Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Gull som investering 🥇

Hadde papirhandel hatt 1:1 dekning. eller 10:10 dekning hadde det vært greit. Problemet idag er at veldig mye papirhandel hra nul dekning.

2 Likes

Sitter med litt fysisk gull som skal selges i løpet av de neste par månedene. Er det noe opptrend å spekulere i eller bare å selge og ta det man får?

Har du 1/4 / 1/10 oz til spot?

1 Like

Hahah kjøper gjerne opp til 1oz til spot :joy:

1 Like

Som felles aksjonær i DC :smiley: Så må jeg si: ikke selg! Gull burde vært på 2500 pr Oz. Minst.

4 Likes

Er gull-noob, null peiling;p gamle smykker og ringer av type 14k til et par titusener. Ikke noe store greier.

1 Like

Boom ! neste stopp 1916

7 Likes

Yes! Vi har ventet på dette bruddet en stund. Nå får vi se om det er noe trøkk i det! :grinning::clap:

5 Likes

Grattis @GyllenN, dette har du (med flere) ventet på lenge :grinning: Eth går bra også!

2 Likes

Har ingen eksponering mot gull. Bare lekt litt med girede produkter fra tid og annen med små summer, men har mye eksponering i sølv junior’s/senior, og siden korrelasjonen mellom gull, og sølv er såpass viktig følger jeg alltid med :grinning_face_with_smiling_eyes: Når det gjelder eth. Så er det ikke tvil hvor det har vært størst avkastning :joy:

1 Like

Sølv følger gull! :+1:

1 Like

Er lasta opp til ripa med både sølv og gull

4 Likes

Jeg og, fant til og med sølvfondet i Nordnet og tok 40% av all pensjonsparing inn der :flushed:.

Det har gått meget bra sisden jeg kjøpte stopper nokk ikke i dag :joy:

5 Likes

Hvilket fond til pensjonssparing? Har ikke tenkt på det :thinking:

AuAg silver bullet

Har disse 2

3 Likes

Hva får deg til å tro at det er sammenfallende interesse av å manipulere prisen ned? De har jo isåfall feilet stygt de siste 20 årene.

Altså… Legg sammen 1+1

Dette er 1! av mange eksempel

4 Likes

Den beste oppsummeringen får du ved å lese deg opp på GATA: https://www.gata.org/

Mange storbanker er bøtelagt for prismanipulering av edelmetaller opp gjennom årene. Noen gruveselskap også. Det er nok mer vanlig generelt i markedene enn mange tror. Når det er sagt har gull steget fra 35 på begynnelsen av 70 tallet til omkring 2000 i dag. Har man vilje og evne (unngå tung belåning og gearing), så kommer nok prisen til slutt. Men det kan ta mange år…

2 Likes
2 Likes

Hvordan i alle dager var det et eksempel på at det var et samarbeid om å manipulere prisen ned?
De manipulerte den like gjerne opp.