Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Havyard Group (HYARD)

Når kommer Havyard med rapporten?

  • 23:00
  • 23:15
  • 23:30
  • 23:45
  • 29.05.2018 :stuck_out_tongue:

0 stemmegivere

Kanksje dei er ute og feirer det flotte resultatet ?:face_with_monocle:

1 Like

Flaut av Havyard å misse på kvartalsdagen

2 Likes

Da var rapporten ute. Skuffende resultat ved første øyekast. Virker som de er presset på marginene.

Økt backlog, som burde hjelpe på marginene framover?

Lykke til i dag, da! Jeg pinglet ut i går :frowning: Turde ikke sitte over rapporten :scream:

Har ikke fått lest rapporten. Men forvent ikke sååå mye i Q1. Første ferge ble levert til verftet midt i februar om jeg ikke tar feil og når ikke full aktivitet før Q3. Får litt betaling før/underveis og ved levering av nybygg.

Skal skumlese litt nå :slight_smile:
Ser at mmcfp skuffet hardt.
Fylte på litt over 3000 aksjer @ 14kr.

2 Likes

Var jo ikke såååå gale rapport, da! Mye av dette var jo vi klar over alt? Slenger ut fiskesnøret igjen hvis vi kommer high 12 eller low 13.

1 Like

Avskrivninger av maskiner og utstyr, økte driftskostnader pga b.a ansettelser.
MMCFP skuffet hardt, de har tidligere levert gode tall med høye marginer.

Må nok smøre seg med en dose tålmodighet, da det er ventet full aktivitet og overlapping av betalinger på verfts leveringene etter Q2.

Innsidekjøpet fra Polen stemte godt, Havyard production leverte + tall etter store underskudd i Q4. Detter vil nok øke med kommende aktivtet på verfet/verftene.

1 Like

Ble ingen kystrutekontrakt til havyard

"Alle dei fire nye skipa til Havila Kystruten skal byggjast i utlandet.

I samband med messa Shipbuilding Exhibition i Vigo i slutten av mai sende Barreras-leiinga ut eit nyheitsbrev og opplyste om kontrakten på to skip med Havila Kystruten.

Kontraktsprisen på kvart av dei 125 meter lange skipa vart oppgitt til rundt 100 millionar Euro.
Samstundes vart det opplyst at dei to siste skipa skulle byggjast ved Havyard-verftet i Leirvik.

  • Dette er positivt feil. Det vert ingen kontrakt til Havyard på desse skipa, seier Sævik."

Nett.no

1 Like

Ser at Havyard siger nedover. Kvartalet de rapporterte for var ikke så hot, men utfra den økende ordrereserven, så trodde jeg ikke de burde svekkes såpass? @Janno har du noen tanker her?

Mine tanker er at verftet vil levere lave marginer rundt 0-2% og at det er designet/NES delen de tjener på. (Det sto i q1 at design og NES ville stå for inntjeningen) Derfor de ikke la in anbud på kystruten(spekulering). Oppsiden blir da litt mindre enn før siden verftet står for mesteparten av ordreboken og idag er vi på 13kr ca 2kr under innsidekjøpet til CFO.

1 Like

“Pølser, is og brus så mye folk kunne spise”

Var det du som dyttet unna unger i Iskøen @Kronn ?

2 Likes

Eg ble noe stresset da eg så det minket i isboksen :see_no_evil:

3 Likes

Rekordkontrakt til MMC First Process

MMC First Process har inngått kontrakt for levering av en stor
fiskehandteringspakke til en ny brønnbåt.

Brønnbåten er kontrahert av Alsaker Fjordbruk på Onarheim. Alsaker Fjordbruk er
et vertikalintegrert oppdrettskonsern, og en av de største privateide aktørene
innen produksjon av smolt og matfisk.

Pressemelding følger vedlagt.

For ytterligere informasjon kontakt:

Navn: Petter Leon Fauske,(CEO) MMC First Process
Mobil: +47 970 80 339

Navn: Leif Gjelseth, rådgiver MMC First Process
Mobilnr: +47 916 33 770

Ekstern link: http://www.newsweb.no/index.jsp?messageId=454304

Nyheten er levert av OBI.

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20180622.OBI.20180622S11

1 Like

Se her ja, kanskje det kan komme en varig stigning nå da ?

1 Like

Bra melding med ca halv 500 mill + i ordreboken til MMC FP det neste året, de hadde greie mariner på rundt 5% før Q1. Så håper det tar seg litt opp! MMCFP skal også bygge nytt anlegg på Digernes, som mulig vil så ut på Q2 rapporten? Vet ikke hvordan slike prosjekt føres på regnskapet.

Brukte omsetningen idag til å redusere litt siden jeg er ekstremt overvektet og øke i FUN som jeg tror vil levere en fantastisk Q2. Begge rapporterer 28 Aug :sweat_smile:

2 Likes

Kjøpte faktisk mine på 20.28 @Christian kl 12.20 ish, kanskje det var dine ? :grin: Mye av grunnen til økningen er det fine bildet du maler av Fun på innsider tråden :+1:

1 Like

Solgte litt tidligere i dag, men til samme kurs ja. :stuck_out_tongue:

Står ved alt det jeg har sagt i Fun insider-tråden, men jeg hadde belåning på de siste aksjene jeg kjøpte, og orket ikke tanken på å være så tungt lastet ved en midlertidig dipp.

1 Like