Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Gull som investering đŸ„‡

Flagg/Vimpler har type 6 uker som makslengde, etter det sĂ„ er “flagg” trendkanaler. Channels

1 Like

Sier seg selv. NÄr kursen bryter opp av flagget er man jo ikke i flagget. Flaggstanga benytter man for Ä finne pricetarget pÄ kursen etter hvor hÞy den er. Man kan ogsÄ estimere seg et tidsperspektiv for nÄr denne kursen oppnÄes basert pÄ forrige stang.

Jeg tror du misforstĂ„r. Poenget mitt er at nĂ„r perioden gĂ„r over 6 uker, sĂ„ kan du ikke lengre bruke “stangen” for Ă„ finne estimert oppgang ved brudd opp. Trendkanaler har ikke noe slikt target.

Hvor stÄr det at regelen gjelder maks 6 uker?

Har i hvertfall selv god erfaring med Ä nÄ pricetarget pÄ stÞrre flaggformasjoner som gÄr betraktelig mer enn pÄ kun 6 uker.

Har aldri hÞrt fÞr at ved mer enn 6 uker sÄ utgÄr formasjonen


Samme kilde som over: Flags


 jeg husket feil, var 3, ikke 6 uker.

Her.
https://www.norskmynthandel.no/

Og dette skal liksom vĂŠre fasiten? :sweat_smile:

Virker som en god kilde. De har i hvert fall gjort statistiske analyser. Tenker du at et flagg kan vÊre sÄ langt som du vil uten at det blir en trendkanal? Jeg synes det hÞres veldig merkelig ut. Btw, man kan jo selvfÞlgelig tjene bra pÄ trendkanaler ogsÄ. Det er ikke en ubrukelig teknisk formasjon. Etter lange konsolideringer, sÄ kommer det gjerne stÞrre oppganger.

Eksempel:

Her ser du f.eks gullprisen fra 1970- Ă„rene.
Stemmer veldig bra.
Pricetarget betyr ikke at kursen skal snu akkurat pÄ centen. Det er et minimumtarget den burde oppnÄ innen det gitte tidsrommet.

1 Like

Pricetarget bÞr jo vÊre snittet eller median mener jeg, hvordan kommer man ellers fram til hva price target skal vÊre? For man mÄ jo ha gjort en statistisk analyse for Ä komme fram til target? :stuck_out_tongue:

Snittet? Pricetarget er lengden pÄ stange i det den bryter opp flagget. Du kan bare klone stanga og sÄ flytte stanga bort der kursen bryter ut av flagget.

Det virker som vi prater om to helt forskjellige ting. Det er teknisk analyse du prater om? Median?

Det er er teknisk analyse jeg snakker om ja.

Percentage meeting price target for up/down breakouts: 46%/46%

ref: Flags

The above numbers are based on hundreds of perfect trades. See the glossary for definitions.


 hvor er statistikken du bruker for Ă„ finne ut av hva target bĂžr vĂŠre?

Hva er statistikken du bruker pÄ en hode- og skulder formasjon? bruker du hode til halslinjen eller kalkulerer du inn at den kanskje bare oppnÄr f.eks 41,265 % av target?

https://thepatternsite.com/hst.html

Head-and-Shoulders Top: Important Bull Market Results

Overall performance rank (1 is best): 9 out of 36

Break even failure rate: 19%

Average decline: 16%

Pullback rate: 68%

Percentage meeting price target: 51%

The above numbers are based on more than 2,800 perfect trades. See the glossary for definitions.

Disse formasjonene fungerer vel pÄ forskjellige tidsskalaer. Man kan kjÞre flagg pÄ 3 minutter om du zoomer nok inn, og pÄ mÄneder om du zoomer ut.

1 Like

Det gjelder nok veldig mange formasjoner, men flagg/vimpler er ikke en av dem. Triangler, trendkanaler osv har ikke tidsbegrensninger. Jeg antar grunnen til at thepatternsite har lagt inn “tidsbegrensningen” er rett og slett at de ikke sĂ„ nok konsistens ved lengre tidsintervaller.

1 Like

Da blir man enige om Ă„ vĂŠre uenige da :grin::ok_hand::ok_hand:

1 Like

Hvor/hva kjĂžpte du innen Platina?
PrĂžver Ă„ finne noe vettugt, men vanskelig.
Verden gÄr mot et rekordunderskudd pÄ Platina.

Med dagens usikkerhet i marko bilde og FED som snakker markedet opp og ned fra uke til uke kan jeg ikke helt se verdien i teknisk analyse. USD og gull fÞlger hverandre slavisk. Alt handler om veien FED gÄr, jo mindre FED styrer renten utfra bull/bear flagg pÄ gull grafen da.

2022 Østerrike.
https://www.norskmynthandel.no/product-category/platinum/