Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Gull som investering 🥇

At det og ha penger i Fiat penger kun er meget dumt under trump… han er ikke god:

1 Like

Gnir oss på magan :moneybag:

4 Likes

Hvordan blir utvikling i gull fremover med økt konflikt mellom usa og Europa?

1 Like

Kort fortalt

Rett opp.

:rocket:

Kan jo anta at det ikke går nedover.

Akobo ser bare bedre å bedre ut🚀

1 Like

desperat situasjon…

3 Likes

Det er jo katastrofe for Russland. Selge ekte penger.

Det er jo hovedgrunnen til jeg har ett par unce gull . Det er jo ekte verdier. Se på Norge nå når de ikke er med i EU. Den norske kronen kan virkelig lide om noe skulle skje med oljen vår. Tenk om eu ga oss sanksjoner eller krav om billigere pris eller noe. Vi er ganske små men bitte bitte liten valuta og ett veldig attraktivt olje fond som andre land kan like.

3 Likes

tilfeldigt…?

5 Likes

Note to self:

Cup with handles SKAL MAN ALTID KJØPE. Dessverre kun gull i min svenske PPM.

#TaptAvkastning

4 Likes

Gullprisen i god driv i dag! :raised_hands: :1st_place_medal:

1 Like

Hehe kan i hvertfall si at min other soareprofil i. Kron har eksponering mot gull. Flytta til denne for 4-5 mnd siden.

Men ser at junior miners ikke har helt klart og holde tritt. De skal vel være de siste som går men enormt potensialet. Kanskje på sluttennav trump…(hvis ikke hannhunder en måte til og bli president til han dør /(blir drept)

3 Likes

Schiff er på cloud7 :stuck_out_tongue:

https://www.reuters.com/world/chinas-zijin-gold-buy-canadian-miner-allied-gold-about-4-billion-2026-01-26/

1 Like

Oi dollar får kjørt seg… og gull holder stand. :+1:t2:

3 Likes

Det er fader meg ikke ofte at gull stiger 300 dollar på en dag.

Det er helt sinnsykt….

Gull skal være en sikkerhet :sunglasses:.

9 Likes

Ai joke om Norges gullreserve😂

Ida Wolden Bache sitter på kontoret og ser gullgrafen peke rett mot månen mens hun knasker syrenøytraliserende. Hun snur seg mot sjeføkonomen og hvisker:

Du er helt sikker på at den dere «gull har ingen hensikt i en moderne økonomi» powerpointen fra 2004 fortsatt holder vann? For det begynner å bli litt flaut å forklare at vi byttet ut verdens sikreste aktivum mot digitale kuponger fra land som knapt har råd til strømregningen sin.

13 Likes

Oi oi :frowning_face_with_open_mouth: hva kommer nå “lekestuen”
(Det er sikkert få som kjenner det refrenget)

Men som jeg skrev i går 300 dollar på en dat er absolutt galskap, tenk 600 på 2.

Men når vi ser på bitcoin som bare var aksepter av få land og kult sektor som gikk fra 0 til 130 000.

Tenk nå når hele verden , alle elsker gull i Asia og så skal alle i vesten og Europa komme med alle bitcoin penger og trykte penger.
Tenk på miners om prisen holder seg over 5000 da snakker vi enorm cash flow og tenk når alle skal inn i mining sektor.

I dag er hele mining sektor 1% verdens aksje marked. Flytte det til 2% … wow 100 raske % det.

Fra chat gbt

|Kategori|Omtrentlig markedsverdi (USD)|

|Hele verdens aksjemarked|~$124 - 127 trillioner|

|Globale gruveselskaper (topp 100)|~$1.4 - 1.8 trillioner|

3 Likes

https://www.youtube.com/live/qYyIN6mbsPI?si=-q1sWNRJ-i15NZKB

Schiff er som vanlig spot on :raised_hands:

1 Like