Vi får håpe det!
Ikke Fpi om 1-2 uker lengre?
Jo jeg regner med at selskapet starter opp studien så rask som mulig, med eller uten partner. Blir jo bare dyrere for hver enkelt milestone selskapet løser selv.
Da lyder det som parterne er noget langt fra hinanden — stor forelskelse med LOI i april med middel Tysk partner
For mig at se er der gået et eller andet galt eller uenigheder — burde det ikke meldes at man ønsker at gå andre veje — ser mere og mere ud som Hamlet selv vil gå hele vejen 
Bare tanker fra Hornfluer 
Dansken
Så dette er løgn? 
Du har spist en wienerbrød for mye.
Hamlet har for 3 uger siden udsendt en børsmeddelelse hvor de siger at de går videre med forhandlinger i forhold til vilkår og rammer i et evt. partnerskab.
Hvad er det som gør at du tror de er langt fra hinanden nu 3 uger efter?
Hvad er der efter din mening sket i de sidste 3 uger som er negativt i forhold til forhandlingerne?
Jeg skal ikke sige om forhandlingerne går godt eller dårligt, men jeg forholder mig til informationen som er tilgængelig.
Rolig nu 
Syntes bare at der altid tales uger siden LOI, og sidste fra Baby kunne der gå yderligere 4-5 måneder .
Er absolut ikke negativ til denne case og de fantastiske produkter Hamlet sidder på.
Vi høre vel også snart om samarbejdet med den Koreanske partner som de meldte for flere måneder siden.
Købte faktisk 5000 stk mere i går ( må så spare lidt på Winerbrødet
) så jeg har da ikke mistet troen
— og det var inden mit sidste indlæg 
Biotech er og bliver Biotech 
Dansken
Hornfleur FR.
Man løser ikke et potienselt miljardavtal på 1-2-3. Forhandlinger tar tid. De har jo også nevnt mange er interessert, de er «choosers not beggers.»
Med flere aktuelle samarbeidspartnere så vil nokk de legge press på hverandre til å få en avtale med Hamlet, tviler på at det er mange måneder igjen å vente. Spørsmålet er hvor villig markedet er til å vente, skal vi ned å hilse på 6 tallet i en tid før avtale eller klarer vi å holde oss på 7
Jeg er vel innstilt på et mindre Europa spesifikt avtal i første omgang, fulgt av et større «usa spesifikt» avtal etterhvert, spesielt etter resulter fra pilot studien i USA.
Ifølge protokollen var forventet studiestart juli 2026. Det er vel ikke urimelig å anta at pengene som nå kom inn, var det som manglet. Selv tror jeg på en «first patient»-melding innen kort tid, maks 1–2 uker.
De to første og viktigste datapunktene er måling av CR ved TURB, etterfulgt av EFS «3 måneder etter randomisering».
Med andre ord:
- Første pasient inkludert: august 2026
- CR: september 2026
- EFS 3 mnd.: november 2026
- EFS 6 mnd.: februar 2027
- EFS 9 mnd.: mai 2027
- EFS 12 mnd.: august 2027
Pasientene får Alpha1H dag 1, 3, 5, 8, 15 og 22.
Vi kommer til å få tidlige efficacy-signaler.
Tumorrespons allerede etter en måned, hvor CR defineres som negativ cystoskopi og negativ urincytologi.
Den første målbare «kliniske effekten» bør med andre ord allerede kunne sees i Q4 2026 / Q1 2027, avhengig av rekrutteringstakten.
Nå har vi kapital ut året, og dersom det ikke allerede foreligger en første preliminær avtale innen den tid, bør det være enkelt å hente mer kapital.
Om/når preliminære data er positive, kombinert med resultatene fra Iowa, bør fokuset være på en større og mer konkret global avtale, blant annet i USA.
De neste 12 månedene blir svært interessante i dette selskapet. Markedet sover, og jeg utnytter det.
Tenker at markedet venter på noe konkret da…
Jeg ved mange herinde mener det går meget langsomt i forhold til partneraftale og nogle som endda mener at en eventuel partnerskabs-aftale allerede er smidt i skraldespanden. (I forhold til den LOI de indgik med et tysk selskab i 06. Marts 2026.)
I dag så vi et eksempel på hvad tidshorisonten kan være for en indgået LOI i pharma verden kan være.
Selskabet ChemoMetec indgik en LOI med Roche den 04.Feb.2026.
I dag 10.Aug.2026 har de meddelt børsen at man har signeret en reel samarbejdsaftale med Roche baseret på denne LOI.
Jeg ved at dette, intet som helst at gøre med den LOI og de forhandling som pågår mellem Hamlet og det tyske selskab.
Men det viser at det ikke er ualmindeligt at forhandlingerne af disse aftaler tager tid, da det ikke bare er 2 mennesker som går ind i et lokale og skriver aftalen ned på bagsiden af en serviet.
Det er komplekse og svære forhandlinger som i følge Hamlet stadig skrider positivt frem.
Enig. Jeg tror vi er i mål nå september eller oktober, spesielt etter siste PM nå i Juli.
Du har helt rett i at det ikke er så mange likheter.
About ChemoMetec A/S
ChemoMetec develops, manufactures and markets instruments for cell counting and a wide range of other measurements. ChemoMetec’s instruments are marketed to the pharmaceutical, biotech and agricultural industries worldwide. ChemoMetec’s customers include some of the world’s leading pharmaceutical companies.
Setter pris på påminnelsen at man skal være tolmodig. Men det er nok lettere å lande en loi med måleinstrumenter og software.
Ved udmærket hvad de arbejder med arbejder med, da jeg selv arbejder indenfor industrien.
Nu var sammenligningen i forhold til udarbejdelse af kontrakter mellem pharma virksomheder og at det kan tage tid.
Men sætter pris på du kunne google hvad ChemoMetec laver!
Forskjellen – og hvorfor den er viktig for en investor
ChemoMetec er allerede en kommersiell, lønnsom virksomhet. I regnskapsåret 2024/25 hadde selskapet DKK 495,6 millioner i omsetning og DKK 258 millioner i EBITDA.
Hamlet er derimot et klinisk biotech-selskap, hvor den store verdien ligger i om Alpha1H lykkes kommersielt. Driften er avhengig av innsamling av midler fra investorer.
Den ene vil ha en mye mindre risiko enn den andre. Derfor synes jeg du sammenligner på feil grunnlag her.
Jeg giver op du forstår ikke hvad jeg mener!
Jeg sammenligner netop ikke virksomhederne og jeg sammenligner ikke i forhold til risikoen om der kommer noget positivt omkring kontrakten.
Jeg prøver at eksemplificere hvordan processen/tidshorisonten kan være fra LOI til kontrakt.
Høye forventninger på resultat i pilot studien i Iowa mot CIS. Vil være en gamechanger for selskapet.
Burde være en mindre gruppe, 15-30 st.
Ettersom eneste utvei for disse pasientene enten er å fjerne blære helt, eller prøve noen besparende terapi så bør FDA og potensielle partners være positivt innstilt om vi så kun hjelper 4-5 pasienter. Alpha1h har ingen betydelige bieffekter.