Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Gull som investering đŸ„‡

Noen hvaler som leker seg med kursen

Kan bare vĂŠre stopploss-run. Tror det er en luremus den andre veien nÄ  KjĂžpte litt nĂ„ pĂ„ 1915, tror den rykker litt tilbake

Commercials har rykte pÄ seg for Ä sette i gang slike raid

1 Like

Target 2200 ca

1 Like

gull spot er samme visen

1 Like

Gull over 2000 igjen :1st_place_medal:

1 Like

1992? GÄr nok over snart
 Men er mer spent pÄ SÞlv over 3000 :rocket:

1 Like

Tror det kommer an pÄ hvilken futures du ser pÄ, investing ligger og dupper rundt 2000, rett under nÄ.

Har en liten overvekt av sÞlv, men nesten 50/50, spent pÄ hvordan ratioen ser ut pÄ slutten av Äret om jeg HODLer begge

Synes sÞlv ser litt bedre ut teknisk, pÄ et eller annet tidspukt tror jeg de gÄr hver sin vei, sÞlv opp og gull ned. Har i hvert fall det pÄ fÞlelsen.

Har bare sĂžlv og noe kobber. Kobber og sĂžlv er mindre synkrone. Kommer ikke til Ă„ sitte i kobber like lenge som sĂžlv.

KjÞpte forresten gull for noen dager siden, men bomma pÄ mengden, sÄ gevinsten ble minimal, derfor kanselerte jeg like godt posisjonen. Mulig jeg gÄr inn igjen.

Mulig vi mÄ ned hit igjen


eller kanskje sidelengs bort :thinking:

Kan vÊre. Noen ganger er jeg sikker pÄ at noe skal skje, og sÄ gÄr det litt tid, sÄ har kursen bygd en ny form som forandrer hele bildet. Men jeg synes fortsatt sÞlv ser litt mer bull ut selv om gull og sÞlv jobber sammen fortsatt.

Gull og sÞlv jobber seg begge oppover i den lengre trenden tenker jeg, sÄ er jeg spent pÄ hvilken avkastning det blir pÄ 1, 2, 3, 5 Är?

SÄ langt perspektiv har ikke jeg pÄ rÄvarer. Men venter man 30 Är er jeg rimelig sikker pÄ at man har en fin avkastning kontra Ä ha pengene pÄ banken
Hadde jeg hatt 50 mill og en del som bare skulle stÄ et eller annet sted kunne jeg kjÞpt gull og sittet pÄ det.

1 Like

Ser men pÄ avkastning over 30 Är sÄ fÄr man nok ikke noe sÊrlig mer enn inflasjonen, men tror vi gÄr inn i en veldig god periode nÄ de neste Ärene - sÄ tror jeg pÄ et visst tidspunkt at du kan fÄ ganske mye mer aksjer for gullet og sÞlvet enn du fÄr i dag, sÄ overvekt her og undervekt nÄr bytteforholdet endrer seg drastisk om noen Är.

2 Likes

Husker jeg tenkte at gull kunne vĂŠre en god investering for en del Ă„r siden uten Ă„ ha sett et eneste chart. Jeg tenkte at kinesere og indere ville kjĂžpe mer gull i form av smykker etc etterhvert som de fikk mer velstand. Mulig en faktor er velstandsforflytningen fra vest til Ăžst.

2 Likes

Det stÄr mye om gull tilbud og etterspÞrsel her: https://www.gold.org/

Har ikke turt Ă„ lese noe der, er det en objektiv side eller er de bare pro-gull? (Har ikke lyst til Ă„ bli hjernevasket
)

1 Like

Det skal vĂŠre en nogenlunde nĂžytral side. Ikke gold bug. Kurrant info.

1 Like