Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hamlet Pharma analyse (HAMLET)

Er vell og en større sjanse for å ikke bli overkjørt av medac også, at maktbalansen blir litt mer lik.

Jeg tar heller en større aktør med større upfront så hele pipelinen kan pushes frem. Fortsatt mulighet for konkurrerende interessenter her :muscle:

Ja, der spekuleres en del i om fordele og ulemper i forskellene mellem større upfront/lavere royalties vs. lavere upfront/højere milestones.

Det ene kan hjælpe til at aktivere en bredere del af porteføljen, mens den anden giver betydeligt højere indtægt mange år frem.

Det vigtigste her og nu er reelt bare at der bliver underskrevet en aftale. Det medfører automatisk at markedet kan begynde at regne på mere konkrete tal og samtidig være nødsaget til at indregne værdier fra resten af porteføljen.

Alpha1H har potentiale i en bred vifte af kræftformer, så en godkendelse i NMIBC medfører en betydelig opvurdering.

C.S har ved flere lejligheder udtrykt ønske om at etablere en forskningsfond, hvor lovende forskere kan arbejde til samfundets bedste - og det kræver som bekendt en stabil løbende finansiering.

C.S sidder på majoriteten af stemmerne så spørgsmålet er, hvilken strategi der bedst understøtter denne vision.

Men, hvis C.S vinder, så vinder alle aktionærerne og der er gjort mange rigtige ting under hendes ledelse.

1 Like

Etter min vurdering vil en avtalestruktur med lavere upfront-betaling være både strategisk fornuftig og potensielt mer lønnsom over tid, særlig når dette sees i sammenheng med selskapets øvrige finansieringsmuligheter og brede pipeline.

For det første må upfront-komponenten vurderes i lys av at selskapet allerede har tilgang til kapital gjennom sitt opsjonsprogram i markedet, med muligheter for inntil ytterligere 30 MSEK + 70 MSEK ved 10 kroner. Siden disse opsjonene er uavhengige av en potensiell partneravtale, står selskapet friere i forhandlingene og er ikke avhengig av å maksimere upfront-betalingen for å sikre kortsiktig likviditet.

Dette åpner for å prioritere en avtalestruktur som i større grad belønner langsiktig suksess, eksempelvis gjennom høyere royalty i området 15–20 % kombinert med milepælsbetalinger. En slik modell vil, ved kommersiell suksess, kunne gi vesentlig høyere totale inntekter enn en avtale med høy upfront og lavere løpende betalinger. Milepæler gir samtidig løpende kapitaltilførsel knyttet til faktisk fremdrift, og bidrar til å redusere risiko uten at selskapet gir fra seg unødig verdi på et tidlig tidspunkt.

Videre er det viktig å understreke at selskapet ikke er avhengig av ett enkelt prosjekt. Med en portefølje på 12-13 prosjekter og pågående dialoger også knyttet til anakinra-delen samt nye infeksjonsmolekyler, er det sannsynlig at det kan inngås flere avtaler over tid. Dette gir flere uavhengige verdidrivere og reduserer behovet for å optimalisere en enkelt avtale for å dekke hele kapitalbehovet. I stedet kan hver avtale struktureres med fokus på maksimal langsiktig verdiskaping.

Jeg tror ikke nødvendigvis heller at time to market er så voldsomt betydlig for alpha1h herfra. Jeg gjetter at man starter Fas III innom kort, og satser på accelerated approval ved interim data 6-12 mnd etter oppstart.

Selskapet er ikke en one-hit wonder og tror vi ser flere avtal fremover. I mitt hode er et baktungt avtal å foretrekke.

4 Likes

Det er slik parabole bevegelser begynner :eyes: får se hvordan markedet reagerer kommende uker.

5 Likes

Få litt mer volum nå så snakker vi :muscle:

Ser meget lovende ut, siste ukes volum har vært litt høyere også, fortsetter nokk etter påske💪

Lekte litt med AI i dag. Noen som selv regnet noe? Personligen synes jeg ikke markedet priser inn mye idag, hverken Alpha1h og hverfall ikke totale portefølje.

Hadde vært intressant å høre om noen regnet noe?

DCF analys:

2 Likes

Jeg har været gennem lignende øvelser med AI (ChatGPT) og er nået frem til lignende værdier og kurser.

Min subjektive (og angiveligt farvede) vurdering er, at vi lander et sted mellem base og bull case inden for overskuelig tid.

Jeg anser det for ganske sandsynligt at HBP lander en aftale i forlængelse af LOI, og i forlængelse af en aftale følger helt naturligt opstart af fase 3; disse events er begge svært betydelige VIPs for selskabet, og uanset om man rammer en frem/bagtung aftale, vil dette med stor sandsynlighed bringe TO5/6 fuldt i spil - med aktiveringen af den bredere portefølje.

Vi får bedre mulighed for at estimere på værdierne når der foreligger en aftale og vi kender protokollen for fase 3 NMIBC.

1 Like

Så lenge DD har gått bra landes vell en avtale, hvor vanlig er det at LOI ikke fører frem til avtale egentlig?

Jeg vet ikke, men jeg skulle vel gjette at et potensielt avtal har størst sannsynlighet å falle to steder;

Under due dilligence perioden
Eller om forhandlingene drar ut for lenge, f.eks. 3 mnd ++

Men dette er ikke mitt sterke område, så ingen peiling. Sikkert noen her som gjort slike deals tidligere i denne eller andre sektorer som kan gi sine two cents.

For øvrig: å tegne et LOI er ikke bransjestandard. Mulig det var et strategisk trekk fra Hamlets sin side for å sette press på samtlige parter som er interessert.

https://biostock.se/2026/04/hamlet-biopharma-om-det-strategiska-partneravtalet-och-vagen-framat/

4 Likes

Høres ut som alt som gjenstår er å bli enige om prising/royalties. Så det er jo positivt.

Ja det er minst sagt optimistiske. Et avtal er viktig, for det vil tillate ekspansjon av hele porteføljen. Personligen er jeg mer hype på hjerntumør studien for alpha1h, men også de nye infeksjons molekylene.

1 Like

Påfallende sterkt momentum her nå. Kan i utgangspunktet ikke klage. Kan det holde i seg frem til potensielt avtal i løpet av April, Mai eller Juni så ser det minst sagt bra ut.

Høy positiv RS sett mot at de generelle markedet har vært vanskelig.

Håper det går vår vei folkens :muscle:

6 Likes

Enig volum på oppgangsdager er sterkt og salgsviljen svak, Catharina leverer i intervjuet og det ser ut til at dette skal gå vår vei!

Bør vell komme en oppdatering vedrørende LOI, eller er det litt vell optimistisk å håpe på svar innen månedsskiftet

Kan vel komme når som helst fra i dag og utover. Virker ikke være så mye forventninger fra markedet.

Dessverre lite entusiasme ja, tross meget gode studieresultater. Eg har ikke greie på hvor lang ting tar etter DD, men med tanke på størrelsen til Hamlet kan det vell ikke være så mye mer å gå gjennom før en avtale ligger på bordet, så lenge begge parter blir enig.

Min tro med, håper på Mai senest. Er det Medac som det spekuleres om så er de et midsize selskap med behov for en ny lead candidate. Ifølge selskapet er interesser stort rundt Alpha1h, og LOI med 30 dager DD gir vel en pekpinne at man ønsker prosessen skal gå kjapt. Dialogen ble opprettet for ca 7 mnd siden. Så vil tro meste allerede er avklart.