Hadde papirhandel hatt 1:1 dekning. eller 10:10 dekning hadde det vært greit. Problemet idag er at veldig mye papirhandel hra nul dekning.
Sitter med litt fysisk gull som skal selges i løpet av de neste par månedene. Er det noe opptrend å spekulere i eller bare å selge og ta det man får?
Har du 1/4 / 1/10 oz til spot?
Hahah kjøper gjerne opp til 1oz til spot
Som felles aksjonær i DC Så må jeg si: ikke selg! Gull burde vært på 2500 pr Oz. Minst.
Er gull-noob, null peiling;p gamle smykker og ringer av type 14k til et par titusener. Ikke noe store greier.
Yes! Vi har ventet på dette bruddet en stund. Nå får vi se om det er noe trøkk i det!
Grattis @GyllenN, dette har du (med flere) ventet på lenge Eth går bra også!
Har ingen eksponering mot gull. Bare lekt litt med girede produkter fra tid og annen med små summer, men har mye eksponering i sølv junior’s/senior, og siden korrelasjonen mellom gull, og sølv er såpass viktig følger jeg alltid med Når det gjelder eth. Så er det ikke tvil hvor det har vært størst avkastning
Sølv følger gull!
Er lasta opp til ripa med både sølv og gull
Jeg og, fant til og med sølvfondet i Nordnet og tok 40% av all pensjonsparing inn der .
Det har gått meget bra sisden jeg kjøpte stopper nokk ikke i dag
Hvilket fond til pensjonssparing? Har ikke tenkt på det
Hva får deg til å tro at det er sammenfallende interesse av å manipulere prisen ned? De har jo isåfall feilet stygt de siste 20 årene.
Altså… Legg sammen 1+1
Dette er 1! av mange eksempel
Den beste oppsummeringen får du ved å lese deg opp på GATA: https://www.gata.org/
Mange storbanker er bøtelagt for prismanipulering av edelmetaller opp gjennom årene. Noen gruveselskap også. Det er nok mer vanlig generelt i markedene enn mange tror. Når det er sagt har gull steget fra 35 på begynnelsen av 70 tallet til omkring 2000 i dag. Har man vilje og evne (unngå tung belåning og gearing), så kommer nok prisen til slutt. Men det kan ta mange år…
Hvordan i alle dager var det et eksempel på at det var et samarbeid om å manipulere prisen ned?
De manipulerte den like gjerne opp.