Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Gamingprat

Enig med deg, men akkurat The Last of Us spilte jeg gjennom på få dager da jeg synes historien var herlig. Det høres ut som at Starbreeze sitt oTWD kommer til å være midt i blinken for deg forresten. Laget slik at man kan “hoppe inn i det” og holde på i 15-30 min (eller lenger for de som vil det) :slight_smile:

1 Like

Så nå har jeg gjort det smarte trekket å reinstallere Age of Conan… Nysgjerrigheten ble rett og slett for stor.

Begynte på helt ny char for å lære meg “knappene” - Questene på Tortage er herlige, jeg hadde helt glemt at de hadde brukt voice acting og cutscenes så mye. Er vel bare SW:ToR som slår de på dette, blant spillene jeg har spilt. Så jeg dreper picts og pirates og hjelper damsels og drunkards, alle i varierende grad av nød. Og vips så er jeg lvl 19. Og vips så har jeg kjøpt expansion pack til 400 kr, bare fordi jeg ville ha den.

Hvordan står det til med Age of Conan for tiden? Starterquestene er allerede nevnt, de er top notch. Grafikken har overlevd godt siden 2008. Combat er så bra som jeg husket. Det ser ut som at det kun er to aktive servere. Én for pvp og én for pve, men jeg er ikke den eneste som spiller, nånei, langt ifra! Jeg forventet ikke mye da jeg logget på, fordi det på Steam sto at det var ca 90 spillere online. Det er jo langt flere samtidige spillere enn som så, så jeg konkluderer med at ikke alle har giddet å ta overgangen til Steam.

Men er spillertallet fortsatt synkende, eller har kanskje det siste jubileumstilbudet, som ga lvl 80 boost vært vellykket? Jeg vimser riktignok rundt sammen med mange andre som driver og levler. Flere som meg tro, som er kommet tilbake men helst ikke vil ha boost og vil spille seg opp? Eller er det alt-levling jeg ser? Sto til og med litt “i kø” i går kveld for å gjøre et par quester i Ruins of Acheron, da det var litt småkaotisk mye folk der.

Jeg har fått flere invitasjoner til guilds, men avslår blankt alle invites som bare slenges min vei uten at folk tar kontakt først. Jeg er da dreven WoW-spiller, come on, send meg en whisper først! :smile: Det er stor aktivitet i global chat og ofte etterspørres healers og tanks til diverse raids. Forsøkte meg med å legge ut litt lavlevel loot for salg og jaggu fikk jeg ikke solgt litt av det også.

Nå begynner jeg å nærme meg nivået der jeg ga opp spillet den gang da. Jeg ga opp på grunn av notorisk lag og stadige krasj ved zoning som jo selv uten krasj tok evigheter, ikke fordi jeg ikke likte spillet. Jeg er nå veldig spent på å se hvordan spillet ser ut fra lvl 30 til 80. Logger på for å spille mer

8 Likes

Lastet ned empire total War igjen! Europa skal bli russisk.

BRITAIN SHALL RULE THE WORLD!

1 Like

I påvente av de store titlene som kommer senere i år og neste år måtte jeg laste ned Civilization 6 igår. Det var virkelig artig, til tross for at det har blitt en del forandringer siden de fire første utgavene av Civilization (prøvde aldri 5’ern pga jobb)! Fikk kun spilt 4 timer igår, men liker forandringene som er utført så langt :slight_smile:
Første utgaven av Civilization tok opp 3 disketter syntes jeg å huske, blitt en vesentlig forskjell :smile:

Hva er topp 3 spill som folk her venter på? :slight_smile:
For meg er det Days Gone, Anthem og Beyond good and evil 2!

Disse to spillene var vel de som jeg fikk mest øynene opp for etter E3.
Så kommer jo Horizon Zero Dawn DLC snart. Fått med deg den? :slight_smile:

Når det er sagt, Så håper jeg endelig at neste Total war spill er Empire 2. ( jada vet at det er warhammer 2, men det er jo max jew edition siden warhammer 1 nettop er kommet ut).

Når man ser på steamspy selger ikke warhammer så mye heller så rart de prioriterer å lage e n oppfølger.

Empire har så sykt mye kule funksjoner som hadde blitt enda bedre om man hadde tatt med muligheten for naval bombardement når man sloss langs kysten, evt regionsystemet til rome 2 !

Fantastisk rått spill, så en update hadde vært nydelig. Stusser også over at warhammer får så mye attention

Er nok endel av en publishing deal, warhammer pushes jo i alle kanaler nå fortiden.

DEt som er litt interresant er jo eierfordelingen

Empire: Total War 3,569,780
Shogun 2 Owners: 2,954,987
Total War: ROME II 2,504,393
Napoleon: Total War 2,313,062
Medieval II: Total War 1,917,134
Rome: Total War - Collection 1,707,915
Total War: WARHAMMER 1,529,04
Total War: ATTILA 939,374

Så er det liksom ikke tvil hvor neste fokus bør ligge…

Ja, fikk med meg DLCen til Horizon - skal selvfølgelig kjøpe den og :smile: De sa et par uker etter lanseringen av Horizon at de skulle se på mulig dlc siden de hadde solgt så sinnsykt bra, så ble ikke veldig overrasket. Regner med det kommer minst én til ila 2018 :slight_smile:
Beyond good and evil 2 kan bli ekstremt bra hvis de lykkes! Virker som et enormt spill, så håper de får inn litt action.
Anthem blir litt som Destiny, bare uten loade skjermen hvert 5. Minutt…

1 Like

Jeg hadde aldri hørt om denne franchisen før jeg så traileren til 2’ern. Ble mektig imponert over den verden de har klart å skape og karakterene. For meg teller orginalitet en god del når det kommer til spill, slik som Horizon. Ja det stjeler elementer som er kjente og kjære i RPG sjangeren, men jeg bruker også en del tid på å bare vandre rundt og beundre landskapet :slight_smile:

Verken BGE2 eller Anthem kommer vel ut før i 2018… førstnevnte er vel enda i veldig tidlig fase?

Jeg venter på Gran Turismo online. Lurer veldig på VR versjonen også :slight_smile:

Samme her, ikke hørt om den før nå. De startet utviklingen i 2008 hvis jeg ikke tar helt feil? Så virker som at de ikke tar noen snarveier på noen som helst måte, la mye vekt på et stort univers på den 14 min lange videoen samt at alt skulle være sømløst.
Horizon er det eneste spillet jeg har gjort 100% ferdig, var virkelig moro å fullføre det spillet. Så vakkert landskap og flott grafikk har jeg aldri sett tidligere, virkelig verdt pengene :smile:
Ja, Anthem kommer vel ut på vårparten 2018 eller noe. Days Gone og Destiny 2 for underholde meg til den tid :slight_smile: BGE2 kommer vel tidligst ut høsten til neste år, men blir ikke overrasket om vi må vente til 2019, har hørt ufattelig lite om spillet til nå. Tipper de skal hype det opp ganske kraftig når vi nærmes oss 1 år til lansering!

Gran Turismo Sport du mener? :slight_smile: Ja, det kommer vel til høsten? :smile: Veldig spent på det også! Nå ser det jo ut som de har prioritert det visuelle også en del, klarer sikkert å slå ihjel noen timer der også! Hadde litt løst til å kjøpe GT pedal og ratt, men koster $799 for settet…

@Tine

Ja, Horizon er virkelig noe for seg selv. Absolutt verdt pengene!

BGE2 har vært i utvikling veldig lenge ja. Du kan jo sammenligne traileren de slapp i 2008 med E3 traileren (ser ut som det har vært verdt å bruke all den tiden på utvikling - etter traileren å dømme).

Pedal og ratt er rått! Utrolig hvor virkelighetsnært det kjennes :slight_smile:

GT, pedal, ratt og VR?

Shut up and take my Money!

Topp det med clutch og H-gir i tillegg. Fantastisk moro! Kjøpte selv Logitech G27 i fjor sammen med playseat og Dirt Rally. Utrolig givende!

1 Like

Det geniale med VR og bilspill er at du kan jo sette setet/rattet/pedalene hvor som helst og likevel er det perfekt. Jeg kjørte litt Project Cars på Vive med G25-ratt/pedaler - bare monterte de der de passet best (det var ikke foran skjermen)… :smiley:

Jeg er mmorpg-er ‘at heart’ og her er det ikke mye å se frem til kan du si. Kanskje Wild West Online?.. Ser ut som at de er neste håpefulle i sjangeren, med allerede 54k følgere på fb. Men jeg vet ikke, avventer til jeg får sett gameplay og er foreløpig bare moderat interessert :slight_smile:

Det fine med mmorpg-er er jo at du nær sagt aldri blir ferdig. Så jeg kan trygt si at dersom Secret World Legends blir så moro å spille som de første timene har antydet, så har jeg spill å spille resten av året og så lenge jeg gidder og trenger ikke lete etter nye spill :smile:

Jeg gleder meg til full release av Conan Exiles, og selv om survival-sjangeren ikke er heeelt min greie så kan det være at multiplayeraspektet, sammen med AI-settlementsystemet og The Purge, kan tilfredsstille. Og så er byggingen moro da!

Liker du straight-up-RPGs også? Det nye FF XV er jo massivt og underholdende! :slight_smile: