Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Goodtech ASA (GOD)

Har kjøpt meg inn igjen romjulen. Var ikke like heldig med fiskingen som styremedlemmet, men har ett snitt på 11,-. Var lurt å selge for å se Spetalen nedsalget spille seg ut. Skal jeg tippe er Spetalen helt ut nå, eventuelt bitte litt igjen. Blir spennende å følge med på listen på mandag og tirsdag, da får vi fasiten.

1 Like

Drister meg til å dele aksjonærlisten for Goodtech, da det ikke er en av aksjene som er på innside delen av forumet. :smiley:

For å følge opp min forrige post har vi nå fasiten. Dette er dagens liste og viser handler etter slutt på tirsdag. Som vi ser er Spetalen ute og Sundt hadde 70k aksjer igjen. Vi kan vel anta at han solgte seg ut på onsdag. Han har solgt 100k om dagen de siste dagene. Meget fornøyd med at mine antagelser var riktig, som da ble belønnet med fin oppgang i dag :smiley:

2021-01-08 (5)

1 Like

Klarte å komme inn på et gunstig tidspunkt her og, nå er det bare å lene seg tilbake :wink:

Kjøpte denne ved en tilfeldighet 30.12. Leste en god anmeldelse på hegnar og tok sjangsen på en lyttepost. Har jo gått vanvittig i uke 1😅 Har lest på selskapet i ettertid å finner at de fremstår meget solid p.t med flere bein uavhengig av bransje. Om det er et ESG selskap etter Eu taksonomi vet jeg ikke men selskapet fremstår meget attraktivt med hensyn på en teknologisk plattform/forretningsmodell som ikke er avhengig av spesifikk bransje. Hva fremtiden vil bringe vet jeg ikke men det kan kanskje være andre her med bredere kunnskap som kan dele noen forventninger i tiden som kommer?

1 Like

Det ble pratet en del om Goodtech i Aksjesladder i dag av Brandeggen. Fra ca 64.30 ut i podcasten
Kort oppsummert hva som er caset og en eventuell kommende analyse av Carnegie.

https://soundcloud.com/user-368296438/fedkollaps-asteroidesmell-kinaput-og-covid-20

1 Like

Han er vel aksjonær og da må han bruke aksjesladder for å få inn andre, slik at han tjener mest mulig penger?

ASP er inne også. Her er det nok fullt av XI’ere i gang.

Det blir vel fort slik at man prater om de casene man har tro på og da er man gjerne investert selv. Samme gjelder på forumer rundt om kring, folk prater sin sak :smiley:
Det er en balanse gang, selv prøver jeg å holde meg til fakta og dele informasjon uten haussing.

For de som vil se litt nærmere på GOD, er denne “analysen” delt lenger opp. Jeg har nevnt den tidligere, der får man en god gjennomgang av hva som er caset.
I tillegg var det en emisjon for ca 1mnd siden gjennomført av Carnegie. Det går litt spekulasjon på om de kommer ut med en analyse av selskapet. Denne analysen kan ikke kommer før 1 måned etter emisjonene, det har nå gått 1 mnd.

Her har vi Investor Presentasjonen i forbindelse med emisjonen i desember.
201201-investor-presentation-vfinal.pdf (4,8 MB)

1 Like

Dette ser da meget bra ut! Jeg kom inn på samme tidspunkt/kurs som Kratos.

2 Likes

Finansiell kalender

Goodtech er tatt inn i Dovre porteføljen. Nevnt i siste avsnitt i denne artikkelen.

Grønt er skjønt

Denne uken slippes Goodtech inn i Dovre-porteføljen. Aksjen er billig på P/B, P/S og for den saks skyld inntjening i motsetning til andre ESG-aksjer hvor vanvittig prising er regelen.

Det er for tiden ingen analyser på selskapet, men Carnegie gjorde en emisjon for en måned siden. Det vil ikke komme som noe sjokk om de slipper en analyse med høyt kursmål i nær fremtid.

1 Like

Kommer kursen over 15,5 så kan det bli spennende fremover :blush:

Goodtech er tildelt nytt ESG-prosjekt

Tydelig at Goodtech begynner å markedføre seg som ett ESG selskap. Dette er positivt.

1 Like

Det peker nordover iflg https://aksjeanalyser.com/2021/01/21/aksjeanalyser-com-har-i-dag-sett-naermere-pa-et-annet-av-de-mindre-selskapene-pa-oslo-bors-men-som-ogsa-vurderes-a-vaere-et-svaert-interessant-og-spennende-selskap-og-aksje-aksjeanalyser-com-ser-et/

1 Like

Den har kommet hos nettavisen også nå i helgen. Jeg pleier ikke legge særlig vekt på aksjeanalyser sine analyser. Men er nok flere som kan få øynene opp for aksjen.

4 Likes

Finansiell kalender

Blir spennende om den bryter videre opp neste uke. CAR analysen drøyer, men ble noen relativt store ordrer som gikk gjennom i dag

2 Likes

Hvorfor får denne så lite oppmerksomhet?
GOD Environment + GOD Automation + GOD Power + GOD Industrial Technology + Neuron = 365 MNOK. Prøv å regn fair value på disse.