Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Gull som investering 🥇

Har du kjennskap til disse 3? Er selv på utkikk etter gruve selskaper og investere i😊

Det er de største / vanligste ETFene for gullgruveselskaper. Så får man velge hvor store selskaper man skal satse på, eller junior. De store har gjort det bra nå under covid, kanskje fordi markedet regner med at de vil klare seg bedre gjennom lockdown.

1 Like

Her,har bra påviste resurser og et solid selskap.Og meget bra og trade da det er store svingninger i kursen.

https://www.oceanagold.com/

1 Like

Endringer i porteføljen

Vi har lastet opp med gullaksjer gjennom et børsnotert fond som investerer i mellomstore gullaksjer. «Pengetrykkingen» fra sentralbankene vil øke enormt framover, og gull blir da relativt mye bedre enn å investere i statsobligasjoner, som markedet vil bli dynket ned i. Det er også en god sikring mot forventet stigning i inflasjonsforventninger. Her må vi også nevne at gullprisen har steget nokså bra, men at gullaksjer har blitt billigere og prises nå rundt 10 ganger inntjeningen. Vi tror prisingsmultiplene bør stige nesten mer enn selve gullprisen i tiden som kommer.

1 Like

Noen som leste FA og kan i korte trekk fortelle om forside artikkelen angående gull aksje som skal noteres på Oslo børs?

Er et giret produkt hos Nordnet man kan gamble på. X15.
Har ca 40% gevinst der nå.
Vil selvsagt ikke anbefale slik giring.

1 Like

Har du kikket på mini-longs? Føler mini-futures er bedre enn bull/bear når man ønsker større gearing…

1 Like
1 Like

4 Likes

1 Like

GULL er BULL.

3 Likes

Hva med dollarkursen. Er den bull?

Starter å kjøpe GLD i dag, chartet er nydelig

3 Likes

Ser konstruktivt ut i edelmetaller nå. Sølv vil trolig gå prosentvis mer - men gull ser teknisk sterkere ut enn så lenge. GSR ratio er historisk høy - og tilsier utifra contrarian viewpoint at sølv trolig bør være førstevalget.

2 Likes

Blir spennende å følge med neste uke, tvi tvi:)

2 Likes

Still lookin good

3 Likes

Vær forsiktig her nå.
Jeg er megabull for gull neste tiår, men tror vi skal kraftig ned etter vi toucher 1800.
Se opp for 1600 i juli/august

1 Like

Jeg for min del tror vi braser igjennom 1800, det blir litt enkelt å se på et teknisk bilde når vi er i den situasjonen vi er i med tanke på Covid 19, pengetrykking, økonomi på tomgang etc.

Men det kan bli litt sommer-delay som du er inne på.

1 Like

Er ikke teknisk jeg tenker på. Er kommersielle shorts.
Sjekk mengden shorts hos hedgefond. ~290k