Uro og virus
Børs ned
Gull opp
Crypto ned?
Uro og virus
Børs ned
Gull opp
Crypto ned?
Gullopsjonane opp 700%. Jøss.
Ja, gull ikke så safe likevel? Er det starten på slutten på gulls relevans?
Tja, gull har jo signalisert tydelig uro sidan desember.
Tror heller dette kan bli en “gyllen” kjøpsmulighet for å laste seg skikkelig opp i gull.
Ja, er nok derfor sentralbankene over hele verden hamstrer gull nå
Du mener banker i jalla land som Pakistan og India…?
“Data released by the World Gold Council on Thursday showed central banks, led by Poland, China and Russia, bought 374 tonnes of gold”
https://www.ft.com/content/b62ebb1a-b3a6-11e9-bec9-fdcab53d6959
"The largest buyers during the first 10 months of the year were Turkey with 144.8 tons; Russia, 139; Poland, 100; and China, 95.8.
Others include Kazakhstan, 26.9 tons; India, 17.7; Qatar, 11; Ecuador, 10.6; Serbia and the U.K., 9.9; Argentina, 7; Colombia, 6.1; Kyrgyz Republic, 3.2; Mongolia, 2.3; Belarus, 1.9; Guinea, 0.9; Egypt and Mauritania, 0.7; Albania and Malta, 0.6; and Ukraine and Greece, 0.3."
Er bare fordi markedet krakker så følger også gull ned da folk må selge.
My point exactly… men om du vil ta investeringsråd fra ulandsregjeringer må du jo gjerne det.
De ser vel at fiatsystemet i verden er på kollapsens rand. Tyrkia, Russland, Polen og Kina er store aktører i min bok.
Jeg tror det har mindre å gjøre med de regjeringenes tillit til “fiatsystemets” integritet, men mer å gjøre med folkets tillit til egen regjering, samt regjeringenes tillit til andre lands støtte utover.
Polen har en økonomi og et politisk styre som jeg ikke finner hensiktsmessig, men destruktivt. Dersom jeg var dem ville jeg også gardert meg med gull. Dette grunnet kulturen og politikken i landet.
Jeg er overbevist om at de siste årene deres vil få store konsekvenser for landet fremover dersom de ikke tar massive grep.
Kan ikke uttale meg om Tyrkia, Russland, Kina eller noen av de andre lendene som nevnt over grunnet manglende erfaringer.
Ellers kan jeg se for meg at rentekuttet vil forenkle allokering fra index til gull, før disse begynner å sprike. Først da er jeg overbevist om at vi vil se ny oppgang.
P.s:
Alle konstruktive tilbakemeldinger tas imot med stor takk! (Jeg bruker tross alt utsagnene “tror”, “overbevist” og “se for meg”).
Det er fortsatt liv i gammer’n, det skan ha
Skulle tru det blirnein pullback no etter london close. Kan være fin inngang, bryter den gjennom 1668ish så er det meget bullish - ny high.
Skulle forøvrig kunne bli ein fin short dersom ting stabiliserar seg ila året.
Begynner gull å prise inn brudd ned?
https://www.peterwarren.no/2020/02/har-sentralbankene-skiftet-taktikk/
Les!
Til tross for dette fyker gullprisen oppover!
Gull som trygg havn…? Tja, nå casher folk inn gullet sitt også ser det ut til!