan :wink: )

2 Likes

Eg synst du er flink eg :+1:

Ellers synst eg volumet er lite, aksjen beveger seg sidelengs, igår endte den så vidt i rødt, idag ender den gjerne så vidt i pluss, eg tror som eg da lenger oppe, dette er bare konsilduering på lave volum, det er for tidlig og si noe om trenden brytes, eg tror den skal videre opppver, og når det gjelder Gig, så har eg en bra uttelling :+1:

2 Likes

Hehe, takk Kronn :wink:
Joda, det er ingen ting å si på uttellingen din når det gjelder GIG. Jeg har vel en viss “track record” her jeg også :slight_smile:
Som du sier så er volumene ikke noe å rope alt for høyt om(her siste mnd)

…men det er nå det det er. Tok ett “snapshot” av markedet over grensen på ett tidspunkt midt på dagen i går, og det er jo en viss forskjell mellom OB og Stockholm når det gjelder interesse rundt denne type selskap.

NetEnT: 485M SEK
EVO: 116M SEK
Cherry: 50M SEK
Leo Vegas:33M SEK
Betson: 24M SEK
Catena: 11M SEK

Jeg er også helt overbevist om at vi skal videre nordover, og noen dagers konsolidering er helt greit og sundt :slight_smile:

1 Like

Likte ikke dagens utvikling, bruddet gikk i feil retning, eg sitter fortsatt

Nei, jeg var ikke spesielt imponert jeg heller, men “trøsten” er kanskje at siste tids oppgang er kommet på ganske så bra volum og nedgangen på langt lavere volum.

1 Like

Sjekket nå, og det ser ut til at de fleste av disse svenske gamblingaksjene er i en stigende trend så langt denne måneden ( ikke NetEnT da) . Blir på en vis mot strømmen (og uten grunn) om GIG skulle ta et dypdykk nå.

1 Like

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20180124.OBI.20180124S11

4 Likes

Abg med anbefaling, target 6,5

http://forum.hegnar.no/post.asp?id=21988391

Kopiert fra Orakel på HO

3 Likes

Samme her
Guides

Om ikke denne snart bryter opp gjennom motstanden på ca.5,4 kommer jeg til å vurdere å selge meg helt ut. Har sittet siden før jul. Var klar for brudd opp for et par uker siden men den fallt tilbake igjen. Analysen fra Abg ser foreløpig ikke ut til å gjøre noen forskjell, men får gi det noen dager til :slightly_smiling_face:

1 Like