Kan vi risikere en gjentagelse av SoftOx her, hvor aksjen stupte fordi hverken resultatene eller guidingen leverte i henhold til forventningene?
Jeg tror neppe det. Har lest analysene fra Stig Myrseth og dem tilsier noe annet.
Hva sier de, kort fortalt?
Den sier at det kommer store nyheter.
For å være litt mer presis: Store nyheter ventes vel neppe før en gang neste år. Myrseth snakker om et potensielt blockbuster produkt som skal lanseres i 2021.
Noen som vet hvor man kan få tak i q2 rapporten, eller får man ikke vite hva som står i den før presentasjonen?
https://newsweb.oslobors.no/message/511876
Link her til både presentasjon og rapport. Dårlig å ikke legge det ut på websiden med en gang.
Enig! Syns nettsiden generelt er litt rotete mtp. presentasjoner.
Heldigvis var rapporten ikke så verst.
Bare for å ha litt lett tilgjengelig info til de som ikke kjenner selskapet. Se på denne presentasjonen og disse highlightene:
https://newsweb.oslobors.no/obsvc/attachment.obsvc?messageId=511876&attachmentId=204285&obsvc.item=1
GENT-ME: STUDY CONFIRMS SIGNIFICANTLY ELEVATED LEVELS OF CALPROTECTIN IN PATIENTS WITH SEVERE COVID-19
Kursen hoppet helt opp i 89 kroner på dagens melding, men siger tilbake.
Litt vanskelig for menigmann å forstå hvor stor nyhet dette er.
Noen her som har faglig bakgrunn for å si noe om dette?
Har fattet interesse for Gentian
Er det noen som vet om det er estimert noe tidspunkt for lansering SARS-CoV-2
CoV-2Ab lanseres neste år. Noen nærmere dato vet ikke jeg om det er gitt.
Kjenner du til noen analytikere som dekker selskapet?
Nei, ikke bortsett fra Myrseth i Dovre. Om han kan kalles analytiker?
Arctic har en gammel analyse med target på ca 160,- kr.
Datert?
Har du den?
Er på reise, så har ikke tilgang til den nå. Sist oppdatert etter 1Q 2020 tror jeg.
Her intervjuer Artic CEO i Gentian:
Artic hadde kursmål 170 allerede i 2018, men kursen har aldri vært over 80.
Gentian eier PreTect som blir omtalt i denne artikkelen. Testen til PreTect er etter min mening veldig undervurdert.