Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hamlet Pharma analyse (HAMLET)

Ja det vet eg, men er fortsatt ikke en avtale på bordet og frem til da er det naturlig med investorer som går lei

Dessverre har aldri selskapet lagt vekt eller fokus på å attrahera kapital fra markedet. Selskapet har overlevert på små mindre emisjoner, og aksjeeierantallet er fortsatt veldig lavt, ca 5000.

Det er beskjedent for et selskap verdt ca milliarden.

Finnes ingen logikk at kursen ikke står høyere i dag i min bok. Alpha1h har tre indikasjoner for blærekreft, har ingen bieffekter. Legg dertil 9 andre legemiddel i pipeline. CGON i USA har en indikasjon mot høyrisiko (lengre frem kommersielt), men er priset ca 50-60x høyere.

Mulig det sett annerledes ut om de betalt for coverage, brukt mer tid på markedsføring osv, men de bryr seg ikke om sånt. De vill leverera bra forskning og bra resultat - og gjøre det billig. Så langt brukt 250-300m på 10 år med tre avsluttede Fas 2, det er uhørt i bransjen.

Som regel går det fort 40-60m per kvartal i disse selskapene, om ikke mere.

For min egen del tenker jeg det er greit. Lav aksjekurs gir muligheter til mange gode kjøp, og en dag kanskje kommer hvor øvrige markedet finner selskapet og antallet øker fra 5, til 10, til 20.000.

Finnes ikke mange aksjer til salu. Potensial til en fin reise.

La oss se.

2 Likes

Sykt bra møte i dag! Elsker amerikanaren var inne å solgte inn det hardt.

3 Likes

Nå fikk eg ikke muligheten til å være med på møtet, men å kun si at en partneravtale innen året er mulig virker mer forsiktig enn tidligere meldinger.

Første gang de gir en timeline

Hva er cashburn her ?

De sier jo "there obviously needs to be extra funding added”.

Så med bare mulig eller “ikke umulig” med partneravtale i 2026 trenger de uansett penger… Er det emisjons frykt som skaper salgspresset?

Det er forresten en veldig vag “timeline” du referer til, de har åpenbart ikke en sikker timeline å kommunisere.

Cashburn er ca 3,8 mil i måneden. Enig med deg at tidslinjen de gav angående partner er vag. Forventet et klarere svar etter så lang forhandling og meldingen i Juli om at forhandlingene var positive fortsatt. Uansett, hvor lenger hamlet kommer på egenhånd jo bedre forhandlingsgrunnlag.

1 Like

Neste trigger kan være start i Iowa da, forhåpentligvis er ny protokoll sendt inn og behandlingen hos FDA startet

Er dette en trigger kursmessig da? Selskapet trenger cash !

1 Like

Kanskje en dårlig formulering, ja de trenger cash, men alt som kan brukes i forhandlinger vil være positivt for forhandlingene tenker nå eg, kan ikke se for meg at tyskerne vil vente på å ta ned risikoen enda mer og betale en enda høyere premium for partnerskap.

1 Like

Det er partneravtale som er triggeren her, å det ser vi at markedet avventer. Det kommer veldig mye annen info fra selskapet, dette er vel og bra men har ingenting å si på kursen.

Jeg tenker det blir kapitalinnhenting før partneravtale.

DD er ferdig, og ut i slutten av oktober begynner av november kan man forvente at de første dataene fra fase 3 er klar. Penger har de til å holde ut året, medregnet litt høyere cashburn enn tidligere. Selvsagt mulig at de må hente penger før avtale, eg tror ikke tyskerne er interessert i å vente på mere data.

”Cells repeatedly exposed to alpha1-oleate show no evidence of resistance, as lethal concentrations of the drug still activate programmed cell death and kill the cells.”

Det er spesielt viktig for Iowa/CIS, siden tumorer som kommer tilbake etter behandling kan selekteres for mer resistente celler. Hvis Alpha1h fortsetter å indusere celledød selv etter gjentatt eksponering, reduseres risikoen for at behandlingen mister effekten nettopp der man ønsker å ramme gjenværende og tilbakevendende CIS.

Jeg gjetter at det også er dette Michael ser potensialet i - spesielt hvis vi kan gi behandlingen uten risiko for pasienten.

Har nesten større tro på CIS enn NMIBC.

2 Likes

Så blev en stor del af min Nanexa konverteret til Hamlet :grinning:

Tak til Baby for fine opdateringer :+1:

Dansken

Mere MoA

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/42798181/

PM denne uken? :relieved:

3 Likes