Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Gamingprat

Would
image

https://x.com/i/status/1800674121765802402

Någon som vet hur försäljningen brukar se ut på early access på steam? När det handlar om när den brukar toppa.

Flera anser att Aska är bättre än Valheim som sålt över 15 miljoner kopior. Aska ålaneras att släppas på konsolerna senare så Thunderful kanske maxar marknadsföringen då?

:duck: :boom: :gun:
image
https://www.youtube.com/shorts/iQu9W9NEJGI?feature=share

1 Like

uff da… :grimacing:

1 Like

…ser også at de nå sier at Rockstar ikke kommer til å lansere GTA 6 på PC i starten,kun på Playstation 5 pga kjipe PC gamere som kjent venter på lavere pris :sweat_smile:

Det reduserer også risk å bare lansere på en plattform av gangen.

…tror ikke det er så mye risk,-men ja,det holder nok cashflow`n oppe lengre med å lansere kun hos playstation i begynnelsen :wink: :sweat_smile:

Er det å det er best å kjøpe AMD ?..Intel har visstnok noe issues med sine prossessorer som er lansert den siste tiden…:thinking:

Amd uten unntak slik det er nå.

Intel skal visstnok komme med noe oppdateringer på microkoden til cpuene. Men skaden på allerede utsatte chipper er gjort.

Samtidig er det ingen som vet om det vil ordne problemet og hvordan ytelsen vil være etter den nye koden.

Amd slepper nye prosessorer idag og 15 august. Men foreløpig ingen av dem som slår 7800X3D i gaming.

9600X og 9700X i dag, 9900X og 9950X den 15. august tror jeg.

Ser foreløpig ikke ut til å være veldig store forskjeller på ytelse kontra forrige generasjon, men betydelig mer effektive med tanke på strømforbruk.

2 Likes

…er det en benchmark som er visuell allerde nå?

Mangen benchmarks ute nå på 9600X og 9700X.

Foreløpig dårlig valuta for pengene. God prosessorer, men 5% økning i ytelse i snitt på gaming for over 1000kr mer er ikke verdt det.

Og uansett er fremdeles 7800X3D på topp.

Anbefalingen er å vente til første priskutt kommer hvis man ikke trenger noe nytt akkurat nå. Eventuelt kjøpe en 7000-serie for billigere penge. Da forskjell i ytelse er så og si nada.

2 Likes

Ok,skal oppgradere senere når windows 12 kommer ut,så tar jeg en tur innom da og ser om jeg kan få en rimelig oppgradering til neste "Black monday":sweat_smile:har ikke oppgradert siden 2016(?)…har en enkel i7 med RTX 3050 i maskinen nå,men fikk sånn smålyst til å bygge pc igjen :yum:

1 Like

Skal selv bygge, men har ikke det travelt.

Har kjøpt enkelte komponenter når det er tilbud. Men mangler foreløpig hovedkort og CPU.

Skal og sette opp ny server hjemme på sikt, så håper Ryzen 7900 (uten X) synker i pris når de nye prosessorene får sitt første priskutt. Da kan jeg hive den inn midlertidig, for så å hive den inn i server senere når 9800X3D kommer ut.

1 Like

…du driver egen gamer server?

Nei, men jeg kjører Proxmox og leker litt med VM’s, Win 10 (for å teste eller installere software jeg kanskje bare skal bruke en gang) og Linux (Ubuntu og Mint) for å gjøre meg litt kjent med Linux.

Samtidig har jeg noen småprogrammer jeg kjører på server for å teste litt. Budsjettprogram, n8n (automatiserings software for workflow), dashboard, PDF Editor osv. Finner jeg noe nyttig så har jeg en plass å hoste det selv.

n8n bruker jeg for å filtrere mitt Excel ark som jeg bruker for å finne relativ styrke. Blir kjørt hver natt til søndag og spytter ut 3 stk excel filer med navn på selskap som oppfyller forskjellige filtreringsverdier basert på relativ styrke.

2 Likes

Hvis du klarer en dag å kjøre et hjemmekodet OS,nøl ikke med å ta kontakt hvis du trenger en investor :money_mouth_face::sweat_smile::+1:

Takker for tips :relieved:

1 Like

Og der var Titanfall II på tilbud i Steam :heavy_check_mark:

For alle fligtnerds der ute.

Ble sluppet for noen dager siden.

Og denne kom for noen måneder siden.

2 Likes

Usikker på hvor kompitabel prosessor/Grafikk kortet ditt er…?

Bruk denne :sunglasses::+1:
https://pc-builds.com/bottleneck-calculator/

Spiller ikke DCS selv, men ser mye på YouTube pga. interesse. Antar du i så fall følger Growling Sidewinder :sunglasses: