Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Gull som investering đŸ„‡

@savepig @Evilfreud Gidder dere banne @Christian fra gull-trÄden ? NÄ er det like fÞr koppen min renner over !! :hot_face: :joy:

2 Likes

Jeg baserer meg pÄ Cup with Handle som igjen har sett pÄ 913 c&h formasjoner. Men joda, jeg hadde ogsÄ sett pÄ et brudd opp fra forrige topp som positivt. Kan kjÞpe da? GÄ glipp av 10% for Ä slippe Ä sitte i tre Är? :see_no_evil:

3 Likes

Hehe man investerer ikke nÞdvendigvis i gullet i seg selv, men minerene :wink: NÄr gull blir ferdig med konsolideringen snakker vi krypto % gevinster pÄ mange av juniorene

eks :

2 Likes

Dette har jeg bedt om siden 2017, men han fÄr fortsatt holde pÄ :heart:

3 Likes

Sorry, @Christian betaler mÄnedlig fee for Ä unngÄ bann.

4 Likes

Vi tilgir deg Christian, bare du ikke sier noe mer stygt om vÄr fine gullkopp :slight_smile:

1 Like

Tror vi har en spennende tid for gull neste uke. Da kommer inflasjons tall for AMERIKA.
Estimater er 6.7% opp men muligheter for oppside (tror jeg) nÄr en ser pÄ ppi tall.
Dette kan virkelig trigge de tekniske signalene dere trenger :+1:t2:

Økte enda mer i gruve aksjen Barric pÄ fredag syntes de er blitt straffen enormt i forhold til gullprisene.

Jeg er sÄ enig.

2 Likes

Hvirfor begynner flere land og kjÞpe gull igjen Hmm :face_with_monocle:, noe pÄ gang :crazy_face:

2 Likes

Helt klart tiden for gull nÄ. Billigere olje gjÞr regnestykkene enda bedre for produsentene.
Det kan muligens komme en strĂžm av penger over fra tech og krypto. Folk skjĂžnner at festen er over.
Invertert Eurodollar futures kurve er alltid forbundet med korreksjoner i aksjemarkedet.

Barrick er bra, og bedre pÄ utbytter enn det ser ut som. I tillegg til ordinÊrt utbytte har de betalt ut tilbakebetaling av EK skattefritt.

3 Likes

Litt intresant. Her ser en flere deevalueringer for dollar og det som har skjedd. Tror det vil skje igjen, men usikker hvordan de skal fÄ det til med all gjeld de har.

August 1972 - The United States devalues the dollar to $38 per ounce of gold.
January 2, 2008 - Spot gold breaks above $850.

  • March 17, 2008 - Spot gold hits an all-time high of $1,030.80 an ounce. U.S. gold futures touch record peak of

Estimate by Me

Mars 20,2022 - SPOT HIT ATH 2000 dollar :slight_smile:

Lite tips

Newmont gÄr ex utbytte i morgen. Utbytte vil bli utbetalt fÞr nyttÄr, og hÞyere skattesatser.

Gull har vel alle fundamentale ting pÄ plass nÄ, men har en lei tendens til Ä gÄ motsatt vei av det man skulle forvente. Nye inflasjonstall pÄ fredag kan vÊre katalysatoren prisen trenger.

4 Likes
4 Likes
4 Likes

Sentralbankene hamstrer over en lav sko :shushing_face: :shushing_face: :shushing_face:




4



4 Likes

Jeg har en fornemmelse af, at der vil komme ét kraftigt fald, ned i 1.560 omrÄdet, fÞr vi (forhÄbentlig) gÄr ind i et flerÄrigt bull run.

Men som sagt, det er bare en fornemmelse😅

2 Likes
2 Likes

Jeg anbefalte et engelsk notert selskap Hummingbird Resources for noen uker siden. Siden den gangen har det vÊrt mye knall og fall. FÞrst sÄ rapporterte de et dÄrlig 3Q pga reduserte kvantum pga mangel pÄ gravemaskiner. Deretter mÄtte de stenge gruva i en uke pga sikkerhets problemer. (Mali er et utrygt land). I gÄr kom de med en oppdatering om gravemaskin problemet. Det virker som at de har en kontraktÞr som ikke vedlikeholder utstyret sitt sÄ ogsÄ 4Q blir en katastrofe.
Et stort lys i mÞrket var imidlertid dagens oppdatering om deres nye gruve i Guinea. De starter byggingen i disse dager og planen er Ä starte produksjon om 18 mÄneder. Denne, i likhet med eksisterende, skal produsere ca 100K OZ.
Hva som var oppsiktsvekkende i dagens melding var de nye prÞveresultatene fra Guinea. Et hull mÄlte 35 g/t over 55m hvorav 20 meter var 91g/t. Jeg har knapt sett lignende sÄ oppside potensialet her mÄ vÊre enormt.

Med en markedsverdi pÄ 60-70 mill USD mÄ det nÞdvendigvis vÊre beilere som ser pÄ dette selskapet. Feks det aggressive Vest afrikanske gullselskapet Endeavor Mining.
Jeg vil tro at et erfarent gruveselskap vil lÞse utstyrsproblematikken pÄ eksisterende gruve ganske enkelt samt den nye gruva mÄ jo vÊre verdt mange hundre millioner, for ikke Ä si milliarder, alene om de fÄr flere lignende drill resultater.

Regulatory News & Alerts - Hummingbird Resources Plc

Endelig stiger PM og miners litt

1 Like

Newmont opp 8%. Det er sjelden kost. De er ofte en bjellesau.

2 Likes

Det ble fakeout pÄ forrige mÄnedscandle, men det kommer alltid nye

3 Likes