Kan vel ikke si annet enn at aksjen går godt for øyeblikket. Volumet har tatt seg betraktelig opp så det er tydelig at flere har fått opp øynene for aksjen. Igår handlet SEB 120k aksjer uten å selge en eneste en, så tydelig at noen akkumulerer.
Europa lanseringen leverte bra. Hadde forventet litt høyere antall nedlastinger, men omsetningen var høyere enn det jeg hadde estimert. Spørsmålet er vel hvor mye de legger igjen i markedsføring på dette tidspunktet. Om de ikke har gått totalt overboard der tenker jeg vi ser positivt resultat i Q4.
Omsetningen for desember vil nok være minimum det dobbelte av november. Spillet viser god fremgang på top grossing og nedlastings listene, samt at lanseringen i USA og Canada (som allerede står for 30% av brukerne, og 9% av omsetningnen på IOS ifølge sensortower) vil gi en real boost.
Som vi ser av grafene leverer spillet bedre tall for både DL og Grossing i desember i de store markedene.
Fremover:
Selv om de hadde global lansering i starten av desember er ikke lokalisering til russisk på plass enda. Russland har såvidt vist seg på listene, men jeg forventer at dette også vil ta seg bra opp når lokaliseringen er på plass.
Videre har GTG sagt at det vil komme en innholdspatch noen dager før jul. Social league, har de sagt at ikke vil være klar før januar (2 mnd forsinket), så jeg er litt spent på hva de kommer med.
World Football Manager står på tapeten for 2018. Var opprinnelig satt opp til soft launch i Q1, men jeg tror ikke de blir klar til det. Markedet for fotballsims er vesentlig mye større enn hockey sims, men samtidig er konkurransen der mye hardere, så jeg er litt forsiktig optimist for hva de kan få til der.
Sett i lys av verdsettingen til peers (WeAreQivii, Nitro, Hugo) synes jeg fremdeles selskapet er lavt verdsatt, men vi får se hva resten av markedet mener etterhvert