Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Havyard Group (HYARD)

Overreaksjon eller innafor?

Hvor bra drevet er et selskap som “finner” at resultatet er 100m dårligere enn rapportert? Jeg tenker at de ikke har kontroll og at selskapet har store problemer med ledelse/kommunikasjon innad.

4 Likes

Husker jo det i fjor også når jeg var innom: Vi ble jo nesten ikke overrasket når Q rapportene kom 1 dag for seint; det var jo nesten blitt normalt. Noe skurrer internt og jeg er enig med du skriver her, ass!

Dessverre tok jeg ikke hintet tidligere… :confused:

Jeg var med fra 2,5 til 20 og ned igjen.
Én ting har jeg lært nå, håper jeg. Sikre gevinst…

3 Likes

Bedre enn fra 13 til 16 til 5

Jeg må lære meg å slutte med lytteposter og enten være tungt investert, eller ikke. :stuck_out_tongue:

2 Likes

Det store spørsmålet nå er om jeg skal dumpe i dag eller vente. :thinking:

Ville du kjøpt nå om du var ute?

Det spørsmålet stilte jeg meg selv og solgte. Jeg har nok neppe gjort god nok research for den avgjørelsen, men solgte fordi jeg ikke har tillit til at selskapet blir styrt på en god måte.

2 Likes

Jeg solgte resten i november. Jeg er mildt sagt svært overrasket over hvor riktig vurdering det var sett i bakspeilet

1 Like

Samme hær rett og slett, mistet all tiltro. Leste d var feil på brønnbåt og tråler, design feil? Pengene gikk i Funcom, er i null på de pengene når kursen står i 26 :sweat_smile:

1 Like

Kommer vel en stygg emi/ restrukturering her da etterhvert

2 Likes

Redd for det samme. CFO kjøpte 12/14kr for et halvt år siden og han har ikke snittet ned, så noe vet han :thinking: Per sævik rævkjørte vel aksjonærene i Havila, så redd det kan skje hær også.

Tok tapet idag, men tar med meg noen viktige lærepenger videre :slight_smile: Deriblant ikke investere i store tunge lav margins selskap under omstilling.

5 Likes

Har tenkt på det samme. Det hele under ett er så amatørmessig at jeg får følelsen av en poison pill. Med hilsen sævik/havilla

1 Like

Jeg tenkte at eieren var ryddig, ikke at hele selskapet bare var rot. :see_no_evil:

Gjør meg mindre lysten på Fjord1.

Fjord1 er bare å kjøpe, eg legger igjen mangen kroner der i svele og kaffi, eg skal heller gi beskjed når eg slutter med svelekjøpene :joy:

2 Likes

De har en egen svelepost på oversikt over inntekter. :joy:

… Oki, ikke helt da :see_no_evil:

1 Like

Jeg kvittet meg med 2/3 i dag og. Det satt langt inne, men nå var det på høy tid. :pensive:

Litt overrasket over at fjord1 aksjen er helt upåvirket - havyard skal vel levere ferger til dem? Markedet ser vel på konkurs som usannsynlig.

Når det er sagt så er fergevirksomhet på konsesjon i teorien mye mer stabilt og mindre utsatt for konjunktursvingninger enn skipsverft. Derfor har jeg satset på fjord, selv om omstillingen de gjennomgår sikkert medfører en økt risiko.

1 Like

Eieren klarer vel å redde selskapet, men eksisterende aksjonærer?

Ja, jeg er bare skeptisk til hvor rotete havyard framstår. Problemet kan være lokalt for havyard, og ikke noe som reflekterer på Fjord1.

1 Like