Ja for et år 

God Jul. 

Dette har jeg tenkt på en god stund, og slik jeg ser det er det uunngåelig. WW3, borgerkrig i USA?.. Noe blir det i hvert fall.
Hehe i lurer på hvorfor alle land hamstre gull, og gull kommer til og fortsette i 2026 som i 2025….
Ikke selg for hans periode er over , 
Er som å gå inn i garasjen hjemme det der 
Tiden inne for å være i biotech nå med usikre verdens bilder,markeder
Da har gull tatt over dollaren som den største eierandelen av en reservevaluta.
Hva er da verdens primære reservevaluta ?
Gull
Hvilken valuta vil ta over for dollaren ?
Gull

Jajamen, rip dollar
Ja jeg hørte det på en annen kanal også.
Men det er jo forståelig.
Og var på Nordea konferanse her i stad.
(Som før har jeg spurt de, anbefaler dere og kjøpe gull i Jan.2025- svar. Nei det gjør vi ikke. Det er ikke noe mer med gull var svar da. )
Så ble spørsmål stilt nå denne uken. (Jeg filmet)
Nei vi tror ikke gull er bra….
Enkelt sagt de tjener ikke penger på det. Men de sa jo at myndigheter i verden kjøper så … skal se om jeg kan laste opp…
Får ikke valgt filer fra min mobil …
. Noen tips.
prøv bluethooth til pc og så last opp?.
JP Morgan, verdens største bank, anbefaler nå sine kunder å ha gull som en del av porteføljen.
Men dottene i Nordea har sikkert rett…
Prøv her.
La den opp på YouTube , men sletter nokk om en uke eller 2 . Men litt artig
Gull/sølv
https://youtube.com/shorts/Lp1HF-M7E24?feature=share
Han til høyre har tydeligvis ikke noe kjennskap til at sølv i aller høyeste grad også er et industrielt metall, og ikke bare monetært.
Ja de har vært helt fraværende. I hele 2025 sa de det samme.
Dette bekrefter det som blir sagt av en av mine favoritter (Rick Rule) just a half of 1 % of investors have gold, once they get in it….
Jeg vei ikke om de ikke tjener penger på det eller hva det er…
Solid dag i dag 4586… og Sølv 83.69
.
Men Nordea kunder er ikke med på festen….
Gøy at du tok dem på senga og tvang frem et så ufattelig dårlig svar. Skal vi følge tankegangen deres vil sølv og gull stå stille i pris, det vil altså ikke følge inflasjonen når gruvevirksomhet, raffinering, kjøp/salg osv. blir dyrere.
Det er nok som du skriver. Gull/sølv er kryptonitt for meglerhus. Skal ikke se bort ifra at det de sier, ikke er det de gjør. Både Knoll og Tott der har nok en safe i kjelleren.
Ta Bitcoin som et eksempel. Det var hatet av alle meglerhus helt til de fikk på plass et effektivt ETF-system. Da det var etablert, slik at de fikk høstet fruktene, kom alle bull-prognosene på Bloomberg, CNBC osv. Det gikk fra null til hundre.
Nå finnes det ETFer i gull og sølv også, men kompleksiteten ved lagring gjør det til et mye større mas kontra det å bare trykke på «enter».
Det som heller aldri diskuteres av økonomer, er den siden av gull som handler om sikkerhet. Historisk er det ingenting som måler seg med robustheten gull kan levere. Det vil sikkert være masse som gir bedre avkastning enn gull i årene som kommer, men målt opp mot potensiell risiko i dagens politiske verden, er det ikke lett å finne noen.