Om få minutter kommer CPI.
Kan bli dagen mange har ventet på i PM.
Edit
Det gikk til helvete som vanlig
Om få minutter kommer CPI.
Kan bli dagen mange har ventet på i PM.
Edit
Det gikk til helvete som vanlig
Øker litt i gruvefondene her
Litt smådesperat haussing fra Eric Strand? Personlig så holder jeg fortsatt AuAg og har tilogmed økt litt, men tipper han har fått en del innløsninger i det siste. Folk er vel bare lei etter flere år med svak avkastning
Se innlegg i sølvtråden, samme prinsipp gjelder for gull
Ja, men det er litt suspekt at gruvefondene henger så mye etter. Mener å huske at noe av narrativet var at gruvene skulle øke mer i verdi dersom prisen økte, siden det kommer rett på bunnlinjen.
I mine øyne er det to lag med svakheter med PM-fond
Jeg kan ikke så mye om dette, men ser jo grafen med egne øyne.
En annen forklaring kan være at gull er ganske upopulært blant retail investorer, det er sentralbankene som har kjørt opp prisen, og de kjøper ikke gruver, men fysisk.
Kanskje, men det burde balanseres ut over så mange år. Har en bedrift store overskudd vil det reflekteres i aksjekursen over tid.
Gild C&H?
BGF World Gold + 6,20%
Trendskifte på gang?
Her kan du kjøpe fysisk gull:
https://www.mining.com/web/gold-price-steadies-near-record-high-as-us-inflation-data-looms/
Gold has spiked in March, with the move taking some investors by surprise given there’s been no major change in the outlook for when the Fed would start cutting. In congressional testimony last week, Chair Jerome Powell emphasized the central bank needs “just a bit more evidence” inflation is headed toward its 2% target before lowering borrowing costs. Fellow policymakers have made similar remarks.
A test of gold bulls’ optimism will come this week with fresh US inflation data due for release on Tuesday. A hotter-than-expected reading — as happened last month — would be a setback for further gains in the precious metal, which doesn’t offer a yield and benefits from a lower-rate environment.