Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Gentian Diagnostics

Kan vi risikere en gjentagelse av SoftOx her, hvor aksjen stupte fordi hverken resultatene eller guidingen leverte i henhold til forventningene?

Jeg tror neppe det. Har lest analysene fra Stig Myrseth og dem tilsier noe annet.

Hva sier de, kort fortalt?

Den sier at det kommer store nyheter. :blush::wink::money_mouth_face::money_mouth_face::money_mouth_face:

For å være litt mer presis: Store nyheter ventes vel neppe før en gang neste år. Myrseth snakker om et potensielt blockbuster produkt som skal lanseres i 2021.

Noen som vet hvor man kan få tak i q2 rapporten, eller får man ikke vite hva som står i den før presentasjonen?

https://newsweb.oslobors.no/message/511876

Link her til både presentasjon og rapport. Dårlig å ikke legge det ut på websiden med en gang.

Enig! Syns nettsiden generelt er litt rotete mtp. presentasjoner.

Heldigvis var rapporten ikke så verst.

Bare for å ha litt lett tilgjengelig info til de som ikke kjenner selskapet. Se på denne presentasjonen og disse highlightene:
https://newsweb.oslobors.no/obsvc/attachment.obsvc?messageId=511876&attachmentId=204285&obsvc.item=1

1 Like

GENT-ME: STUDY CONFIRMS SIGNIFICANTLY ELEVATED LEVELS OF CALPROTECTIN IN PATIENTS WITH SEVERE COVID-19

Kursen hoppet helt opp i 89 kroner på dagens melding, men siger tilbake.
Litt vanskelig for menigmann å forstå hvor stor nyhet dette er.
Noen her som har faglig bakgrunn for å si noe om dette?

1 Like

Har fattet interesse for Gentian

Er det noen som vet om det er estimert noe tidspunkt for lansering SARS-CoV-2

CoV-2Ab lanseres neste år. Noen nærmere dato vet ikke jeg om det er gitt.

Kjenner du til noen analytikere som dekker selskapet?

Nei, ikke bortsett fra Myrseth i Dovre. Om han kan kalles analytiker?

Arctic har en gammel analyse med target på ca 160,- kr.

Datert?

Har du den?

Er på reise, så har ikke tilgang til den nå. Sist oppdatert etter 1Q 2020 tror jeg.

Her intervjuer Artic CEO i Gentian:

Artic hadde kursmål 170 allerede i 2018, men kursen har aldri vært over 80.

Gentian eier PreTect som blir omtalt i denne artikkelen. Testen til PreTect er etter min mening veldig undervurdert.

1 Like