Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hamlet Pharma analyse (HAMLET)

Stærkt. Mangler dog fortsat debat på ovenstående spørgsmål og betragtninger.

Ser ikke helt hvorfor en split skal påvirke kursen utover det matematiske. Det lille gapet jevner seg sikkert ut når ordre kommer inn etter splitten. Jeg kunne ikke legge inn ordre for kommende uke på fredag, så det som ligger hos Nordnet nå er sikkert ikke reelt…

Mine tanker:

Er jo potensielt litt problematisk å finne kjøpere til a aksjer hvis du ikke konverterer.

Når 1/3 av aksjene i selskapet blir fjernet fra børsen blir vel freefloaten lavere.

Tenker denne splitten utelukkende er bra for oss langsiktige investorer.

Setter pris på andre tanker og argumenter :grin:

1 Like

Jeg er mer opptatt av hvordan jeg konverterer? Har kontaktet VD og han bad meg kontakte Nordnet. Men sendte melding for 1 uke siden, fortsatt ikke fått svar

Der kommer en corporate action som kan bruges i forbindelse med konverteringen. Jeg mener alle koncerterer på samme tidspunkt og således står ens i markedet.

Vil selv konvertere.

Vet du når den kommer? Nvm, fikk melding nå.

Begynnelsen av April.

Nærmer oss 52w highs :pray::money_with_wings::v: og snart kommer sannsynligvis både publisering og eventuelt studieresultat mot sommeren.

Ses på 20 kr igjen :ok_hand::ok_hand:

1 Like

https://www.mfn.se/cis/a/hamlet-pharma/hamlet-repeated-alpha1h-treatments-creates-long-term-protection-against-bladder-tumor-growth-in-mice-59d86f22

Noen som kan forklare hvorfor selskapet gjør denne splitten mellom A og B aksjer?

Sikre majoritet til grunder.

Er vel også en mekanisme til at sikre sig mod et potentielt hostile takeover scenarie? Med 10:1 i voting rights skal en hostile aktør sikre sig sindssygt mange aktier i markedet for at kunne påvirke selskabets afstemninger.

Uden at have læst den brochure som HAMLET har udsendt pr. regulær post, hvordan sikrer man sig som aktionær adgang til A-aktier going forward? Mit indtryk er at selskabet fremover udelukkende vil emittere B aktier ifbm private placements (el. regulær emission) og således ikke vil skabe flere A aktier. Er dette korrekt forstået?

Hamlet er ett framtida large cap. Meget gode sjanser å bli gold standard innenfor NMIBC. Og et potensielt takeover selskap.

Noen som fått tilbud om konvtering på zero konto? Har kun fått på AF gjennom nordnet.

Fått beskjed at de konverteres automatisk på IZK.

Teknisk monthly. Treff på trend bunn. Breakout over 9 er mål med sikte 30-34 kr.

1 Like

image

Skjer her da? Helt tomt for kjøpere…

Markedet generellt som faller. Det meste tar stryk nå. Cash er også en posisjon :v:

Fikk denne når jeg etterspurte på melding:

Hei

Man vil ikke få den opp på selskapshendelser når du har IKZ, da det er tvungen konvertering.

Hilsen Eivind Johannesen

Nordnet Kundeservice

Komsi komsi. Potensiel flagg formasjon. Får se hva markedet gjør i uken.

2 Likes

Hamlet publiseres i Nature communications. Kvalitet.

https://www.mfn.se/cis/a/hamlet-pharma/hamlet-bladder-cancer-study-results-accepted-for-publication-in-nature-communications-4799adf0

4 Likes