Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Greenstat

Starter en tråd om Greenstat siden den blir diskutert i ESG-tråden.

Unotert, norsk investeringsselskap:

“Greenstat er et energiselskap som utvikler og investerer i prosjekter og selskaper som bidrar til utslippskutt og grønn verdiskapning”



4 Likes

Hadde vært spennende med tankene til en viss PCIB aksjonær som sitter i denne :slight_smile:

Håper dette kan bli noe, tok en sjans på investering. Har vært en god reise i Nel…så det er lov å håpe🙂

De satser på grønn energi, men ikke grønn energi som er lønnsomt ( vannkraft)

Jeg kjenner flere av disse :sweat_smile: Husker faktisk når de startet opp for noen år siden! De var vel de som fikk Norges første hydrogenbil, om jeg ikke husker feil?

Hovedsatsingen deres er vel hydrogen?

Som er lønnsomt?

Det sa jeg ikke.

Noen som ble med i emisjonen her?

Droppa det denne gangen også, kommer vel ny mulighet om noen måneder…

1 Like

Ja de skal hente en god del fremover, så jeg vurderte også at det ikke var noen hast med å henge seg på👍

Hvilken pris var det denne gangen?

Eneste minuset er at de øker med 20øre for hver emisjon, liker heller ikke at de har noen klar bane. De bare kaster seg på alt mulig, men er langt unna noe som er i nærheten av lønnsomt

2,90kr

Tja, de har vel et konsulentselskap som går i pluss på rådgivning - men om det er friske penger eller kun rådgivning til søsterselskaper synes jeg det var vanskelig å få tak i.

Det har de, men mangler en god del på resten. Har heller ikke funnet ut om det er for andre selskaper eller kun deres egne selskaper, som blir fakturert.

Helt enig, ser ut som de prøver seg på alt som dukker opp, sjelden lønnsomt.

Alt grønt skal pakkes inn i samme selskap, så får man se hva som er fasiten… Det er min tanke og grunn til at jeg har holdt meg unna så langt.

Ny ESG aksje kommer snart på Merkur:

De har jo kommunisert at de ikke skal på børs i de siste emisjonene, men de ser vel muligheter…