Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Generelt - Teknisk Analyse

Hei,

Sbanken har en flik som viser aksjer med unormal høy omsetning. Den sammenligner dagens omsetning med gjennomsnittlig omsetning for de siste 10 dager. Vet noen om det finnes tilsvarende funksjon i Nordnet eller en annen handelsplattform? Finner kun kursvarslinger for enkeltaksjer når volum overstiger x.

image

Finansavisen har en versjon av dette. Bruker børssiden deres med sanntid på jobb for å følge litt med.

1 Like

Tradingview:

Ser jeg formulerte meg litt feil. Jeg tenker på om det finnes andre handelsplattform som har tilsvarende oversikt som i Sbanken, uten at man må tagge hver enkelt aksje man ønsker å følge med på. Indeksen er jo grei, men skulle gjerne kunne likt å få et varsel dersom en hvilken som helst aksje på f.eks Oslo Børs utfyller et forhåndsbestemt kriteria. F.eks at idag har disse 7 aksjene en omsetning som avviker med antall %. Og disse 4 aksjene har brutt SMA200, og disse 3 aksjene har i dag golden cross.

Takk!

Noen som har kikket på de nye candlebarene som Tradingview har fått?

Volume Footprint.

Nå får du hele orderflowen i candlebaren.

5 Likes

Blir jo litt å se inn i krystallkulen.

Folk bruker gjerne Fibonacci som en guide, i tilegg til å følge med på momentum og volum for å spotte gode steder å gjøre en trade.

Mye vanskeligere å finne en topp enn en bunn egentlig :stuck_out_tongue:

1 Like

Sånt som dette er bra frusterende når det kommer til teknisk analyse. :stuck_out_tongue:

1 Like

Forsøker å bygge en TA- screener ved hjelp av AI. Jeg har null peiling på koding så dette er et forsøk på å bygge en screener samtidig å forstå hvordan disse språkmodellene jobber

Har startet med en screener som skal forsøke å identifisere VCP kandidater før brudd.
Bruker nå følgende kriterier:

Harde filtre – aksjen kastes ut hvis disse ikke er oppfylt

Minst 80 dagers kurshistorikk – for lite data gir upålitelig analyse
ADR over 2% – gjennomsnittlig daglig svingning (Høy−Lav) siste 20 dager må overstige 2%, ellers for illikvid
Ikke mer enn 5% over pivot– aksjer som allerede har brutt ut mer enn 5% over høyeste punkt i basen ekskluderes

Trend Template – 7 kriterier (gir 0–7 poeng)

Kurs over 50-dagers glidende snitt
Kurs over 150-dagers glidende snitt
Kurs over 200-dagers glidende snitt
200-dagers MA peker oppover (stigende retning)
50-dagers MA er over 150-dagers MA (korrekt MA-stabling)
Kurs innenfor 25% av 52-ukers høy
Kurs minst 30% over 52-ukers bunn

VCP-struktur – opptil 4 poeng

Minst én korreksjon funnet i siste 80 dager (1 poeng)
To eller flere kontraksjoner som krymper (2 poeng)
Tre eller flere kontraksjoner som krymper (3 poeng)
Siste korreksjon under 15% og mønsteret er komplett (4 poeng)

Avstand til pivot – opptil 3 poeng

Under 1% fra pivot: 3 poeng
1–3% fra pivot: 2 poeng
3–8% fra pivot: 1 poeng

Volum – 1 poeng

Dagens volum under 70% av 20-dagers snitt – volum tørker inn under konsolidering

Relativ styrke – 1 poeng

Aksjen har steget mer enn 5% siste 3 måneder

Totalt maks 16 poeng , omregnet til prosent. Aksjer vises rangert fra høyest til lavest score – uansett om de oppfyller alle kriterier eller ikke.

Noen som har synspunkt på kriteriene eller vektingen av disse?

4 Likes

Hva bruker du for datakilde?

Må jo si at selv når du kan programmere, så er dette noe som ville vært klønete å få til før AI. Masse matte som går an å få feil. Må si at jeg er veldig imponert av AI når det kommer til denne typen oppgaver.

Data hentes fra yahoo finance. Det ble laget et program i Python. Det største problemet ser ut til å få tak i alle tickere

Output ser slik ut:

2 Likes

Har et lignende prosjekt på backburner selv, håper å rekke frem til det i slutten av måneden :slight_smile:

Deler gjerne erfaringer da

1 Like