Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Gull som investering đŸ„‡

OK, nÄ er jeg offisielt BULL igjen.

3 Likes

kikket litt pĂ„ en Forbes artikkel pĂ„ hvorfor vi ikke ser sĂŠrlig oppgang i Gull
’
image

  1. It is the most manipulated asset in the world.
1 Like

Gull opp 50%, aksjer ned 50%, sÄ fÄr du 3 ganger sÄ mye aksjer

2 Likes


spþrs hvor mye gull en har kjþpt i forkant :sweat_smile: :wink:

2 Likes
4 Likes

Nydelig brudd opp i dag ! Tror vi skal opp Ă„ teste mostand pĂ„ rundt 1915 i denne daglige syklusen, en god del Ă„ gĂ„ pĂ„ RSI. Om gull etablerer seg over motstand rundt siste daglige syklus high (1915) er neste stopp all-time high’s. Noe jeg fortsatt tror vi skal greie ganske komfortabelt i lĂžpet av Ă„ret.

Tror dollaren hadde sin daglig syklus high pÄ 93,7, og at vi nÄ fÄr et brudd ned mot 90 for dollaren igjen.(DXY) (kurs 92,7 nÄ)

Speculators increased their net long U.S. dollar positions in the latest week, according to calculations by Reuters and U.S. Commodity Futures Trading Commission data released on Friday
The value of the net long dollar position jumped to $8.50 billion in the week ended Aug. 24, compared with a net long of $1.06 billion the previous week. That is the largest long position since March 2020.

The stage is set :cowboy_hat_face: :sunglasses:

2 Likes
3 Likes
2 Likes

Ser fint ut!

Ekstrem oppside her hvis den faktisk begynner Ä gÄ nÄ

3 Likes
1 Like
1 Like

Ser bra ut!

2 Likes

Vanligvis driver jeg med gold explorers, junior gold producers og gold mining developers.
Gold majors er interessant Ă„ fĂžlge med pĂ„ men er vanligvis ikke med pĂ„ disse da det kan bli litt “statisk” og krever mye arbeid Ă„ fĂžlge med pĂ„, iallefall om en liker detaljer i alle prosjektene.
Anglogold er jo en av de store ( 3- stÞrste gullprodusent i verden etter Newmont og Barrick) og har fÄtt kjÞrt seg hardt i det siste, uforholdsmessig mye etter min mening.
De har produsert en del low grade, med noe hÞyere AIC, som er typisk i gode tider med hÞy gullpris, hvor man sparer den bedre delen til dÄrligere tider og da med lavere AIC.
For Ä kompensere dette Äpnet de en relativt ny gruve (Obuasi i Ghana, Afrika) men her mÄtte de stenge midlertidig pga en ulykke. Med da en tilhÞrende guiding de nylig ga ut som da ble lavere enn tidligere antatt er spiralen et faktum.
Vel, de har en plan videre for dette som nevnt i artikkelen, og skal vi tro at den generelle gullprisen holder seg godt utover, var det likevel fristende Ä ta turen med en major for et unntak. Vi prÞver, tok Noen lodd her pÄ 16$US tallet.

3 Likes

Regresjonstrenden og en vinkel her danner en veldig liten luke, men the powers that be er nok fryktelig interessert i Ă„ gjĂžre et nytt angrep ned mot 1675

3 Likes

PM-bugs er eksperter pÄ Ä selge Hopium.

Det skal de ha. Men er jo alltid samme visa som aldri slÄr til. Money talks, bullshit walks.

Hva er det Kina brygger pÄ?

2 Likes

Kinesere vet at Yuan er ubrukelig, og at dollar trykkes. Da kjĂžper de gull.

2 Likes