Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hafnia - Småprat

Noen som har sett på Hafnia caset? Kursen har falt en del men de har sterke eiere og virker være ett veldig stabilt selskap som tenker langsiktig

Tar opp denne igjen!

Trur Hafnia og produkttank markedet blir veldig spennande denne vinteren.
Veldig bullish frå New York Maritime Forum med blandt andre CEO Mikael Skov.

1 Like

Tok lodd her også tidligere i høst. Raffinerte produkter er også verd et søkelys nå.
Hafnia er et solid og renomert selskap, godt plassert i dette scenariet.

1 Like

Ser ut til at vi endelig bryter gjennom motstanden også idag. Da begynner nok toget for alvor å rulle.

2 Likes

… bør være interessant for denne sektoren…

1 Like

Har en post her selv nå som olje prisen går opp. Ser også at ratene har steget jevnt og trutt opp og ligger på nesten 1100 på baltic indeksen. Har forøvrig ikke anelse hva baltic indeksen utgjør i faktiske inntekter, men fra forrige kvartalsrapport kan de se ut som de går ca i 0 når indeksen er rundt 600. Noen med mer kunnskap/erfaring som kan belyse meg på dette? :slight_smile:

Dette kan bli meget gode tall for Q1/Q2. Rater på LR2-tankere på oppunder $40,000. Alle produktkategorier går godt grunna importforbud på russisk diesel. Europa har ikke sjangs å kompensere, og må sende heile flåten på langtur.

1 Like

Q1 ser ut til å helt greit kvartal med positive tall. 85% av flåten ute til 15.8k USD med breakeven på nesten 14k, da regnet med finansiering på de nye båtene. Vil tro at de høye ratene vil holde seg stabilt så lenge krigen pågår og mest sannsynlig en stund i etter tid da jeg antar at handel med Russland ikke vil bare starte opp over natten skulle krigen ende.

1 Like

Kom pareto også ut med oppdatering og nytt kursmål :ok_hand:

1 Like

Hafnia tjener grovt på ratene, og det ser ut som at de stiger jevnt fortsatt. EBITDA på 87,6 mill $. Holder ratene seg slik vil jo P/E være ekstremt lav p.d.d. Og ser mer ut som ratene vil stige mtp. Stans av russisk frakt og olje.

Rettet emisjon nå, så håper på en rep. Emisjon etter på :slight_smile:

Noen som er inne her som har noen tanker de vil dele?

Gode rater, utbytte på ca 3kr neste kvartal. Nesten ingen nye skip under bygging da container og LNG har tatt opp mesteparten av verftene frem til rundt 2025-26.

Krigen ser ikke ut til å stanse med det første og fra nyttår så mener jeg å ha lest at alle russiske skip skal forbys å bruke til frakt av oljeprodukter. Så kort og middels perspektiv ser jeg ikke store faremomenter for denne sektoren. Vanskelig å si hva resesjon og høyere renter vil ha å si for produkt tankere, noe negativ er det, men personlig ser jeg på de som en av de tryggere plassene å plassere pengene mine inntil videre.

Fosser videre, men er den snart overvurdert og ferdigsteget?

Mer å gå på

1 Like

Mer å gå på? Vi er på historiske toppverdier for kursen, men så er også inntjeningen fenomenal for tiden. Mye av Q4 er sikret til lavere rater enn vi har nå, men vi kan vel bare tenke oss hva som vil skje i Q1.

Personlig mener jeg det er mer å gå på. Ratene har eksplodert siste dagene igjen og med embargo i februar så ser jeg ingen grunn til at ratene skal falle noe særlig. Uansett så vil utbyttene fremover være meget gunstige.

Ser bra ut

1 Like

1 Like

Dette lover godt for fremtiden.

1 Like