Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Gi ditt bidrag til Juleaksjonen 2018 🎅

Gi til hvem du vil :smile:

Tok ikke med meg PC på juleferie (for en gangs skyld) så jeg får ikke lagt til nisseluer før jeg er tilbake 2. juledag :smile: mulig det må bli nyttårshatter ut måneden? :smile:

4 Likes

Jeg kanskje venter og gir et nyttårsbidrag da :slight_smile: litt usikker på hvem man skal gi til. Starholders støttefond?

4 Likes

Er fast giver av 500 i måneden til Leger uten grenser :slight_smile:

4 Likes

Smule lav likviditet på slutten av året i år. Men har månedlig 300 til PLAN fadder og 200 til leger uten grenser. :slight_smile:

5 Likes

Likviditeten er på lavmål i slutten av dette året!:blush:
Men litt er det alltid å avse til gode formål😀

3 Likes

Litt forsinket bidrag i år, men ga 400 her

Rakk ikke engang nyttårshatten :joy: :fireworks:

10 Likes

Samme her :sweat_smile: Søttet samme, veldig fint å være med på et så konkret prosjekt :slight_smile:

4 Likes

Skal få lagt inn oppdatering (med bilder eller link til det) når pultene er på plass :blush:

2 Likes

Kan jo hende det kan bli flere bidrag fra flere her?:blush:

3 Likes

Er ikke jula over? :sweat_smile:
Jeg skulle gjerne bidratt til prevensjon og -opplæring, penger som går direkte til opplæring av og bygging av brønner, jordbruk etc, så de klarer seg mer på egenhånd.
Prevensjon fordi befolkningstallet eksploderer uten at de eller landene klarer å brødfø barna, penger som går direkte til formål fordi det finnes dessverre altfor mange “non-profit” organisasjoner som lever fett på donasjoner, og altfor mange korrupte diktatorer som lever kongelig på nødhjelp, og penger til opplæring innen, og bygging av brønner, jordbruk etc, fordi det er bærekraftig å hjelpe befolkningen til å produsere eget, men ikke å bare sende nødhjelp.
Fint formål dette da, hjelp til utdanning.
Hvis donasjoner går uavkortet til formålet så er det jo veldig bra :slightly_smiling_face::+1:

1 Like

De som er involvert i prosjektet (unntatt de som skal lage pultene selvsagt) gjør det helt uten noen godtgjørelse ja. Kirkens Nødhjelp tar seg av transporten av benkene opp til landsbyen uten godtgjørelse også. Det som gjør det mulig å gjennomføre prosjektet er bekjentskaper helt ned til lokalt nivå. Blant annet har Kirkens Nødhjelp en norsk ansatt i Etiopia som igjen har en lokal medarbeider som kommer fra dette området hvor Ambiko ligger.
Hvitserk har også lokale guider de benytter i området (Hanne jobber som guide for de og var 4 uker i området i november/desember).

Her er forøvrig en link til et facebookinlegg fra en som var med på å sørge for at de første pultene kom på plass der:
https://www.facebook.com/lpjonassen/posts/10218220751369089

6 Likes

Skulle gjerne… just do it :+1:

1 Like

Du mener jeg burde starte en innsamling til det formålet?
Kanskje, men jeg har valgt å bidra til eksisterende innsamlinger som jeg har tro på, og som går uavkortet til formålet :slightly_smiling_face:

Hvis du allerede gjør det misforsto jeg “skulle gjerne” :slight_smile:

Du får gjerne tipse oss om disse innsamlingene da.

Flere er nevnt her inne, bl.a Barnekreftforeningen, Barn av rusmisbrukere.
Også gir jeg fast til lokale familier/innsamlinger her i nærområdet.

1 Like