Best å sope sammen de siste posisjonene før vi fyker over ATH. 2000 ryker kjapt da.
Definitivt.
tok feil.
Trodde virkelig ikke vi skulle få et slikt raid uten en korrigering og med så mange sittende short av de større spillerne…
Men men, ingen skade skjedd for min del
Tipper rekorden har røket når jeg våkner… Bare et par punkter igjen…
ATH. Snur den ned nå, tro? Jeg selger ikke.
Vurderer å ta inn litt gull som en del av porteføljen jeg og. Har litt problemer med å velge mellom å kjøpe fysisk og ETF. Grunnen er at jeg helst vil eie råvaren i seg selv, ikke gruveselskaper, men samtidig blir det vanskeligere å rebalansere porteføljen da man eier fysisk gull. Har lite erfaring med tracker sertifikat men ser at WisdomTree har et open-ended produkt hos nordnet, hvor forøvrig volumet er ganske lavt. Noen som har noen tanker rundt dette?
"Early" Hvor lang timeline snakker vi her?
Gull har vært store of value i 5000 år, har du aldri hørt om Peter Schiff ffs
Vi er jo på gamleheimen lenge før 28%
En annen ting, i India og mange andre kulturer står gull som statussymbol veldig sterkt, så økende levestandard i India vil medføre økt etterspørsel etter gull
Er det ingen som leser aviser her overhodet?
Tareisammen!
Gull syklus er rundt 8 år
Ahh, det er sykluser du viser til?
Da kan man jo si at de som har kjøpt en aksje etter en kollaps som da reiser igjen er “tidlig” inne i aksjen.
Jo absolutt, kjøpte du Funcom midt mellom releaser så var du på en måte “tidlig” før taxisjåførene kjøpte en måned før release
Okei skjønner. Jeg pleier å kalle det timing, mens de som f.eks kjøpte Bitcoin i 2010 var tidlig inne.
Jeg er all in i gull, sølv, og bitcoin, litt inn og ut i sist nevnte. Selger meg ut når jeg kan pensjonere meg.
Bank of America og Deutsche Bank vurderer at det er mye mer oppside i gull i sine analyser:
And yes, anyone asking how to best hedge against the monetary insanity that is coming, the answer is very simple: keep buying gold, whose surge to $3,000 - which is also Bank of America’s price target - is just a matter of time.
Hvis det ender med en megatrend at «alle» veksler kontanter over i gull, så er vel 3000 dollar bare en hump i veien…
– 10.000 eller 50.000 dollar pr. unse er tall som kan stå på skjermene når spekulasjonsboblen kommer.