Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Gull som investering đŸ„‡

image

Det er absolutt ingenting som tyder pÄ tapering btw :joy:

1 Like

Hver gang de nevner tapering faller bÞrsen
 sÄ tror ikke de tÞr Ä iverksette nei :stuck_out_tongue:

3 Likes

Mulig det, men markedet er uenig med deg


Men det der er jo en bestillingsartikkel. For Ä gi en naturlig forklaring hvorfor noen dumpet MASSIVE penger papirkontrakter en tid pÄ dÞgnet nÄr folk normalt ikke trader. for Ä prÞve Ä fÄ flere til Ä selge.

2 Likes

Dette med stÞrrelsen pÄ papirmarked vs stÞrrelsen av fysisk er noe av det som gjÞr at jeg ogsÄ er sÄ bull pÄ bitcoin.

Hele dette “ja men det er ikke basert pĂ„ noe” argumentet mot krypto blir helt latterlig nĂ„r man ser at derivatmarkedene pĂ„ alt mulig uansett er sĂ„ store at det gjelder basically det meste av finans i verden uansett.

1 Like

Det der er sÄ bullshit som du fÄr det. Det er ingen nyheter fra fed eller regjering. Stor Þkning i dollar eller yields som skulle tilsi et sÄnt fall. Det er stoploss raid fra bankene uten tvil

Hvorfor er da f. Eks sp500 ned 0,2 % bare?

COT rapporten kommer pÄ fredag. Da vil vi se hvem som solgte

SelvfĂžlgelig er det raid fra bankene i tillegg til alt annet.

Men det er vel pÄ tide Ä innrÞmme nÄ at man tok feil? Uansett hva som er grunnen til at prisene pÄ gull og sÞlv har stupt sÄ er fasiten at prisene har stupt.

Tok feil? PÄ hva? At sÞlv ikke stÄr i 40 nÄ f.eks? :joy: Det er klart at prisen ikke er som forventet, men pÄ den andre siden er jeg meget trygg pÄ at gull og sÞlv gjÞr de bra de kommende Ärene, og at vi er helt i statgropa pÄ et langt bullmarked

3 Likes

OK. Fasit sÄ langt er at gull og sÞlv har vÊrt en katastrofal investering det siste Äret og har underprestert noe helt vanvittig sammenlignet med aksjer og det meste annet.

Lol, det kom et manpulert forsÞk pÄ washout nattestid sÞndag, og man fikk tidenes tynneste candlestick nedover.

Hvis det er sÄnt som fÄr KitronStar til Ä kaste kortene, sÄ tror jeg det mÄ vÊre fryktelig anstrengende Ä vÊre i markedet.

Halve bulltesen i PM er at markedene er manipulert, da mÄ man i noen grad bare vÊre innstilt pÄ Ä se sÄnne syke utslag.

“Det siste Ă„ret” er et arbitrĂŠrt tidsvalg pĂ„ noe som har gĂ„tt sĂ„ kraftig i perioden rett fĂžr de 12 mĂ„nedene.

Men ja det stemmer at gull og sĂžlv har underperformet, og det er helst ting som har underperformet jeg Ăžnsker Ă„ kjĂžpe, ikke ting som ser dyrt ut.

5 Likes

De har underprestert som de holder ja. Er ikke vanskelig Ä se at det holdes et lokk pÄ rÄvarene som historisk har representert en Þkning i inflasjon. Alt annet enn gull og sÞlv har steget vannvittig. Kan se ut som bankene mÄ ut av shortposisjonene sine fÞr vi fÄr en markant oppgang :roll_eyes: blir spennende Ä se tallene pÄ fredag

Det er det siste Ă„ret at Gull og SĂžlv har blitt en snakkis og “silversqueeze”-bevelgelsen oppstod. SĂ„ ikke helt arbitrĂŠrt.

Men vi kan gjerne spole tilbake enda mer - si 10 Ă„r.

Det du har der er tidenes mest episke opplegg for en 10 year cup and handle bull continuation pattern, selve kron bull argumentet, som fordrer at vi har en ruglete periode nÄ.

SĂ„ kan du velge Ă„ tolke det bear hvis du vil :smiley:

https://www.gold-eagle.com/article/gold’s-massive-bullish-cup-and-handle-pattern

3 Likes

Nja, man kan jo ogsÄ se bevegelsene for 10 Är siden og legge merke til at de ser ganske like ut som bevegelsene denne gang.

Jeg tror gull og sÞlv blir en bra investering snart, men fÞrst mÄ prisen kapitulere fullstendig :tipping_hand_man:

Kan hende det var det som skjedde i natt. Vi fÄr se!

NÄr jeg ser tall som dette, sÄ tenker jeg at dette er en god tid Ä vÊre posisjonert og fortsette Ä akkumulere jevnt. Gull og sÞlv er noe jeg kommer til Ä ha som en komponent i portisen lenge.

3 Likes

Utrolig mange artige svar til Mr. One-Trick Pony. Som vanlig sÄ skal gull opp og bitcoin ned. Zzzzzzz.

1 Like

Synes denne var fin for Ă„ forklare hvorfor markedet ikke alltid har rett.

“in the short term the market is a popularity contest and popularity contests can have winners that are not necessarily the most meritorious. In the long run those kind of popularity fads come and go, and what you’re left with is merit in the long term”.

1 Like

Bear target 1500, base target 5500, bull target 20 000 :pray: :candle:

4 Likes