Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Gamingprat

Den gamle kjøleren har kun denne. Og jeg har allerede koblet til en tilsvarende.

Den nye har den koblingen øverst som ekstra.

Bytter kjøleren til Corsair og radiatoren bare.

Da tipper jeg det bare er en ekstra. Er jo bare å starte og se om det funker.

1 Like

Ja det var bare å våge. Den startet fint uten at jeg plugget den inn. Deilig å slippe bråket! Dette gikk garantert raskere enn om jeg hadde sendt den inn. Nedetid på 30 minutter :slight_smile:

2 Likes

Er det noen andre som har knust en amd athlon kjerne med peltierellement og standard luftkjøler som ble for stram? :stuck_out_tongue:

Abit BP6 2x celleron 366A550 stable(pusset ned til kobber, men luftkjølt), 605 max _
knuste athon 800…
Nå betaler jeg ekstra for stabile og langlivde pc-er :stuck_out_tongue:

Ps. det var mens HW.no drev med slikt :slight_smile:

1 Like

Fader og! PC’en virker fint når jeg surfer på nett, men når jeg skal spille et online spill så blir ting supertregt. Hjelper ikke å skru ned grafikken heller. Noen som vet hvordan det å skifte radiator og kjøler kan påvirke dette?

1 Like

Har du brukt kjølepasta?

Nei, det fulgte ikke med noe pasta. Jeg tenker på den koblingen som henger og dingler. Se bilde lengre opp.

Figur 1 nede til venstre.

Connect the pump power cable to an available SATA power plug

Da plugger du den inn i en passende kontakt på en av ledningene som kommer fra strømforsyningen.

Er de gjemt under kassen der?

Ser ikke ut som du har kobla til strøm på pumpa di. Den ledningen du spurte om lenger oppe her har en matchende ledning fra strømforsyninga i PC-en. Åpne på andre siden eventuelt og se om den henger der?

1 Like

Kobles til med kabel fra PSU (strømforsyning)

Ser sånn ut mener jeg. Åpne andre sidelokket for å komme til psu regner jeg med. Tre kabelen gjennom kabelgaten til kabinettet og ned til psu

https://www.corsair.com/us/en/Categories/Products/Accessories-|-Parts/PC-Components/Power-Supplies/premium-individually-sleeved-sata-cable-type-4-generation-3-config/p/CP-8920187?_ga=2.118056011.332151982.1615648680-1410661395.1615648680

Hadde en celeron 300 (ikke a) på 450 og en duron 650 på 1007. Overklokker ikke noe nå, får ikke så mye igjen for det.

Det er fordi kjøling ikke funker, tror som nevnt over at du må koble på litt strøm. :see_no_evil:

@Morti

Anbefaler dette spillet :joy: (etter at du har koblet til strøm på pumpa)

https://store.steampowered.com/app/621060/PC_Building_Simulator/

2 Likes

Var en fiffig måte å åpne baksiden på. Fant ikke noen til overs, men nappet ut en lik og erstattet med denne så håper det virker nå. Skriver på den akkurat nå, men har ikke spilt noe enda.

Last ned denne for å se temps. Cpu Burde ligge rundt 30-40 grader ish med vannkjøling tenker jeg

https://openhardwaremonitor.org/

Det er ikke vannkjøling tror jeg, men kan teste det om jeg får mer problemer. Fant raskt ut at noe var galt sist. Gikk ut over rankingen min i Overwatch :joy:

Hehe jo det er vannkjøling :wink:

1 Like

Ok. Alt virker supert nå. Takk for hjelpen alle som har bidratt. Jeg hadde aldri åpnet et kabinett før en gang så dere var god hjelp. :smiling_face_with_three_hearts:

1 Like

du MÅ ha kjølepasta, hvis ikke er det stor sjanse for at du brenner cpu, samt du kan med fordel snu “pumpa” du har satt på cpu slik at slanger peker opp, samt snu radiator opp slik at eventuel luft i systemet samler seg der.