Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Greenstat

De trenger penger for å realisere de 2 neste store prosjektene. Hydrogenproduksjon i Glomfjord til nye ferger og Hydrogenproduksjon til Huyndai lastebiler i samarbeid med NEL…

Ja, mener det sto i prospektet at de planlegger børsnotering etter 2030.

her fant jeg det:
" Når man nærmer seg 2030 forventes det at
markedene Greenstat satser på er modne med
stabile inntekter og god lønnsomhet. Man vil
da sikte på en børsnotering som vil kunne gi en
større oppside for våre investorer"

Men de kommuniserer også at det vil bli exit muligheter fra 2023.

Korrekt, var det jeg mente

Tror du de endrer planen og haster seg på børs i nær fremtid? Mulig selvsagt, men så lenge de får hentet nødvendige midler utenfor børs så er det kanskje hensiktsmessig å ha litt is i magen.

De ser vel hva som skjer med andre selskaper som går på børs, dette frister sikkert og de får hentet større mengde kapital med engang. Synes bare det rart at de går ut så raskt etter emisjonen og signaliserer noe helt annet enn hva de gjorde da…

helt enig, det virker rart. Tror ikke det er nært forestående(det står heller ikke det i artikkelen).

Så langt jeg kunne se ved gjennomgang av prospektet så ligger de etter det som var opprinnelig plan for innhenting av kapital. Er mulig de ser på alternativer for å gire opp tilgangen på kapital?

Info i mail fra Greenstat:
“ny emisjon i Greenstat til kurs NOK 4,00 i perioden 23.november – 10.desember. Bakgrunnen for emisjonen er et økende behov for kapital til investeringer i hydrogenprosjekter samt en generell styrking av selskapets egenkapital. Det vurderes også om selskapet skal noteres på Merkurbørsen i løpet av 2021”

1 Like

Så de øker med 1,10kr pr aksje?

jepp.

Må si de svir av penger, de bør jo bare gå rett på børs slik at de får henter kapitalen de trenger.

spent på om de klarer å hente ønsket beløp på 4kr. Tror ikke Trond Mohn, som største eier, var med i sist emisjon?

De er redd for å time grønne bølgen på børs dårlig og at selskapet faller unødvendig mye i verdi.

Tror han har stått over de 2 siste.

Tror det går bra.

Det kan være du tror det, men de fra Greenstat frykter det. Snakket med de om det og det var forklaringen jeg fikk.

Joda, men vil bli mange emisjoner til slutt om de fortsetter som nå.

“Emisjonen i Greenstat som ble avsluttet i dag 10.desember 2020 endte med overtegning. Basert på tildelingskriterier for emisjonen var det 492 aksjonærer som ble tildelt aksjer. Av disse var 234 eksisterende aksjonærer, mens 258 var nye investorer i selskapet.”

1 Like

Noen som vet noe mer ang børsnoteringen? De hentet penger hyppig i 2020, spørsmålet er om det blir flere emisjoner før børsnotering.