Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Gull som investering 🥇

Gull over 1800 :partying_face:

4 Likes

Har du sett på Kopy Goldfields? Jeg kjøpte en liten post i dag som litt krydder i gullporteføljen

1 Like

Kjenner ikke til Kopy annet enn at jeg kikket på det for noen år siden. Så gjennom siste presentasjonen nå. Det virker noe dyrt i forhold til vekstutsiktene og selv om Russland nok er sikrere enn Vest Afrika så er det ikke akkurat Canada vi snakker om. De har altså som mål å nå 100K oz produksjon i 2025. Selskapet jeg nevnte har 200K oz produkson som mål i 2023. I tillegg har de vekstprosjektet Dugbe, som en partner for tiden jobber med, som vil bli mer interessant jo høyere gullprisen går. Såvidt jeg ser så har Kopy en market cap på 200 mill USd, altså en god del høyere enn Hummingbird.

Raoul er ikke bare interessert i krypto

3 Likes

Noen som følger med på Lundin Gold?

Oppskriftsmessig over 1800 igjen, blir en spennende uke

5 Likes

Noen av dere som vet hvilke type gullmynter som er mest å kjøpe mtp omsettelighet?

Krugerrand

3 Likes

Herlig, mange takk!

1 Like

American Eagle og Canadian Maple Leaf er også veldig kurrante.

Australian Kangaroo, Australian Lunar Series, American Buffalo, Österreichische Philharmoniker, Schweizische Gold Francs og British Sovereigns er også ganske kurrant, om enn noe mindre vanlige enn de ovennevnte.

3 Likes

Over 1800 igjen - jeg er bull på gull!

6 Likes

Hittil har det vært rett ned igjen, men jeg har trua! :slightly_smiling_face: Den bør vel etablere over 1840-ish for at det skal bli ordentlig spennende?

4 Likes

Det er VELDIG spennende nå :smiley:

image

4 Likes

HODL GODL :rocket:

:tired_face:

2 Likes

Fortsetter dette rallyet så er gull snart like mye verdt som det var for 10 år siden :money_mouth_face: :money_mouth_face:

1 Like

Min krydderaksje innen gull, Kopy Goldfields, er opp i dag, ekstrem volatilitet og ikke veldig god likviditet, men mye moro :1st_place_medal:

2 Likes

:rage:

Det er realiteten. Så får man se om det blir noen forandringer fra og med januar 2022 når Basel trer i kraft for UK og LBMA

1 Like

Slik sutring har jeg sett hele veien mens gull har steget fra 250 til 1800 USD.
Om man hadde tatt bort papirmarkedet så hadde gull vært totalt uinteressant som investeringsobjekt for de aller fleste.

2 Likes

Er jo ikke snakk om at man vil at pairhandelen forsvinner helt, men det er jo de små kravene som er helt vannvittig i dag, og hvordan bankene seg i mellom trader frem og tilbake for å manipulere prisen av metallene som ikke er innafor…

Basel III vil gjør dette bedre/vanskeligere forhåpentligvis, og muligens en mer naturlig prising

Bare se på futures kontraktene og hvordan bankene hver måned presser prisene til deres favør. Det er så langt inn i gråsonen som du får det

1 Like