Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Gull som investering đŸ„‡

Er vel ikke veldig mange ting som slÄr gull nÄr hvis man skal «lagre» verdier?

Fysisk gull har jo stÄtt seg i tusenvis av Är som betalingsmiddel og statussymbol. Dette vil nok neppe endre seg i fremtiden heller

hvor i helvette tilbyr dem bankbokser?

Ærverdige Faaaaanaaaaa Sparebank :smiley:

2 Likes

Sjefs. Tror ikke det finnes bankbokser Ă„ oppdrive lengre i den byen her. Er jo ingen av bankene som har hvelv lengre

1 Like

Ser en konkurrent til disse ble referert av en av twittersvenskene i dag.

https://www.bullionvault.com/

Noen sÊrlig mÄte Ä Ä skille mellom sÄnne aktÞrer pÄ?

SÞlv har voldsomt momentum nÄ. Det er endel historisk motstand i 20-21 omrÄdet, mens gull sikter mot tidligere ATH pÄ omkring 1921 USD - og er med pris pÄ 1840 USD hÞyere enn hÞyeste mÄnedlige sluttpris noensinne (dog er det ikke mÄnedsslutt for innevÊrende mÄned enda).

Flere PM aksjer har brutt opp over motstand nÄ, og har relativt fri lÞpebane hÞyere.

1 Like

For meg virker begge like seriÞse og sikre. Et par ting som putter Goldmoney pÄ toppen for meg, er at de stÞtter bitcoin og har et opplegg der, samt at du kan handle palladium. Blir noen ekstra lag med muligheter.

Artikkel om det historiske bakteppet for gull de siste tiÄrene:

Rekorden ryker snart

Det finnes ingenting som er mer bullish enn Ä gÄ forbi ATH som de sier

1 Like
1 Like

Det kan nok hende noen prĂžver Ă„ selge Gullet sitt pĂ„ tidligere ATH, men ser ikke helt at noen har et forhold til ATH-kursen i og med at det er nesten 9 Ă„r siden. Tror derfor at det ikke er noe sĂŠrlig motstand der. At kursen ikke byter igjennom i det hele tatt tror jeg det er veldig liten sannsynlighet for i og med at vi er sĂ„pass nĂŠr nÄ 

Er derfor Bull Gull.

Tja, du ser jo ca ti millioner i artikler i dag om at nÄ har kursen snart aldri vÊrt hÞyere. :slight_smile:

Jeg tenkte mer som i “jeg skal ikke gĂ„ glipp av den gevinsten en gang til pĂ„ den prisen”, dvs personlig erfaring med kursen. Er ogsĂ„ usikker pĂ„ om algoritmene ser sĂ„ langt tilbake i tid.

Sjeldne metaller har jo stadige emisjoner og alle slags sÄnne ting ved seg, det er mer denne stock to flow av nytt gull som blir gravd opp hvert Är.

Jeg personlig tenker at algoritmer bÄde ser pÄ kortsiktige chart og langsiktige. Og vi har jo flere medlemmer her pÄ forumet som har drevet med investering i mange tiÄr, i det perspektivet er ikke forrige ath i gull sÄ veldig lenge siden. Mine to gram. :slight_smile:

Og sÄ: Ja hvis kursen gikk sÄ hÞyt etter forrige finanskrise, og alt tilsier at denne krisen egentlig er veldig mye verre, hvor mye hÞyere skal ikke kursen bli DENNE gangen?

Edit:

Ja jeg har ogsÄ forelsket meg i sÞlv! Se hvordan det har lagget!

3 Likes

Og sÄ hÞres det for dumt ut at kursen fÄr ATH to ganger samme sted med 9 Ärs mellomrom. :wink:

En kurs er bare et tall, og det blir veldig mye tydligere nÄr man passerer ATH,og man ikke har noen referanser lenger.

HÄper bare sÞlv blir dratt med videre i dragsuget ogsÄ.

Rett fÞr det smeller nÄ?:thinking:

Gull over 1900 USD. Virker sannsynlig med en rekyl ned fra ATH omrÄdet omkring 1920. Men skal mest sannsynlig langt over 2000 USD i Är eller neste Är.

Kan se ut som at August blir i seneste laget Shattering84.