Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Gull som investering 🥇

Disse er de billigste jeg har funnet i Norge:

https://www.norskmynthandel.no/

1 Like

Ikke så gale, fikk noe Krugerands til 650 over spot

1 Like

2 Likes

1 oz gull til over 20kUSD gir 200-250kNOK i pris per unse. Det blir jo som tankskip rateboom om det skulle skje.

2 Likes

Interessant: lav oljepris er bra for gullgruveselskapene, spørsmålet er om de må stenge ned pga viruset.

De må nok stenge i en periode, men med lavere prod kost + økt etterspørsel vil det nok ta seg fort opp.

I en krise vil jeg heller eie gruve enn ETF uten mulighet for å få ut fysisk gull.

2 Likes

image

2 Likes

Hva har dere kjøpt av gull og sølv?
Antar vi snakker mynter.
Synes margin på 50% er ganske høyt, så ser på disse:

Hva tror dere?

Satan, 2400 kr over spot for en Krugerrand

I flere tråder ser jeg folk snakke om at børsen henter seg inn igjen, og at med lang horisont, så bør man bare sitte stille gjennom store korreksjoner.

Interessant sak om hvor lang tid det tar før børsene henter seg inn igjen etter crash. Spesielt når man regner inn inflasjonen i tillegg.

1 Like

Helt klart, selg aksjer og kjøp gull er nok lurt her

1 Like

Tenkte og kjøpe noen Krugerand, lurer i den forbindelse på om det er spesielle årstall en må se etter eller er det bare og kjøpe ?

Noen som har litt erfaring med mynter ,

Hvor mye må du betale over spot?

https://sprott.com/insights/sprott-gold-report-secular-gold-bull-resumes-with-force/

Gullgruvene har brutt opp

2 Likes

Har selv kjøpt en del fond innen gull i det siste, har gitt grei avkastning så langt :slight_smile: Har vektet ned i alt annet :slight_smile:

Tenkt å kjøpe meg opp i gull, har dere anbefalinger om kjøp: gullgruveselskap, EFT, evt annet?

Dere som holder fysisk gull. Hvordan stiller forsikrings selskaper seg til slike verdier på generell basis? Finnes det egne forsikringer for den slags? Og er det evt egne krav til oppbevaring i feks godkjent safe el?

image

3 Likes

Børsen ned og gullgruvene opp :+1:

3 Likes