Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Gold Town Games

Heisan folkens!

Dette er min første post på forumet. Fersk på TekInvestor, dog langt fra fersk i aksjegamet (aktiv i 15 år).

Etter å ha vært passiv leser en stund ønsker jeg å ta en mer aktiv rolle fremover.

Kommer derfor med mitt første tips her:

Gold Town Games. Hovedsakelig et stort spill i pipe: Hockey Manager. Dette lanseres i Sverige imorgen. Lansert i Fin + Tsjekkia med god retention og buy-rate i spillet. Lanseres for fullt ila året. Mini MCAP på 25-30 mill.

Kjøpt meg opp i selskapet over tid og ser at interessen er tiltagende idag. Noen andre som kjenner til selskapet?

13 Likes

Veldig spennende selskap! Ser de har lansert i skandinavia World Hockey Manager. Ser på play at det er review kommentar så lang titlbake som Mars i år, så ser ut til at spillet har vært tilgjengelig en stund for nedlasting. Lagt ved play linken nedenfor til spillet. Med 561 reviews så ligger ratingen på spillet på 4.0. Blir spennende å se om de klarer å bryte seg inn på markedet å få spillet til å generere inntekter. Må se om ikke jeg får testet spillet etterhvert, men har ikke tid nå og har heller riktig nok ikke spesielt god kunnskap på Ishockey :slight_smile:

Ellers ser jeg også at det er en pågående emisjon på kurs 1.70. Blant aksjonærer som eide aksjen før 11 September så ville alle med aksjer få 2 tegningsretter pr. aksje. Det trengs også 2 tegningsretter for å kunne kjøpe en aksje så teoretisk om det blir fulltegnet så blir det en dobling av antall aksjer. Kan ikke se at det er noe info rundt overtegning.

Er ikke mulig å kjøpe denne via aksjesparekonto ser det ut til, men fungerer å kjøpe via zero konto. På nordnet ligger det emisjonstegning ute inne på “mine cooperate actions”.

Emisjonsdetaljer:

3 Likes

Takk for input laplagam!

Spent på mottagelsen i Sverige, men det ser jo ut til at dette har gått bra - opp nye 40% nå foreløpig idag. Med tanke på selskapet MCAP bør den ha veldig mye mer å gå på. Jeg er iallefall ikke nær å trygge selg enda :slight_smile:

2 Likes

Jaggu kommet oss over 4 kr og opp 63% for dagen i skrivende stund. Volumet er voldsomt også (alt er relativt…) så dette ser veldig bra ut. Blir ikke overrasket om vi går mot 100M MCAP på dette momentumet, så får vi se hvor vi går derfra. Veldig hyggelig å snart ha doblet pengene allerede iallefall.

2 Likes

Utrolig moro! Krysser fingrene for at det slår til. Er et tøft marked de skal inn i. Det skal jobbes hardt for å generere inntekter. Håper de lykkes. Kommer til å følge med på denne fremover.

Er vel ikke nevnt her, men de skal også lansere Imperium Galactic war i samarbeid med Vavel Game studios. Dette er en relansering av et gammelt browserspill som ble nedlagt i 2013. Her vil de splitte fortjenesten 50/50.
Spillet skulle lanseres ila høsten 2017, og jeg ser CEO har kommentert på FB at spillet er klart, men de har noen utfordringer vedr finansiering før de kan lansere det.

Quote fra CEO:

Hi guys,
Quick update in response to some of the posts I have seen. We are very close to where we need to be in regards to relaunching the game. Any delays now are not whether or not the game is running (Which it is) or technical in nature. And no there was no malicious code or anything conspiratorial which some people have posted. There is also no issue with copyrights or trademarks as we own all of these.
Any delays now are all business related, and these relationships take a long time to finalize. We are in talks with a number of potential financial partners that will help us get over the line. I’ll post more updates as things progress.
John Balestrieri
CEO Vavel Game Studio

Video fra spillet fra gammelt av:

Edit: Forøvrig har jeg spilt WHM den siste uken og finner det ganske underholdende. Jeg får en hattrick.org følelese av spillet, så jeg ser virkelig frem til fotballvarianten, som er en sport jeg er mer fan av en hockey.
Har kjøpt meg inn med en lyttepost i selskapet, og vil vurdere en større posisjon etterhvert.

3 Likes

Har du en referanse til hvor du har funnet GTG sin rolle i Imperium? Jeg kan ikke finne noe på det, men blir veldig nysgjerrig

1 Like

Spelet är sålt och ska inte lanseras av Gold Town Games http://news.cision.com/se/gold-town-games/r/gold-town-games-renodlar-bolagets-portfolj,c2332019

2 Likes

Takker @davidalex. Fikk ikke det med meg. Stod sikkert i q2 rapporten, men den fant jeg rett og slett ikke på hjemmesiden deres.

1 Like

En finner informasjon om dette selskapet i Memorandum fra emisjonen i september, i linken over. Står litt om virksomheten på side 14.

De sier de skal bruke emisjonpengene på:

• Global lansering av World Hockey Manager under Q4 2017
• Kontinuerlig optimering av WHM gällande intäkt per spelare
• Utveckling och soft launch av ett managerspel inom fotboll under våren 2018 som bygger på den egna tekniska plattformen W3XM

24

Eier ingen aksjer, men følger med fra sidelinjen.

2 Likes

Da kom oppturen jeg ventet på. Har de siste ukene handlet smått når kursen har tittet innom på det lave 2 tallet, men fikk ikke alt jeg ville ha med den lave omsetningen.
Oppturen skyldes nok rapport i overmorgen og foventninger om Amerikalansering som etter planen skal skje i november eller januar.
Magefølelsen sier sell on news.
Social league er fremdeles ikke lansert og jeg tror utviklerne har hatt mer enn nok å gjøre med diverse irriterende tekniske problemer med spillet. Jeg tror heller ikke de lanserer i Amerika før social league er på plass da dette nok er en viktig brikke for suksess der borte.
Kan muligens gå noe mer imorgen og vil nok selge innehavet jeg har og vente på inngang nærmere januar.

2 Likes

Da var rapporten ute. Kom meg ikke ut igår da jeg hadde satt limit litt for høyt, men det får gå.

Veldig lite matnyttig fra rapporten annet enn at global lansering står like om hjørnet.

Det som var litt interessant var omsetningen på 284k SEK. Denne kom ila de to siste ukene i september etter lansering, og hovedsaklig fra sverige.

1 strek er skandinavisk lansering
2 strek er Q3 slutt
3 strek er europa lansering.


Status top grossing 28.11.17

Omsetningen var altså 140k pr uke mellom de to første strekene.
Sverige, hvor hoveddelen av omsetningen stammer fra ligger altså stabil gjennom hele perioden, noe som gir en EBITDA på ca 500k sek for Q4 17. Så spørs det jo hva smørja på slutten av grafen genererer. Og, får vi ok avkastning i hockeygale amerika, kan vi fort se et hyggelig resultat i Q4 17/ Q1 18.

MCAP idag er >35M SEK.

3 Likes

Der kom beskjeden om lansering i USA. Denne aksjen er i mine øyne en doblingskandidat. Vil levere positivt resultat Q4 2017 og har ekstremt lav MCAP.

GOLD TOWN GAMES: GLOBAL LANSERING AV WORLD HOCKEY MANAGER

  06:56
  STOCKHOLM (Direkt) Spelutvecklingsbolaget Gold Town Games lanserar på torsdagen sitt mobilspel

(WHM) globalt med fokus på Kanada och USA.

World Hockey Manager

Det framgår av ett pressmeddelande.

Senast på onsdagen uppgav bolaget i sin delårsrapport att WHM stod inför en mycket snar global lansering.

lanserades i Skandinavien den 16 september och i Europa, med Tyskland och Schweiz som primära marknader, den 31 oktober.

World Hockey Manager

Lite innsidekjøp på 2,40kr fikk vi også gitt. Bare snakk om 2.5k aksjer, men fin start det :slight_smile:

3 Likes

GOLD TOWN GAMES: GOLD TOWN GAMES REDOVISAR ANVÄNDARDATA FRÅN LANSERINGEN I EUROPA

  13:19
            
        
          Den 30:e oktober lanserades World Hockey Manager i hela Europa med

primärt fokus på Tyskland och Schweiz. Marknadsaktiviteterna
fokuserades på köp av användare via Facebook, Instagram och Google
Ads.

Under november har totalt 43 892 användare laddat ner World Hockey
Manager. Fördelningen av dessa är ungefärliga 15 procent från Sverige
respektive Tjeckien, 20 procent från Tyskland och 10 procent från
Schweiz. Resterande 40 procent är fördelade på övriga länder i
Europa. 22 procent av nedladdningarna var organiska. Kostnad per
nedladdning har varit fortsatt gynnsamt.

  • Den europeiska lanseringen har bevisat att World Hockey Manager är
    en engagerande produkt för en större marknad än bara i Sverige och
    Skandinavien. Intresset och användandet har ökat i Sverige och det är
    fortsatt vår primära marknad. I både Schweiz och Tyskland finns det
    ett gediget hockeyintresse vilket genererat många nedladdningar men
    vi har ännu bara skrapat på ytan av Europamarknaden. Vi ser fram emot
    ett fortsatt spännande arbete med riktade kampanjer för

att attrahera fler användare och öka kännedomen om spelet, säger VD
Pär Hultgren.

Användardata Android och iOS under perioden 1-30 november
Antal nedladdningar: 43 892 stycken
Intäkt: 448 500 SEK
Andel av totala antalet användare som genomfört köp: 6,5 procent
On-boarding: 82 procent
Retention dag ett: 35,1 procent
Retention dag sju: 17,5 procent
Genomsnittlig tid i applikationen/användare/dag: 31 minuter
Dagliga aktiva användare 1 november: 4 000 stycken
Dagliga aktiva användare 30 november: 9 000 stycken

I presenterad användardata om andelen användare som genomfört köp samt
dagliga aktiva användare räknas även de som registrerats före den 1
november.

  • Användardatan är överlag tillfredställande, inte minst den fortsatt
    stigande intäkten och kostnaden per nedladdning. Vi vet dock att båda
    dessa siffror snabbt kan ändras. Den vikande trenden för spelets
    retention, jämfört med målbilden på 40 procent, är förväntad då det
    ofta inträffar när spel presenteras för en bredare målgrupp. Vi
    fortsätter, enligt plan, att arbeta datadrivet för att nå uppsatta
    målsättningar och för att skapa ett engagerande managerspel, avslutar
    Pär Hultgren.

Pär Hultgren VD, Gold Town Games

KORT OM GOLD TOWN GAMES

Gold Town Games AB är ett spelutvecklingsbolag med säte i Skellefteå.
Bolaget har 12 anställda och leds av VD Pär Hultgren och inriktar sig
på sportmanagerspel till de två största mobila plattformarna
iOS(Apple) och Android(Google). Bolagets första spel, World Hockey
Manager(WHM), lanserades i Europa den 31 oktober 2017. Målsättningen
är att skapa ett populärt hockeymanagerspel och därefter använda sin
egenutvecklade teknik- och designplattform till fler managerspel inom
lag- och arenasporter.

1 Like

Ble ikke bare en dobbling her Konamixx​:grinning:Frå 2.2 til i dag med 6.8 som høyeste intradag :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 Likes

Hadde mine første kjøp på 2.32 så rimelig happy med denne ja :slight_smile: ath var foresten igår på 6,8 med intradag på 7,2 :slight_smile: håper denne skal opp mot 10 etterhvert, men vurderer å selge halve innehavet på 7-tallet når den er oppe å titter på det igjen.

2 Likes

Kan vel ikke si annet enn at aksjen går godt for øyeblikket. Volumet har tatt seg betraktelig opp så det er tydelig at flere har fått opp øynene for aksjen. Igår handlet SEB 120k aksjer uten å selge en eneste en, så tydelig at noen akkumulerer.

Europa lanseringen leverte bra. Hadde forventet litt høyere antall nedlastinger, men omsetningen var høyere enn det jeg hadde estimert. Spørsmålet er vel hvor mye de legger igjen i markedsføring på dette tidspunktet. Om de ikke har gått totalt overboard der tenker jeg vi ser positivt resultat i Q4.

Omsetningen for desember vil nok være minimum det dobbelte av november. Spillet viser god fremgang på top grossing og nedlastings listene, samt at lanseringen i USA og Canada (som allerede står for 30% av brukerne, og 9% av omsetningnen på IOS ifølge sensortower) vil gi en real boost.

Som vi ser av grafene leverer spillet bedre tall for både DL og Grossing i desember i de store markedene.

Fremover:
Selv om de hadde global lansering i starten av desember er ikke lokalisering til russisk på plass enda. Russland har såvidt vist seg på listene, men jeg forventer at dette også vil ta seg bra opp når lokaliseringen er på plass.
Videre har GTG sagt at det vil komme en innholdspatch noen dager før jul. Social league, har de sagt at ikke vil være klar før januar (2 mnd forsinket), så jeg er litt spent på hva de kommer med.

World Football Manager står på tapeten for 2018. Var opprinnelig satt opp til soft launch i Q1, men jeg tror ikke de blir klar til det. Markedet for fotballsims er vesentlig mye større enn hockey sims, men samtidig er konkurransen der mye hardere, så jeg er litt forsiktig optimist for hva de kan få til der.

Sett i lys av verdsettingen til peers (WeAreQivii, Nitro, Hugo) synes jeg fremdeles selskapet er lavt verdsatt, men vi får se hva resten av markedet mener etterhvert :slight_smile:

2 Likes

Ser denne har vært en tur nede det lave 5 tallet idag, riktignok på lavt volum. Får man kjøpt under 6kr her tror jeg det kan være bra for en kortsiktig trade.
To mulige meldinger de nærmeste ukene:

  • Tall fra den globale lanseringen som jeg tror vil vise en dobling av omsetning (en plass mellom 1-1,5 MSEK) fra november måned. Antall nedlastinger vil vise tredobling fra november tall tenker jeg (ca150k).
  • De har også rapportert 300k nedlastinger som en milepæl i roadmapen sin. Den grensen blir mest sannsynlig passert idag eller iværtfall ila denne uken.

Fint du tipser om denne igjen. Men du mener vel 6$?:slightly_smiling_face:

Neida, handles i SEK denne her :slight_smile: