Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Gull som investering đŸ„‡

De fleste gull-miners har ogsÄ store prosentvise inntekter fra kobber. Kobberprisen bikket i dag over 4$ pr pund for fÞrste gang siden sommeren 2022.

Stengningen av Panamas stĂžrste gruve (First Quantum) begynner Ă„ bite i markedet.

F.eks Barrick mÄ ha gode tider nÄ

1 Like


700k figur :astonished:

:ok_hand:

1 Like

Gull ser fortsatt veltig bull ut, fĂ„r hĂ„pe minerne kommer seg opp av gropa ogsÄ 

1 Like

Miners har steget ca 2x rÄvaren siste mÄned

1 Like

Jeg har litt BlackRock World Gold som jeg kjÞpte for ca 4 mÄneder siden da jeg syntes gull sÄ bull ut. Det har gÄtt litt opp i det siste, men er fortsatt litt bakpÄ i forhold til hvor bra gull har gÄtt


1 Like

Miners mÄ vise det gjennom Þkte utbytter pÄ Q1.
Lagger fortsatt mye mtp gullprisen.

Ja, det er et lite problem med miners som inflasjonshedge, og det er at utgiftene Þker med inflasjonen. Gull i hÄnda er en bedre inflasjonshedge sÄnn sett.

Miners gjþr det best om gullprisen þker mye relativt til oljeprisen/andre inflasjonsdrivere


1 Like

Miners gjÞr det best nÄr sentimentet gÄr fra det verste pÄ mange Är til det beste pÄ mange Är.

1 Like

Det er en setning som kan brukes om alle potensielle investeringer og bĂŠrer ingen informasjon.

2 Likes

Rallyet fortsetter, glad pĂ„sk đŸ«Ą

2 Likes

Ble en fin avslutning ja. «TiÄringen» er litt ned, noe som kan forklare litt av stigningen. 4.18% nÄ. Bare Ä glede seg til den kryper ned mot 3. Gull vil gÄ til 2500$, minst.

Et stort selskap som Barrick opp 4.45%

Vet ikke om gull trades i morgen. Men i skrivende stund ser man 2194,93$

4 Likes

image
https://twitter.com/i/status/1773887457336885708

3 Likes

Norge gjorde klokt i Ă„ kvitte seg med driten.

Gullet fikk Norge tre milliarder kroner for. I dag, 19 Är seinere, ville 33,5 tonn med gull vÊre verdt over 23 milliarder kroner - nesten Ätte ganger sÄ mye

6 Likes

Den dippen 1 time fĂžr Ă„pning i US kan man nesten stille klokka etter.

Miners bÞr gÄ fint i dag

I slutten av august var 10-Äringen like hÞy som nÄ. Da tangerte gullet ned mot 1900$. SÄ dette er sterkt. Et trendskifte.

2 Likes
3 Likes

Er jo rÄtt Ä se at chart setups man har fulgt med pÄ i nesten tre Är bli avgitt

Dette er kvartalschart, ikke sÄ veldig ofte det gir mye mening Ä bruke

5 Likes

Dette lover ekstremt godt for q1 og q2
Syntes gullgruvene lagger endel forelĂžpig.

Aisc for Barric pÄ Kobber var 3.12$ pr pund i Q4. Og snitt salg pÄ 3.78. En margin pÄ 66cent.
Hvis man anslÄr aisc til Ä Þke med 18cent pga hÞyere dieselpriser bla.a, sÄ blir marginen nÄ 92 cent pr pund.


2 Likes

Herlig! PM druser pÄ :fire:

7 Likes

Jeg fÄr TA stÄpels av tiÄrige charts

5 Likes