Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hakons trader portefølje

Tar en rask intro her og. Jeg er risikovillig og er ute etter ekstrem avkastning. Man ser at Funcom har det siste året dominert porteføljen. Det som har bygget basen for min del er GiG, pcib, apcl, axa og mange flere. På sikt skal risiko reduseres og jeg skal ha fokus på stabil vekst og utbytte. Men jeg er langt ifra ferdig i Funcom enda. Jeg har også 20k episurf aksjer som ikke synes i vps av en eller annen merkelig grunn. Det kan sies at grafen til @Evilfreud er omtrent helt lik min for 2017 he he he

8 Likes

Jeg ser du har diversifisert til i NattoPharma. :smiley:

Gratulerer med tradingen i Funcom btw!

6 Likes

Lik graf? aner ikke hva du snakker om

2 Likes

Jeg hadde betydelig mere natto men hadde noen regninger jeg måtte betale :stuck_out_tongue: kommer sterkere tilbake :slight_smile:

2 Likes

det er bare norske aksjer som ligger i VPS

1 Like

Et annet problem jeg har er tålmodighet. Tålmodighet er min verste fiende med unntak av Funcom hvor jeg gjerne sitter månedsvis med over en halv million i minus. Hadde jeg sitti i ro i asetek, kitron med flere så hadde jeg hatt mye større spread. Men raske penger :smiling_imp:

3 Likes

Jeg så Asetek som et dårligere alternativ til Kitron, så gikk ikke inn med noe. Har vel gått fra 11-12 kr til 104 kr. Jeg kunne da ihvertfall ha kjøpt en liten lyttepost? :stuck_out_tongue:

4 Likes

Du er ikke alene

Er akkurat nå helt ut ev Episurf, solgt 150k Funcom og har 100 aksjer i Natto.

Nå har jeg krutt klart om det blir en liten dump :wink:

3 Likes

hvorfor selger du fun?

1 Like

Kortsiktig tror jeg vi er innom 2.5 i løpet av neste uke og da skal jeg snitte ned :slight_smile:

5 Likes

Etter en meeget tung høst så er vi godt på vei igjen :slight_smile:

4 Likes

Ka tid skal du dumpe disse, @Hakon ? :joy:

Ikke med det første eller andre :slight_smile:

Så bra! Ikke smart å selge gullhøna for tidlig! :rocket::joy:

1 Like

Den høna har litt å ta igjen for at det blir en 911 og leilighet til fruen

3 Likes

Er det sammenheng der? Typ “Om du kjøper 911, får du f… meg kjøpe meg en leilighet også, for da flytter jeg ut!”? :smile:

Han sa ikke om det var til frue nr eller frue nr 2 :face_with_monocle:

Altså jeg har en stor gård og relativt voksen formue. Hun har nå vært hjemme med barna i 6.5 år uten direkte å få lønn.

Jeg har heller ikke lyst til å søle vekk rundt en mill på sportsbil, det skal jeg tjene inn via aksjer. Samtidig så trenger hun en trygghet og muligheten til å bygge sin egen formue og sikkerhet. Derfor er målet mitt å betale leiligheten hennes først også kjøpe meg akkurat hva faen jeg vil :smiley: :smiley: :smiley: :smiley:

7 Likes

Du høres ut til å være en fornuftig mann, @Hakon. Håper du slipper å vente for lenge før du får din Porsche 911. :star_struck:

2 Likes