Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Havyard Group (HYARD)

Jeg er veldig takknemlig for oppturen i vinter fra 10-15,- for mitt eget vedkommende. Har vurdert ny inngang siden da, men må si jeg er avventende siden markedet responderer så svakt på meldingene det siste halvåret. Ordrereserven er vel nå en plass mellom 2.5-3mrd (?), noen som aner noe om marginer og betingelser i fremtid?

Ordrereserven ligger på ca 4.7 milliarder fram til Q4 2020, d’ær verftet har ca 3 milliarder
Var ca 3.6 milliarder i Q2 + 1 milliardkystruten kontrakt + Bygging båt for Esvagt ukjent pris.

Dårlig marginer/ tap på verftet, mens NES (power & controlls) og Design & solutions vil stå for mesteparten av inntektene going forward ref Q2.

4 Likes

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20181107.OBI.20181107S81

Noen forventninger til dagens rapport? Jeg har vært litt avkoblet i det siste må jeg innrømme, men vil jo regne med 4.6-5 mrd ordrereserve ihvertfall. Om de går i pluss vet jeg ikke om jeg tør gjette på… :thinking:

Hvem gjetter rett på når kvartalsrapporten kommer denne gangen, tro? :slight_smile:

  • 29 November - Før 22:00
  • 29 November - 22:00-23:59
  • 30 November - 00:00-04:59
  • 30 November - 05:00-09:00
  • Senere

0 stemmegivere

2 Likes

søren, trykket feil. men husker jeg satt i denne i 2017, der vi snakket og drømte om at 2018, og spesielt 2019 ville bli fine år for Havyard. 2018 er snart unnagjort uten at det har vært noe å skrive hjem om. følger fortsatt denne, men enn så lenge fra utsiden.

Vil heller ikke spekulere, men tipper Q4 blir greit da de har 3-4 leveringer til Fjord1 (ca 70% av betalingen kommer vel ved levering av båt `?).

Men lover ikke så godt med det lille innsidesalget fra MMC FP styremedlemmet. + Syns det Havila salget virket rart, men håper det er pga Havila / evt kystruten trenger kapital / skattefradrag.

Er posisjonert, men ikke så tungt som før da mesteparten sitter i Funcom :slight_smile: Så håper litt på en dårlig rapport, slik at jeg kan fylle på før Q4 :thinking:

[Edit] Har jeg spekulert allikevel ? :sweat_smile:

1 Like

Det lignet mistenkelig på spekulasjon, ja. :smile:

Jeg har også trua på q4. Q3 er mer usikkert dog. Vi får se (i kveld?).

Bare jeg som synes det er en smule uproffesjonelt at ledelsen ikke klarer å slippe rapporten til guidet tid?

2 Likes

Slik har det alltid vært så lenge jeg har vært med, og jeg synes det er svært skuffende at rapportene ikke kommer til rett tid. Det burde egentlig fortalt meg at her har jeg ingenting å gjøre. Management ikke holder egne frister. hvordan skal jeg da tro på at dem holder styr på noe annet, (“sånn krig og fred og økonomi og sånt”)?

De slipper den ca kl 22 i dag, det er 29.11.2018, så til guidet tid. :stuck_out_tongue:

I dag er det 30.11.2018 :slight_smile:

Jeg lever i fortiden! :see_no_evil:

1 Like

Jobber du i Havyard, @Christian? :grin:

2 Likes

30/11-2018 09:40:00: (HYARD) HAVYARD GROUP ASA - Regnskap tredje kvartal 2018

The Group’s operating result (EBIT) in third quarter was lower than expected. The main reasons is agreed
postponed activity on a major ship building project and postponed delivery of charging equipment. There has
also been non-recurring expenses associated with closing down the activity at MMC FP Tromsø.
:black_small_square: EBIT of NOK 0.7 million and EBIT-margin of 0.13% in third quarter of 2018 and EBIT of NOK 1.4 million year to
date in 2018 and EBIT-margin of 0.09 %
:black_small_square: Loss for the period for Q3 of NOK -2,1 million and margin -0,41% and loss of period of first half of NOK -29,3
million and margin -1,88%.
Through the ferry projects that have been delivered, we have received verified calculus assumptions that
support expectations of good profitability and activity for 2019.

Jeg kan leve med et dårlig kvartal til hvis 2019 blir bra :wink:

1 Like

Hyard har vert skuffende synst eg, hadde ventet en langt hyggeligere utvikling

2 Likes

De har nok gjort noen halvdårlige avtaler for 2018 for å overleve. De var nok ikke like presset når de skrev kontrakter for 2019 og utover, så der antar jeg marginene er bra.

2 Likes

Skulle ønske de holdt seg til å slippe rapporter utenfor børsens åpningstider.
Å slippe den kl 0940 dagen derpå er jo nærmest garantert å trigge noen stress-salg. Kunne fint ventet til 1630 nå, spør du meg.

2 Likes

På den annen side, det er da noen positive punkter her. Uten å skulle hausse…

  • Driftsresultatet er på vei opp. Sakte dog, men EBIT-margin er så vidt positiv igjen.
    ** en haug av like skip bør også hjelpe på det.
  • Ordreboken er på 5.062 milliarder NOK, 3.049 milliarder i 2018.

Hvis de oppnår en 2% margin på neste års ordrebok vil det gi et 60 millioners resultat, tilsvarende PE<4.5.
Hva er en realistisk margin å gjette på tro?

1 Like

10/12-2018 09:00:00: (HYARD) Havyard Group ASA : Innkalling til obligasjonseiermøte