Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hamlet Pharma analyse (HAMLET)

Nå har markedet nullstilt oppgangen fra i fjor og vi er tilbake i området rundt 5. så gjenstår det å se om kjøpere kommer til å løfter kursen litt.

Nå må noen rette på meg hvis eg er helt på bærtur, men er det ikke rart at det står «not recruiting yet» fortsatt? Eller tror dere det endres ved første pasient som er med?

7 Likes

Markedet klarte ikke å holde 5,9–6,0, fortsatt betydelig med aksjer til salgs her.

Ett skritt nærmere partneravtale og med FPI unnagjort. Tar vekk risiko og får vell kanskje forhandlet frem litt mere premium avtale da

Da har nedtellingen begynt for selskapets pivotale registreringsstudie i fase 3. De første kliniske signalene vil tikke inn for hver pasient etter 30 dager.

CR er et viktig sekundært endepunkt, og jeg mistenker at dette, sammen med øvrige sekundære endepunkter, kan fungere som surrogatmarkører i en søknad om Accelerated Approval mot slutten av neste år.

Jeg tror og håper derfor at en AA-godkjenning kan være på plass i løpet av 2028, hvorpå studien fortsetter som en confirmatory trial.

Vil gjerne se en partner ta en posisjon i selskapet innen kort tid. Jeg håper FPI gir Hamlet betraktelig bedre forhandlingskraft og styrker posisjonen i de pågående partnerdiskusjonene.

2 Likes

Markedet avventer fortsatt👀

Ny nature artiklel på BAMLET og effektene på vekt og blodsukker

https://www.nature.com/articles/s41598-026-71811-9

1 Like

Gigantisk PM idag.

Får håpe alle GLP-1, GIP og glukagon jagare får opp øyene.

5 Likes

Beste med hele meldingen må være at de vil kommersialisere Bamlet som kosttilskudd, da er veien til markedet betydelig kortere og markedet er enormt.

Som hamlet bare får 25% av :sweat_smile:

… bare 25% av alle framtidige inntekter uten noen utgifter. Med 10 andre legemiddel i pipeline er det irrelevant.

Når de skriver dette:
In mice with diet-induced obesity, BAMLET reduced weight gain and elevated blood glucose levels compared with placebo.

Betyr det at Bamlet reduserte vekten eller betyr det at vektøkningen var mindre enn i placebo?

Må jo bety at BAMLET-musene la mindre på seg og fikk mindre elevert blodsukker enn placebo-musene?

Vektøkningen var mindre. Ca 15% etter 7 uker.

https://media.springernature.com/full/springer-static/image/art%3A10.1038%2Fs41598-026-71811-9/MediaObjects/41598_2026_71811_Fig1_HTML.png?as=webp

Fortsatt ingen interesse fra markedet, snodigt… Kun nedsalg til 5 'ern.

Er vell ikke så snodigt når meldingene er positive men ikke gir direkte økonomiske konsekvenser nå. Eg tipper det blir mer meld i prisingen hvis de lander en partneravtale som gir litt cash nå.

Fra kurs 8 ned til 4 tallet og gode nyheter etterpå uten rekyl er snodig!

Var priset inn en forventning om svar på LOI som vi fortsatt venter på, og dette er biotech, det svinger. Helt normalt vil eg påstå. Uten noe håndfast damer ofte kursen. Heldigvis så ser det ut til å karre seg over 6 kr igjen, etablerer det seg over det nivået igjen ser det lovende ut teknisk. Selv tror eg og at vi er svært nært gode nyheter angående LOI, men uansett er det ikke lenge til første resultatene fra studien detter inn.

Pertnercaset er ikke lenger bare en LoI-spekulasjon. Det har gått gjennom DD og over i konkrete kommersielle forhandlinger.