Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Gamingprat

Har litt troen på Deathloop og, håper at ikke det blir skuff!

Ja det kan bli bra :crossed_fingers:men personlig er jeg ikke glad i fps/første person på konsoll :thinking:

Vifta på min stasjonære PC har begynt å bråke. Irriterende så klart. Noen som har erfaring med det? Hvordan fikser jeg det uten å kjøpe ny PC?

Har du skrudd opp pcen og fjernet støv ?

Hvor gammel er den ? Sendte akkurat min 2 år gamle bærbar inn til reparasjon/reklamasjon (5år’s reklamasjon) Kunne demontert den selv, men måtte da demontere halve bæbaren pluss bryte factory seal’en

Om det høres ut som den tar borti noe er det sannsyneligvis kulelageret som er ødelagt (mitt tilfelle) om den bare går på full guffe hele tiden kan det bare være pga oppsamling av støv

Et rask søk på bærbaren så finner man som regel en youtube video på hvordan bytte vifte om det skulle være aktuelt

Edit : så nå at det var stasjonær :hot_face::joy:

Hvis det er en stasjonær er det bare å bytte vifte.

Har en ps4 pro 1tb med 2 kontroller og ladestasjon til salgs. Om noen er interessert send en pm

Den var top notch for 3,5 år siden. Har aldri skrudd den opp. Eller skrudd på en pc i det hele tatt. Får vel prøve meg frem, men er redd for å ødelegge ting.

Veldig enkelt. Vifta er festet med 2 eller 4 skruer og er tilkoblet hovudkortet med en 2 til 4 pin’s plugg som er lett å koble inn og ut. Mål dimensjon på ramma til vifta og kjøp tilsvarende ny på komplett f.eks. Ikke noe problem å kjøpe større vifte om du har plass heller. Vifter med flere og mindre blader lager mindre lyd så de er å foretrekke

https://www.komplett.no/category/10464/datautstyr/pc-komponenter/vifter/kjoeling/vannkjoeling/vifter

1 Like

Så alle de kan kjøpes bare dimensjon på vifta passer?

Og pluggen er korrekt.

2 Likes

Må ha samme plugg også ja. Bare å se hvor mange pins den har der du trekker den ut på hovudkortet. Hvor i pc’en står vifta ?

bakerst oppe

Okay. Lett å bytte :+1:

1 Like

Så lenge det ikke er i PSU da…

Godt poeng! :joy: Tanken slo meg ikke engang. Så vant med psu på bunn av kabinettet de siste 10+åra :roll_eyes: her må morti evt ta bilde

Det er vel ikke vifta?

Er fire lange skruer som holder radiatoren fast i vifta. De er skrudd inn frainnsiden. Ut med de så er det bare skru ut de fire som holder vifta på yttersiden av kabinettet.

Dra radiatoren ut fra kabinettet å støvsug den

1 Like

Dette ligner mer på en vifte :grinning_face_with_smiling_eyes: