Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Golden Energy Offshore

Vet ikke hvor gammel denne er. Kanskje noe kan kommentere?
ca 51 mill aksjer i selskapet. Over 50 % av dem sitter her…
image

Bak betalingsmur, men jeg liker overskriften :cowboy_hat_face:

1 Like

Glad eg tok noen lodd i denne tidligere :grin:
Spennende imorgen :blush:

1 Like

Intervju med CEO:

  • «…Look into new ventures . Huge interest on the equity side and also on the debt side. We are very optimistic.»

  • “We are looking into a new venture which I obviously cannot go into detail on”

3 Likes

Veldig lik ordlyd som Lars Peder Solstad hadde i Q1 presentasjonen: “Fagervoll says the group has now all four of its platform supply vessels operating and is ‘very positive’ about the oil services market as he says demand is picking up, and revenues are beginning to increase.”

Lov å håpe på en oppgang her også vil jeg anta. Blir uansett spennende hvordan de løser gjelden og om det kommer noe mer på generalforsamlingen neste uke.

1 Like

Fra notene til GF

The Committee is aware that the directors due to the liquidity situation of the Company has not yet been paid 75% of the remuneration resolved in the General Meeting in 2020 and any part of the remuneration resolved in the Ordinary General Meeting in 2021. Whilst the Company now expects to refinance and thereby pay this remuneration in the near future, the directors have also worked more than can be expected for the board of the Company.

The board member Per Ivar Fagervoll also acts as the Company’s managing director and this role has been unpaid. Per Ivar Fagervoll has made extraordinary efforts during the last two years contributing substantially to the Company’s current position with all 4 vessels again in operation enabling the Company to take advantage of the now improved market.

In light of these extraordinary efforts, the Committee recommends that the GM makes the following resolution for a one-time remuneration to the directors as recognition of the value contribution to the directors. It is a condition that the remuneration received shall be used to subscribe for new shares in the Company at par value (NOK 1).

(A) “The board of directors shall receive the following one-time only additional
remuneration for the year 2021/2022 equal to:
i. Sten Gustafson: NOK 350,000
ii. Morten Muggerud: NOK 250,000
iii. Per Ivar Fagervoll: NOK 2,000,000

The remuneration is conditional and is only payable upon the successful refinancing of
the vessels Energy Empress and Energy Duchess currently financed through a hirepurchase lease financing (i.e. subsidiaries of the group effectively taking title over the
#9348645/1 2 (2)
vessels from the current lessors). Once the remuneration has become payable, it is a
condition that the full remuneration is used to subscribe for new shares in the Company
at par value (NOK 1). The subscription price shall be settled by a set-off of the directors
right for payment.
The company may also settle the remuneration with shares directly if so desired.”

5 Likes
2 Likes

Denne raten er fort mulig Energy Empress,. Einaste som viser er slutta for eit toukers oppdrag. Det betyr at Empress kan dra inn 20 mill i profitt aleine før august er over

5 Likes

Blir noen spennende uker vi har fremover. Kan virkelig bli en :rocket:

Tør ikke stå utenfor når meldingen kommer

Hva mener du med at du ikke tørr det? Blir det ikke mest sannsynlig emi med rabatt i tillegg til lån? Jeg selger heller, men pga langsiktig skal holde denne gjennom hele oljesyklusen vi har nå, men akkurat den emien er vel ikke bull?

Eller er det en annen melding du venter på?

Jeg er ikke dikker på at en fmimelding er så stor at det blir nedgang som går under min inngang

1 Like

Om det er Empress som fikk den raten over her så har de veldig gode forhandlingskort i det minste.

1 Like
3 Likes

Kaboom

2 Likes

Veldig kult!!

Nå begynner det å komme seg. Måtte vi aldri se to tallet igjen :sunglasses:
:rocket::rocket::rocket:

2 Likes

Blir spennende å se gjeldsløsningen nå, blir trykket flere aksjer til 1,- til styret om de lykkes ser jeg, men de er jo ikke selgere så fin bonus for de.

3 Likes