Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Grail.com, snart IPO for et test-panel for 50 krefttyper

Tenkte jeg ville tipse forumet om Grail.com. De har søkt om IPO på Nasdaq i begynnelsen av september. Grail.com har utviklet et billig kreft-panel som de har 4 enorme kliniske studier på. Selskapet påstår at de kan teste for 50 ulike krefttyper med kun 1 % falske positive. De skal opp i 165 000 deltakere og vil levere panelet for markedet ila 2021. Prisingen før IPO er rundt 3,2 mrd dollar p.d.d. Bill Gates, Jeff Bezos, Merck, Bristol-Meyers, m.m. er allerede på investor listen. Utfordreren deres heter Illumina og er allerede notert, jeg kjenner ikke dette selskapet selv.

I kreftmiljøet og teknologi-verdenen så ser man viktigheten av å oppdage kreft tidlig og selv om det er mye lovende der ute så har mange kreftstudier også skuffet. Sannsynligvis er mye av potensialet i fremtiden i å nettopp oppdage kreft tidlig.

Ser frem til en spennende diskusjon, denne skal definitivt inn i porteføljen min når de noteres og personlig tror jeg et viktig område innen kreftsykdom vil være slike paneler. Å ta fullkropps CT og MR hver gang fastlegen mistenker noe er ikke veien og gå, paneler derimot, kan bli stort dette her. Faren er selvfølgelig overbehandling men så lenge testen er billig og ikke har for mange falske positive så tror jeg pasientenes krav om å få testet seg vil overdøve fagmiljøets eventuelle motforestilling for dette. Dessuten bedre med en serum-test enn overforbruk av bildediagnostikk, vil man kunne hevde.

Kjør debatt for dem som er interesserte!

4 Likes

Illumina skal kjøpe Grail for 8 milliarder USD

Mhmm ok, da konsolideres det ganske tidlig i det feltet får en si!