Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Harmonychain

Ja de brukes til mining for blant annet ETH.

ASIC chipper og Scrypt kan ikke brukes til ETH mining.

Jeg er ikke Harmonychain ekspert. Fulgt den noen mnd. , så når jeg sier opptil 70 til 80% energibesparelse så er det fordi SB1M presentasjonen påstår dette.

ASICs som Harmonychain leverer er foreløpig tilpasset Litecoin, Doge og Bitcoin. der er kanskje flere som jeg ikke har fått med meg. ETH går forresten over til proof of Stake fra proof of Work. Der er det mindre energi å bespare i fremtiden. men vi får se hvem som vinner av POS og POW. POS er ikke spesielt populært fordi det er en metode som gjør at de som allerede har mange coins får flere. Altså de rike blir rikere. Dette er vel det motsatte av hva krypto i utgangspunktet ville oppnå. krypto for folket :slight_smile:

70-80% er det selskapet påstår, Utifra de teoretiske tallene de har sluppet stemmer ikke dette vs det konkurentene har idag.

Det er korrekt at ETH skal over til POS og da kan man ikke lenger mine dette. Men det påvirker ikke Harmony på noen måte siden ASIC chipper og Scrypt ikke kan brukes til å mine eth uansett.

Dette er en tulle påstand som ikke har rot i virkeligheten. Har man 35ETH eller mer kan man få 7% APU. Har man mindre får man 6,3% APU fra 1ETH og oppover.

ASIC hvis tilpasset kan vel mine ETH1, eller er der noe som forhindrer dette? Jeg oppfatter det som at ETH1 ikke har vært i kikkerten for ASIC utvikling ennå og at det er årsaken til at ASIC ikke finnes for ETH. Stemmer ikke det?

vedr. POS på ETH så kan det være at de har modifisert sin POS til å ikke bli så riking favoriserende. Men om man leser generelt om POS så får den metoden en del kritikk i grunnkonseptet av POW fraksjonen og Bitcoinerne. Men om ETH har så flat APU på stake, går ikke det utover sikkerheten. Er det ikke meningen at de som verifiserer mest transaksjoner skal tape mest (ha mest at stake) ? Jeg kan og lese meg opp på dette andre steder dersom der ikke er et åpenbart svar.

Du kan mine ETH med mobilen men det vil ikke være veldig lønnsom eller effektivt. en Asic chip tilpasset BTC mining vil være ekstremt lite effektiv til å mine ETH.

Enig. Bitcoin ASIC kan brukes til omtrent bare det. Men lurte på om dersom man ville lage ETH ASC så burde det kanskje være mulig? Men her stopper kunnskapen om dette for min del så jeg skal ikke påstå det ene eller det andre.

Uansett det Harmonychain har på gang så langt er Litecoin, Doge og Bitcoin.

Har sendt en åpen ikke for kritisk mail til selskapet rundt endel av ytelsespåstandene dems.

Når man sammenligner med hva som er på markedet idag så virker deres chip å være totalt utdatert før den er i produksjon. Så jeg lurer litt på hva jeg ikke ser. Antar de ikke svarer og da har man jo svaret. Men lever i håpet.

De presenterte hos SB1M disse tallene for bare 2 uker siden så de bør være opp til date? Spent på hva du får som svar.

ASICs fordel er vel at prosessoren er spesialtilpasset oppgaven, slik at en hash tar mindre energi og tid. Ja vel, om vanlige GPUs bedrer seg superfort, så er vel saken at GPUen må løpe 5 ganger rundt banen for å gjøre samme jobb som en ASIC løper som tar en runde rundt banen. ASICs energikonsum vil jeg jo da tro at by design uansett kan operere med lavere energibruk pr hash og da skal businesscaset være sånn passe intakt fordi strøm koster penger og særlig etter at CO2 avgift slår inn for alvor. Har du noen eksempel på de tallene du referer til? Jeg kan ikke så mye, men prøv å del så det blir lettere å følge deg.

Hvorfor sammenligner du med gpu? Når det ikke er relevant?

Har du ikke skjønt det enda? Finnes plenty med asic og scrypt chipper på markedet idag man må sammenligne med.

Her kan dere sammenligne. De beste har ca 1 Gh/s pr 1000W.
Harmonychain sin har 3,17 Gh/s pr 1000W. Tror det ikke før jeg få se det altså, blir svæært overrasket om de får til en sånn økning.

Cryptotech lovte jo akkurat det samme med SHA-256 algoritmen (BTC) for noen år siden. 80% mindre strømforbruk, 500% raskere chip blablablabla. Gikk jo bra det :face_with_hand_over_mouth:

:sweat_smile:

Det er dette selskapet dere som putter penger i dette setter deres lit til btw:
https://www.proff.no/selskap/lokotech-as/oslo/it-konsulenter-og-rådgivning/IDME2CY03DC/

30 000 i aksjekapital bør jo få det til å skurre litt…

30 000 aksjekapital er jo ikke egenkapitalen så det går helt fint. Masse selskap der ute som har pålydende 0.01 $ mens markedsverdien er massivt større.

Vedr det @Evilfreud sier så er GPU også brukt selv om sammenligningen gjøres bedre mot andre ASIC. Nvidia også har startet med ASIC til krypto mining.

Konkurase med Nvidia. Nvidia solgte nye kryptoprosessorer for 1,3 mrd. i første kvartal | Finansavisen

Jeg synes det er rart at DN ikke har spurt børsen om kommentar , hele den artikkelen er veldig rar og virker mest som en plassert mikrofon sak.

Ja det er bra nvidia lager Asic og da kan man sammenligne den fremtidige asic chippen til harmony med asic chippen til nvidia.

Nå er det i første omgang en scrypt chip som kommer fra harmony ( hvis den kommer).

Artikkelen du postet omhandler i stor grad GPU salg som hverken har noe med asic eller scrypt å gjøre.

Det er sant, men GPU har vært brukt inn i samme marked som Scrypt… Nemling mining. Hvis scrypt er bedre og mer energieffektiv da vil naturligvis GPU miste markedsandeler. Er ikke det rimelig å anta?

Det finnes allerede masse scrypt minere på markedet og det har eksistert flere i mange år. En fungerende scrypt chip fra harmonychain vil konkurere mot dette markedet ( som GPU idag ikke brukes i).

Med Scrypt miner kan man mine : Gulden ( NLG), GaneCredits(GAME), Verge (XVG), Emerald (EMD), Dogecoin ( DOGE), Floriancoin( FLO), Einsteinium( EMC2), Litecoin ( LTC), DigiByte ( DGB), Auroracoin ( AUR).

Skal du konkurere mot GPUer trenger du i stor grad en miner som kjører EtHash

Men det er ikke bare Scrypt de går etter. Når SHA-256 er klar senere i sommer så kan de og gå etter Bitcoin. Lurer på hvordan salget av denne blir. har du noen best guess?

synes og deres revenue model hvor de tar Royalty av hash som betaling for hardware. Det kan vise seg å akselerere salget relativt dramatisk.

Scryth chippen kommmer en gang til neste år. Hvis den kommer. De andre chippene er det ingen dato så en gang laaaaaaaangt i fremtiden.

Bulldozer prototypen kommer ut nå i August. Test og produksjons oppstart er September (15 Sep etter børsmelding 12 mai). Skal spørre litt rundt om SHA-256.