Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Gems krypto (pre-ICO) siste frist

08.jan er siste frist for å ha mulighet til å være med i Gems pre-sale-whitelisting.

For å bli med må du gjøre noe for communityet til Gems, feks markedsføre det, lage materiell, kode eller lignende. Dette er oppgaver som står nær filosofien til Gems; nemlig at plattformen skal bygges opp ved hjelp av dugnad. Kort fortalt.

Jeg har veldig troen på dette prosjektet fordi det på en måte viser hvordan sosialisme og kapitalisme kan gå hånd i hånd (litt forenklet selvsagt), st man kan bygge ting sammen basert på frivillighet, at det kan være begynnelsen på å la folk gjøre de jobbene de kan når de kan gjøre dem og la samfunnet ta seg av resten. Alle ønsker å bidra! Dette blir veldig abstrakt og filosofisk finn ut lktt selv om Gems før du spør. Dette er min naive tolkning. Jeg tror at vi mennesker kan komme mumye lengre ved å samarbeide frivillig heller enn å måtte gjøre ting av plikt eller fordi noen andre sier vi må gjøre det!
Gems har økt fra noen hundre telegram-medlemmer for 10 dager siden til nærmere 20.000 i dag.

Jeg skulle skrevet noe om Gems for noen dager siden men det glemte jeg dessverre.
Fyll ut skjemaet under (ingen referral, ingen bonus, for å bli med i Gems må man altså bidra og bevise sitt bidrag ved å lime inn feks screenshot sv det msn har delt eller lignende):

EDIT: hadde glemt å lime inn linken for å delta i community-program (som man altså mø fo rå bli med i pre-ICO).

Dette er et wiki-innlegg som alle kan redigere for å lage en oversikt over alt man bør vite om denne investeringsmuligheten. Det hjelper nye og eksisterende medlemmer raskt forstå og ta stilling til en investering. Bruk Rediger-knappen nede til høyre for å legge til noe :slight_smile: Takk!

Vi er kjent med konseptet fra feks det vi gjør her i dette forumet. Hadde det ikke rt for @pdx ville det ikke vært noe forum. Men hadde det ikke vært for oss andre som også bidrar så ville det heller ikke vært et forum! Mange av oss har fått og får uvurderlig kunnskap gjennom å være medlemmer her. Noen av oss gjennom å være innsidere, andre ved å være gratispassasjerer, men de aller fleste bidrar på en eller annen måte - som en liten maurtue!

2 Likes

Har du fått noe svar på whitelisting/PRE-ICO requesten?
Jeg har vært litt inne på Telegramen og følgt med, og det er jo på grensen til syke tilstander. Nesten 50k medlemer og en hallelujastemning som overgår de herligste gospelkirker.
Det virker jo som at folk er helt desperate etter å få delta i tokensalget og Gems-gjengen får frivillige til å gjøre mesteparten av jobben for de? Både i form av å teste plattformen samt at de faktisk gjør arbeidet med å sjekke whitelist submissions.

Man må jo innrømme at dette er genialt fra Gems, men det er temmelig komisk å følge med på. :smiley:

2 Likes

Jeg har fått dette svaret:

“We’ve received your Gems Community Program submission. From the bottom of our hearts, thank you so much for being part of the Gems Community. …”

Ingenting om konkret whitelisting, men kanskje fordi jeg var tidlig ute at jeg kan bli med? Så jeg vet faktisk ikke. Egentlig tror jeg alle som har bidratt får bli med, og at det blir satt en lav individual cap for alle. Det synes jeg selv er ganske rettferdig.

Dette er jo også det hele konseptet Gems handler om. I denne sammenhengen får man betalt ved å kunne bli whitelisted, når plattformen er oppe og går får man betalt i Gems tipper jeg, når man gjør en jobb som er listet på Gems.

Er ikke konseptet “Mechanical Turks”? Altså en plattform for å utføre microtasks ala Amazon sin Mech Turk, bare at det er desentralisert over blockchain.

Jeg ser ikke helt sammenhengen med frivillighetsarbeidet, da hele poenget vel er å få betalt for å utføre microtasks hvor menneskelig dømmekraft er nødvendig? Sånn jeg forstår det er hovedmotivasjonen at utførende arbeidskraft skal få en større del av kaka og at agenter/mellommenn skal bli overflødige. Videre vil de ha en større reach og veldig mange flere vil få muligheten til å være “kontraktører” enn med dagens løsninger.

Plattformen, løsningen og konseptet i seg selv er jeg veldig positiv til, men denne misjoneringen virker noe i overkant. Når det er sagt så gir det jo en potensielt veldig stor oppside dersom en kommer seg inn i en ICO / pre-sale, noe som nok også er hovedmotivasjonen til de fleste som lar seg rive med. Dette virker som en bevisst strategi fra Gems for å få det trangt inn døra og det ser ut til å funke. :wink:

Det stemmer.

Det stemmer nok også.

Ved å dele/misjonere om Gems får man betalt ved muligheten til å bli med i ICO.

Som med hovedkonseptet Mechanical Turks. Man blir ikke presset til å utføre noe som helst, kan gjøre det når det passer, om det finnes en jobb man er kvalifisert til og har lyst til å utføre. Tilsvarende hvis man har lyst til og tid til å gjøre en jobb i forkant av ICO så har man også mulighet til å bli med i ICO. Gjør man derimot ingenting har man heller ikke mulighet til å bli med før tokens/coins kommer på exchanges.

Poenget er at man jobber frivillig. Med Mechanical Turks for penger, i ICO-sammenhengen for å kunne bli med i ICO. Helt genialt.

Jeg ble med 29. desember. Da var det kanskje 500 medlemmer i Telegram-gruppa. Det var ikke planlagt ICO. Det var ingen målsetninger (meg bekjent) om at det skulle skapes en menighet rundt konseptet. Det var slik jeg forsto det noen utviklere som hadde en god ide og som ønsket å sette ideen ut i livet. Og som ønsket å få hjelp på veien. En av måtene å få hjelp på var å spre ordet (det klart enkleste for de fleste av oss), og derfor gjorde jeg - og sannsynligvis mange andre nettopp dette og ordet ble spredt.

Regner med at du ble whitelistet, da jeg kom med etter å ha screenshota en facebook chat hvor det eneste jeg gjorde var å linke til gems.org
Jeg var i utgangspunktet optimistisk til denne, men nå som de har lansert salgsstrukturen er jeg ikke like begeistra lenger, og jeg ser at communityen raser på hvordan dette er tenkt gjennomført.

  • They made us work for them to get whitelisted but then everyone got whitelisted. I wrote an ~10000 words article and my friend that just told family and friends got whitelisted.

  • Then they made us test their platform for free saying that only top 500 would be whitelisted, but that is not true. Everyone got whitelisted.

  • They gave bonus but only for the first hours of the auction, so people will fomo and pay a huge price

  • They know that they will sell out in minutes because of noobs that don’t know how dutch auction works but they don’t care

Hvilke tanker gjør du deg rundt dette og tenker du å bli med?

Jeg tenker atter å ha sett formelen at det er risky å bli med. Er sikkert mange som vil hive seg inn uansett. Faktisk mener jeg forutsetningene i formelen er litt vage - hvilket tall er det vi finner får vi plotter inn i formelen? Dollar?

Etter 1 time:
600*(30.000.000.000-15.000.000)/3600+15.000.000 = ca 5 mrd

Etter 10 timer:
600*(30.000.000.000-15.000.000)/36000+15.000.000 = ca 500 mln

Etter 24 timer:
600*(30.000.000.000-15.000.000)/86400+15.000.000 = 223 229 167

Etter 10 dager:
600*(30.000.000.000-15.000.000)/864000+15.000.000 = 35 822 916,7

Det blir litt spillteori på en måte, men jeg tror det er dumt å bli med for tidlig i hvert fall. Det kan hende jeg setter inn litt bare for å ha vært med, om interessen skulle dale. Men om det er få som bli med og de har en counter så vil flere bli interessert og omvendt. Nei: det var skuffende!

1 Like

Dette er formelen som er oppgitt:

600 * (30b — 15m)/(time in seconds) + 15m

Ingen enheter er oppgitt. Ser nå at det er litt rart å ha 3 mrd og 15 mln innenfor parentesen: det er jo bare to tall som til sammen blir 29 885 000 000! Merkelig.

Denne baisses hardt på youtube nå etter at de skiftet til Dutch auction. Be careful!

1 Like