Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Gamingprat

På tide å få bort “litt” støv i samme sleng! :joy:

Er en vifte mellom kabinettet å radiatoren. Start PCen å tvangshold viftene litt så finner du ut hvor lyden kommer fra.

Det høres ut som det kommer fra baksiden av det som er på øverste bildet. Ser ut som en radiator ja. Den ser ut som å være festet godt. Støvfritt nå, men lager fortsatt lyd.

Er ikke sikkert den er festet fra innsiden. Skru ut skruene som holder vifta så kommer nok vifta å radiatoren ut sammen (hold en hånd på radiatoren så den ikke ramler ned på skjermkortet). Er liten risiko for å ødelegge noe når man skal gjøre dette.

Slangene er ganske tøyelig så er helt greit å ta den litt ut fra kabinettet for å jobbe på “den”.

Du kan prøve å presse litt i sentrum av viften, så du presser kulelageret ned på navet. Om du ikke har ekstra vifte kan du flytte den vifta du har fremme i kabinettet midlertidig.

1 Like

Det var hverken vifta eller radiatoren som bråker, men denne. Hva er det for noe?

Pumpa. Sjekk at det er nok vann i radiatoren, kan være det står luft og sirkler i pumpa

Edit: Og kjøp deg trykkluft på boks :sweat_smile:

1 Like

Ser ingen plass jeg kan fylle vann? Kødder du med meg nå :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Og en slik en bør du ha når du tukler rundt inni der! :slight_smile:

Ser ut som en AIO kjøler, lukka system som ikke skal trenge etterfylling. Komplett-logo ser jeg, hør med kundeservice?

2 Likes

Nei, det er mest sannsynlig luft i systemet du hører. Kan hjelpe å flytte litt rundt på radiatoren mens pcn står på, for å prøve å presse lufta ut av pumpa.

1 Like

Nei men det er viktig at du bruker lanternevæske fra Jernia eller tilsvarende.

Foretrekker denne.

1 Like

CS sin spillerbase har økt kraftig under Covid :smiley: Kan være verdt å sjekke game skins / loot crates i steam, ser jeg hadde flere 5-7 år gamle esker til en verdi av 500kr :stuck_out_tongue:

eks Operation Breakout Weapon Case

3 Likes

Var en vanlig feil i kjøleren. Fikk ikke lov å fikse det selv. Da ryker garantien. Så må sende inn. Komplett hadde rask og god kundeservice og sender meg gratis eske og fraktlapp.

1 Like

Nå har Elkjøp “månedens gamingdeal” på en stasjonær med RTX3080.

https://www.elkjop.no/product/gaming/gaming-pc-stasjonar/262861/hp-omen-30l-gt13-0876no-stasjonar-gaming-pc

EDIT: Linken virker bare tidvis. Annenhver dag siden månedsskiftet finnes denne maskinen i produktutvalget deres, og annenhver dag fjerner de den fra websiden. De blir tydeligvis ikke enige med seg selv om de faktisk selger den eller ei…

Ser ut som et bra kjøp til rett under 21 laken med i7-10700. Vurderer å gå for den… 2 ledige ramslots gjør at jeg kan kjøpe et par ekstra 8gb brikker nokså rimelig og komme opp i 32gb totalt.

Noen som har input på denne maskinen?

SSD’en på 1 tb er mer enn nok for meg. Kommer sikkert til å installere MS Flight Sim 2020 og omtrent kun det (har kjøpt simulatoren i Steam allerede, men så ble det umulig å oppdrive kort i RTX30xx-serien…).

Kan evt sette inn en ekstra M2-disk senere hvis behovet melder seg, det er ledige slots for dette.

Alternativt legge på noen ekstra kroner og ta den helt ut:

i9-10900 med 32 gb + RTX3080 og mer disk…

Ingen tvil, ta den helt ut. Den så rå ut :cowboy_hat_face:

Gjør det selv likevel her nå. Den løse koblingen der til høyre for kjøleren, hvor skal den festes?

Available SATA PowerPlug står det i manualen.

Den gamle hadde bare den andre koblingen, som jeg allerede har koblet til.

Lenge siden jeg har surret med det,
Men antar at det er til harddisken.

Tror ikke kjøleren trenger å være tilkoblet harddisken?

Hehe, nei :slight_smile:

Men kommer den fra kjøleren eller hovedkortet?