Funcom og Starbreeze er jo ikke akkurat rat i en god stim for tiden. Vi er flere som tester andre aksjer pĂ„ OSE. Noen er i Tank (FrontlineâŠ), andre er i Dry Bulk (GOGLâŠ). For Ă„ ikke kuppe hele smĂ„prattrĂ„den sĂ„ tenkte jeg at vi som er interessert i shipping for tiden tar diskusjonene inne her. Jeg kommer selv til Ă„ bidra mest pĂ„ DryBulk og GOGL.
Dagens Capesize chart:
Prisen pÄ Ä operere en Capesize er mellom 11 000 og 14 000 pr dag. NÄ er dagratene over 11 000 USD og man skjÞnner jo at fra nÄ av begynner det Ä bli skikkelig spennende fremover.
Her er flÄten til Golden Ocean
http://www.goldenocean.no/?menu=7
Dette er 18 Capesizes⊠GOGL har en haug med Panamax, SUpraMax ogsÄ. Men det er Capene som er sjefene i flÄten. 18 Capes teller jeg. Og da er det jo bare Ä begynne Ä regne hva Bunnlinja blir
Hvis break even er 11000 USD og man fÄr 12000 USD dagen, vel da er man +1000 USD pr bÄr pr dag. 18 bÄter det blir 18 000 USD/dagen rein netto. NÄ er det ikke slik at alle bÄtene er pÄ spot ratene, men en god del er⊠Uansett bÄtene kommer gradvis over alle som en pÄ de nye og bedre ratene. GOGL er pÄ vei inn i meget hyggelig farvann.