Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Harmonychain

ligger vel godt under ipo på 2kr + nå? Er vel få kanskje som vil lempe ut her nede med tap i såfall nå som krypto har snudd opp fra bunnen igjen.

300mill for luft er rimelig heftig prising.

er vel ikke de verste i klassen Evilfreud? NEL var vel 30 mrd priset luft, idex 2 mrd for luft, thin 1 mrd for luft.

Nel hadde iallefall et produkt. Men prisingen er fortsas sprø.

Det er vel feil å si det? De har 2 patenter i europatent fra 2019 og har proprietær teknologi de bruker til verdensrekord i lavt energiforbruk for blockchain hashing. Dette skal etter sigende redusere energiforbruk for hvilken som helst coin 70 til 80%. Hydromining planene og oppsettet av gruvefabrikken er også virkelig og kan helt klart bli viktig da disse fabrikkene drives på utelukkende grønn stranded energy,

Aksjen er high risk fordi prototypen er ikke her før august, men når man sier “luft” så hentyder det til noe som er oppspinn og det blir vel feil? BCS har vel en patent i europantent og er priset til 1.5 milliarder selv om de ikke har omsetning i dag og intet annet enn LOIs. Så proprietær teknologi kan helt klart prises høyt nok hvis viktig.

Vi får se nærmere August hvor dette bærer, eller før dersom det kommer noen LOIs eller kontrakter inn.

Går du på siden så har de data tilgjengelig. Og om du sammenligner de nyeste chippene eller minerene fra de største produsentene med den teoreetiske saken til Harmonychain… så ser du at HArmonychain ikke bruker 70-80% mindre strøm.

1 Like

Mulig det. Men, SB1M presentasjonen ser ut som bilde under, og de sier rett ut at powerconsumption reduseres opp til 70 til 80%. det kan være rett eller galt, men det er det siste som er sagt om dette.

Må være flaut for SB1M å ha frontet dette.

Se på Pareto som frontet Arcane…

Mye rart som blir frontet av meglerhusene omdagen.

1 Like

Ser Harmonychain kom med følgende oppdatering:
“Harmonychain is pleased to report that the development of Lokotech Scrypt ASIC (Application Specific Integrated Circuit) blockchain supercomputer/”miner” is currently developing in line with previous communication, ie in accordance with schedule and budgeted costs. The actual prototype ASIC “multi project wafer” is expected to enter into production around 15 September and will be completed within 60-90 days, before quality control. We aim to inform the market regularly about the progress of this work.”

Prototypen er forventet å gå i produksjon den 15 september. :wink:

Så hvis alt går etter planen og kvaliteten er god nok så har de en prototype tidlig 2022.
( best case scenario).

så skal jeg heller la være å si hvor mange % av waffere som kastes pga dårlig kvalitet.

Tror ikke vi skal overdrive det negative synet her? Selskapet har faktisk LOI bestilling på 44 000 enheter. Hvilket har en verdi på 1.1 milliarder kroner. Bergen Carbon Solution har når mcap på 1.4 milliarder basert på LOIs av langt mindre størrelse. Leverer Harmonychain så kan de stå som vinneren 2021.

Letter of intent er juridisk svært lite bindene.

Ja. men jeg skriver ut LOIs selv i min jobb. Og man skal vanligvis ikke skrive ut LOI med mindre det foreligger et vedtak om å bevilge pengene. Altså det er nærmest som Purchase Order er klar. Men det er klart kommer LOI fra en useriøs part så er det jo verdt lite. vet du hvem som har utstedt LOI tilHarmonychain? Jeg har ikke fått lest meg opp på det ennå. Ser DLTX er på banen. de er nå børsnotert så litt hold må det være?

1 Like

Hvem de har tegnet Loi med betyr jo lite. Det er fortsatt svært lite juridisk bindene.

En LOI er nyttig for sitt formål, nemlig som et mål på hvor sannsynlig er det at det kommer en Purchase Order verdt et målt beløp, så kan den være svært nyttig. Det er ikke vanlig å gi LOI fra selskap (på eller utenfor børs) med mindre det internt blitt gjort vedtak på å sette penger til side for kjøpet. Om man ikke følger den prosessen så er man ofte ganske useriøse. Dersom LOI ikke er ekte så er utsteder av LOI eksponert for kritikk av betydelig grad dersom utstedt LOI ikke er reel og brukes til å manipulere opp aksjekurser, eller som vedlegg til søknader (som f.eks NFR) for å oppnå statsstøtte. Du tar for lett på en LOI synes jeg. Ingen som vil sitt eget selskap godt publiserer en LOI for misbruk av andre selskap.

Men også, en LOI kan være svært bindene. Det avhenger av språket brukt i LOI. Slik jeg ser det er spesifikt antall og pris nevnt i det LOI jeg klarer å finne fra DLTX. Utover det så har jeg ikke sett en kopi av dokumentet så jeg kan ikke si svært bindene eller ikke svært bindene. men det vil være feil å anta at en LOI apriori ikke er bindene.

3 Likes

Du kan jo heller stille deg spørsmålet, hvorfor velge de en LOI som lett kan fravikes og ikke er spesielt bindene, vs En faktisk bestilling eller andre avtaler som faktisk er bindene.

Fordi, produktet er tross alt ikke ferdig. Når august er her og prototypen er ferdig, så kan faktisk rapporten av testene bli at dette er ikke noe særlig bra likevel. Den som har gitt LOI kan da kansellere sin ordre eller modifisere den som han ønsker. De har tross alt bare sagt at de akter å kjøpe Bulldozer produktet dersom det leverer som lovt av Harmonychain. Men du har rett, det vil vise seg om dette går bra :slight_smile: . Er det 10% sjanse for at det går bra eller 90%.?Vanskelig å si, men der er nå et par professorer med her som har en del renome å tape dersom dette går til helv…

August er svært spennende måned, enten blir det massiv skuff og fall, eller så blir det essensen av lykke og eufori x10. Vi vet alle hvor mye NVIDIA tjener på krypto mining markedet. Om Harmonychain gjør jobben bedre til lavere energikonsum så blir det ville tilstander.

3 Likes

Regner led du troller nå siden du nevner Nvidia. Eller skjønner du ikke forskjellen på hva nvidia lager og hva harmonychain prøver seg på?

Du vet at GPU på grafikkkort fra NVIDIA brukes til mining i dag? Derfor har prisen på grafikkort gått ganske kraftig opp fordi NVIDIA betjener mining markedet i tillegg til markedet relatert til vanlig bruk. ASIC fra harmonychain kan gjøre en bedre jobb på mining dersom de leverer som de lover. Opptil 70% lavere energikonsum pr hash. Da vil naturligvis NVIDIA miste markedsandeler relatert til mining til Harmonychain. Hva tenker du er feil i det som ble sagt her? Har jeg misforstått noe eller snakker vi bare forbi hverandre?

Igjen, harmonychain trenger jo ikke å klare å levere på dette, men dersom prototyp i August virker så er min oppfatning at dette markedet blir flyttet over til Harmonychain. Ikke hele markedet men for de coins de klarer å spesialtilpasse en ASIC så vil de ta markedsandeler på mining.

1 Like