Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Gull som investering đŸ„‡

Ingen er vel bull pÄ dollar?

USA har trykket mest av alle og er vel en av de store risikoene og grunnen til at sÞlv nÄr 100$

SÄnn generelt, om alle mener et marked skal gÄ en vei sÄ gÄr det som regel motsatt vei.
Jeg ser pÄ EURUSD chartet og det ligner veldig mye pÄ en stor HS som har brutt ned.

1 Like

Kina leder trykke festivalen. Er derfor de jobber sÄ hardt med digital valuta.

1 Like

Tynn handel, men stor oppside om gullprisen fortsetter ferden nordover (som jeg tror)

1 Like

Det er jo ganske smÄ greier med begrenset produksjonsÞkningspotensiale de nÊrmeste Ärene. Hva fÄr deg til Ä like denne?

Mest et bet pÄ gullprisen, og at aksjen stiger mer enn gullprisen, + litt TA. Liker utviklingen siden jeg kjÞpte.

Litt cup’n’handle tendenser i mĂ„nedschartet siste Ă„rene. Er fĂ„ andre nordiske PM bet Ă„ velge mellom. Burde nok ha satt meg bedre inn i hvem all disse er. Denne er innenfor fritaksmodellen ogsĂ„ - det er jo kjekt. Men veldig pennystock vibe da.

1 Like

Den skal noteres pÄ omx mid cap - det hjelper kanskje litt

Neste Är fÄr vi 0.95% rente pÄ gull/sÞlvmynter som ligger i safen :+1:t2: (Og formuesskatten skal vel videre opp) + gull og sÞlv vil nok fÞlge inflasjon ++ neste 3-5 Är. SÞlv mer en gull. Min faktor er 100 unce sÞlv 1 unce gull.

1 Like

Skal vi starte en crowdlendingbank hvor medlemmene lÄner ut penger lÄnt med sikring gjennom deres fysiske gull og sÞlvbeholdning?

Hmmmm
 Her tror jeg at jeg har en god idé.

1 Like

Denne gÄr av og til tilbake til fredagspris pÄ mandag, men krypto-gull opp i helgen


1 Like

Er den backet av fysisk?

Ja, men usikker pÄ i hvilken grad


Det stĂ„r “Each token is backed by one fine troy ounce (t oz) of a 400 Oz”

Men de sitter ikke pÄ gullet selv, sÄ da kan vel utlÄner lÄne ut samme gull til flere. Typisk gull problem, men Paxg fÞlger gullprisen nÄr markedet er Äpent. Krypto-gull kjÞrer 24/7

1 Like

Noen ideer til Ă„ trade i gull her fra Goldman Sachs:

1 Like

Dollar Index opp i dag ogsÄ. Gull er ogsÄ opp for andre handledag pÄ rad (nÄr ogsÄ dollarindex er opp)

Edit
10-Äringen er ogsÄ opp

De 2 viktigste kreftene som trykker gull ned klarer det altsÄ ikke.

Mulig noen «sjokkselger» US-Bonds og driver opp prisen pÄ cash

2 Likes

Ser ut til at vi er der hvor dette endelig skal opp. Kan gÄ ganske fort oppover antagelig herfra.

Ja

Mitt tips blir da at gull vil skyrocket nÄr dollar slutter Ä stige.

1 Like

Gull gÄr tidvis opp samtidig med USD, om enn det er som regel er motsatt. Negative realrenter er en kraftig driver for tiden - det er kraftig drivstoff nok.

1 Like

FÞles noe usikkert med renter og pengetrykking rundt om i verden, sÄ vil investere litt i gull og sÞlv. Vurderer Ä kjÞpe noen andeler av Sprott CEF og wisdom tree hos Nordnet. Er de to Ä anse som greie for Ä vÊre eksponert mot gull/sÞlv eller er der bedre alternativer?
Virker ikke akkurat som det er noe enorm omsetning, sÄ kansje ikke det enkleste Ä komme seg ut av, men det er uansett Ä anse som en langsiktig investering.

Oooj. “Sjokkerende” :open_mouth::roll_eyes: Jaja godt Ă„ se de fĂ„r pisk om ikke annet. Selv om det bare er smĂ„tterier i bĂžter

London gold market ja. SĂ„. Sjokkkerende

Og her kommer de folk innom titt og ofte og ser pÄ oss som nissehoder fordi vi mener gullprisen er manipulert. Konspirasjonsteori osv :sweat_smile:

Mer snadder for oss konspirasjonsidioter

4 Likes