Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

GomSpace (GS Sweden AB) 🛰

Liker bevegelsene i denne aksjen siste uken. Andre enn meg som er inne i denne?

1 Like

Rykter om at avanzamannen er inne i denne nÄ

GOMSPACE
GJORT PRIVATE PLACEMENT FÖR 25 MLN KR, KURS 12:50 (Direkt)
2016-07-01 17:52
STOCKHOLM (Direkt) First North-listade Gomspace, en leverantör av nanosatelliter, har gjort en riktad emission i form av en sÄ kallad private placement för 25 miljoner kronor. Totalt har 2 miljoner aktier sÄlts till en grupp privata investerare för 12:50 kronor per aktie, enligt ett pressmeddelande.

“Denna private placement initierades pĂ„ grund av intresset frĂ„n investerare. Genom denna placement fĂ„r vi in de kvarvarande 25 miljoner kronor vi siktade pĂ„ vid listningen, vilket gör det möjligt att gĂ„ vidare med hela den affĂ€rsplan som beskrevs i prospektet”, sĂ€ger bolagets vd Niels Buus i en kommentar.

Emissionen riktades till investerarna David Zetterlund, Richard Rettig, Eric Tour, Sonny Johansson, Henrik Forsberg, Östen Carlsson och Invium Partners.

Nanosatelliter Àr ett mindre och lÀttare alternativ till vanliga satelliter vilket kan göra dem lÀmpade för andra marknadssegment, som till exempel spÄrning av objekt, övervakning av ledningar eller kontroll av boskap.

David Djuphammar +46 8 5191 7913
NyhetsbyrÄn Direkt

2 Likes

Steget pent siste dagene :slight_smile:

US Smallsat Market Described As “Most Attractive” In New Report
The value of the global nanosatellite and microsatellite market is poised to expand at a strong CAGR of 12.1 percent from 2016 to 2024. Maintaining this pace, the market will be worth US$2.2 billion by 2024, increasing from US$529.1 million in 2015. By solution, hardware dominates the smallsat market, with a share of more than 35 percent in 2015.

http://www.satnews.com/story.php?number=1477121304

Fant en presentasjon av GomSpace fĂžr bĂžrsnoteringen:

Slutter pÄ 18,13% opp idag :smiley: Jeg ligger nÄ pÄ 70% avkastning siden IPO. Jeg er litt overrasket over at den har steget sÄ mye sÄ fort. Jeg var klar over at den ville klatre over 20-tallet i fremtiden, men ikke allerede fÞr sommeren er over.

3 Likes

Tror jeg skylder deg en Þl for Ä starte denne trÄden og komme med tipset. :beers:

4 Likes

Da solgte jeg meg helt ut av GomSpace med 110% avkastning. Valgte Ä selge alle aksjene grunnet den bratte stigningen denne har hatt uten store nyheter. Jeg hadde ikke forventet at jeg skulle nÄ 100% avkastning fÞr eventuelt en godt levert kvartals rapport fra GomSpace. Litt usikker pÄ hvordan denne vil bevege seg videre.

Jeg gikk altsÄ inn pÄ IPO 12.50 og solgte meg idag pÄ 26.70

5 Likes

Tenkte litt pÄ Ä dobble min lille lyttepost. Men skjÞnner ikke bevegelsene i aksjen. Er det pÄ avanza-forumet den diskuteres?

Svar: fant en trÄd, men lite aktivitet:
https://www.avanza.se/placera/forum/forum/gs-sweden.html

1 Like

Nettopp denne lille aktiviteten rundt aksjen som skremmer meg litt. Jeg har troen pÄ selskapet og det de driver med, men Þkningen i aksjekursen svarer ikke opp mot aktiviteten rundt selskapet.

Det er noen “kjente” tradere som er inne i denne Bl a en som kaller seg laBull pĂ„ borssnack.

1 Like

Jeg dobblet min lille lyttepost her for en tid siden. Begrunnelse: Prosentvis strÄlende avkastning, men i kr og Þre utgjorde det for lite. Kommer nok til Ä snitte opp mer hvis kursÞkningen fortsetter.

1 Like

Er det noen som skjĂžnner kursbevegelsene i denne? Hyggelig med oppgang, men hvorfor?

edit:
Mulig det er en konferanse som er/har vĂŠrt trigger her


Forventninger? De har jo sagt at de skal ansette hinsides mange nye og de har som mÄl Ä tjene inn grusomt med penger innen fÄ Är!

Hyggelig Ä sitte i denne (sÄ lenge det varer). snitter opp enda en gang.

[quote]GS SWEDEN
VÄNDE TILL PLUS 2 KV, ÖKAD OMSÄTTNING OCH MARGINAL (Direkt)
2016-08-22 17:16
STOCKHOLM (Direkt) GS Sweden, som Àr listat pÄ First North, gjorde en vinst efter skatt pÄ 1,0 miljoner kronor för det andra kvartalet (-2,2).

Det framgÄr av bolagets halvÄrsrapport.

Bruttomarginalen ökade till 66 procent (38%) medan nettoomsÀttningen ökade till 13,9 miljoner kronor (8,0).

“FörsĂ€ljningen av varor ökade med 51 procent och entreprenadarbetena med 90 procent. Vidare utgjorde försĂ€ljningen till nya kunder 44 procent av intĂ€kterna under det andra kvartalet”, skriver nanosatellitsbolaget.

Börsredaktionen +46 8 5191 7910, http://twitter.com/direktse
NyhetsbyrÄn Direkt

[/quote]

Rapporten
http://gomspace.com/documents/investor/Signed%20Q2%202016%20report%20engelsk.pdf

2 Likes

Og det gÄr den minus nesten 8% pÄ? Eller ser jeg pÄ feil aksje?

det stemmer, men den har steget kraftig i forkant

https://twitter.com/AvanzaMannen/status/773819924477247488

1 Like

direkt:

STOCKHOLM (Direkt) GS Swedens dotterbolag Gomspace har tecknat avtal med kinesiska Spacety som Àr det första kommersiella bolaget i Kina som utvecklar nanosatellittjÀnster.

Det framgÄr av ett pressmeddelande.

Gomspace kommer att leverera nyckelkomponenterna till ett antal satelliter.

OrdervÀrdet i detta initiala avtal Àr mellan 150.000 och 200.000 euro och leverans kommer att ske under Äret. Spacetys satelliter ska lanseras vid slutet av 2017.

Kristine Trapp +46 8 5191 7927

NyhetsbyrÄn Direkt

Kursen er idag 54 :money_with_wings: Noen som var med pÄ IPO og fremdeles sitter inne? :wink:

2 Likes