Helst til emisjonspris som var 7.5kr.
Når 7,5 emisjonen ble satt så var det en hype rundt fornybart, siden den gang har fornybart falt mye 30-50%. Jeg tror faktisk ikke noen er vil til å betale mer en rundt 4,- for aksjene nå. Men med oljepris på 115 og energi krise i verden vil det bli satt en voldsom fart på fornybart investeringer, så jeg tror vi vil få en voldsom hype igjen. Da er greenstat en av de beste og de har fått utviklet seg enda mer, da skal de også børsnoteres som jeg har forstått det. Skal ikke se bort i fra at du kan få solgt aksjene på børs for rundt 15,- så ville personlig hatt litt is i magen og ventet i stede for å selge aksjene til dumping pris nå.
Spennende samarbeid med Everfuel, Elkem & Glencore i Kristiansand:
Greenstat skal produsere hydrogen i India, sammen med Ayana Renewable Power. I første omgang skal det bygges en pilot med produksjon av 300 kg H2 per dag.
Enormt marked i India, og selv kaller de det starten på et nytt industrieventyr.
Lovende!
Noen som vet om det noe nytt om avgjørelsen/tidslinjen på dette?
Ny GreenPod med litt mer utfyllende informasjon.
Fant denne inne på hjemmesiden til Glomfjordhydrogen. Men rart det ikke har kommet noe info fra greenstat.
Signerer avtale
PRESSEMELDING
11. MAI 2020:
Glomfjord Hydrogen signerer nå intensjonsavtale med en internasjonal samarbeidspartner. Skal utvikle storskala grønn hydrogenproduksjon og flytendegjøring, i Glomfjord.
Det er nå signert en samarbeidsavtale med ambisjon om å etablere en komplett verdikjede for produksjon og flytendegjøring av hydrogen i Glomfjord Industripark. Målet er å kunne tilby null-utslipps drivstoff til de nye fergene som skal settes i drift i Vestfjorden-sambandet i 2024. Aktørene ser også mulighet for oppskalering av produksjonen slik at man kan tilby flytende og komprimert hydrogen også til andre forbrukere innen maritime, landtransport og industri.
Glomfjord Hydrogen skal produsere hydrogengass basert på elektrolyse med fornybar energi, og med en partner som skal bidra i prosjektet gjennom sin teknologi og ekspertise om flytendegjøring av hydrogengass. Flytende hydrogen basert på fornybar energi vil bli en konkurransedyktig null-utslipps løsning for maritim sektor, når produksjon skjer på strategiske lokasjoner i store volumer, og levert gjennom effektive og sikre leveransekjeder.
- Vi er glade at vi gjennom målrettet arbeid har nådd denne viktige milepæl for Glomfjord Hydrogen!
- Vi ser dette som et viktig steg mot re-etablering av storskala fornybar hydrogenproduksjon i Glomfjord Industripark, sier Finn Nordmo, som er daglig leder i Glomfjord Hydrogen AS.
Det ligger som en nyhetssak på hjemmesiden til Greenstat.
Men denne samarbeidsavtalen med Air Liquide er nok ikke veldig relevant lenger, siden hydrogenet til Vestfjorden-sambandet likevel ikke skal flytendegjøres.
Blir spennende å se om Greenstat vinner kontrakten med Torghatten Nord. Tror ikke vi er langt unna en avgjørelse. Hydrogenproduksjon i Glomfjord blir det nok uansett på et eller annet tidspunkt.
Okey, så litt feil på når dette var publisert, trodde det var mai 2022😊
Spennende å se om ACH/AKH beholder/øker sin andel og om man får inne nye institusjonelle investorer. Samt beløpet de henter (snakk om 500 mill i år) og hva tegningskursen blir!
I juli allerede ser jeg. Spennende. jeg tipper kurs 9,5kr eller 10 kr.
Av åtte indisk-norske hydrogenavtaler som ble inngått denne våren, står Greenstat for fire, ifølge NRK. Virker som de begynner å bli bra posisjonert i India!
Eg håpar Greenstat tar ein reprise av Inify sin første dag, den dagen dei bestemmer seg for å gå på børs
Hva skjedde på første børsdagen til Inify?
Fasit er ikkje klar der enda men emisjon før dei gjekk på børs var på 4 kroner.
Beklager liten relevans til Greenstat, men det viser jo at sjølv om børsklimaet er noko surt kan ein få hyggeleg avkastning om ein treff rett.
Emisjonskurs 7,5kr
Kan bli bra dette. Har deltatt på tidligere emisjoner og har tegner meg ytterligere opp her nå. Børsnotering lar vente på seg, men den kommer vel en gang.
Dette er en proaktiv gjeng, merk dere det😉