Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hexagon Composites (HEX)

For Purus-aktionærer

Tar inn HEX i portjeføljen min, så får vi se hva denne kan bringe til kassen utover i 2021.

Teoretisk, for hver krone Purus går opp burde Hexagon gå opp ca 85 øre

171 mill aksjer i Purus / 200 mill aksjer i Hex.

Men det har vel noe med tilbud og etterspørsel å gjøre :grinning:

Strategien om å synliggjøre verdiene i de 2 selskapene har vel ikke slått helt til for Hex. Har økt i hexagon composites med tanke på selskapets eierandel i purus og forventet utvikling i begge selskaper i tiden som kommer. Håper i tillegg at det blir delt ut flere Purusaksjer til aksjonærene. Regner med markedet repriser selskapet etterhvert. Går i riktig retning på årets siste dag. Basert på sluttkurs 11 desember og kursutvikling i purus burde dagens kurs i Hex vært langt høyere etter mitt skjønn.

Nyttig informasjonstråd om Hexagon Purus og composite.

Hexagon Composites ASA: Invitation to Capital Markets Day 2021

Tyskerne skriver ihvertfall om HPUR, fantastisk med haussing av mr.Doepke som har vært med på å kjøre NEL.

Helge Larsen ( kendt investor fra Dk) omtalte Purus i dag i millionærklubben (radio) som en Hydrogen-aktie for fremtiden. Dette har også bidraget til dagens flotte stigning.

2 Likes

Fantastisk, takk for informasjonen! :slight_smile:

2 Likes
1 Like

Her er det bare å bli sittende :sunglasses:

1 Like

Hehe ja, får håpe den kan “ta en” NEL. :smiley:

Blir nok en god del roligere

Nogen som har et link til dokumentation for Hex ca 75% af Purus. Det efterspørges på danske fora. Citat fra siden “Ifølge deres hjemme side ejer Mitsui 32 % og Composite omkring 1,3 % , eller er siden ikke opdateret ??”

Prior to the Private Placement, the Company had issued 201,619,712, all owned by Hexagon Composites ASA. On 4 December 2020, the Company completed a private placement (the “Private Placement”) consisting of 27,472,527 new Shares at a subscription price of NOK 27.3 per Share.

Following the Private Placement the Company has issued 229,092,239 shares. On 29 November 2020, Hexagon Composites ASA resolved to distribute 30,242,956 of its shares in the Company as dividend in kind to its shareholders. The distribution is expected to be completed in the VPS on or around 11 December 2020, and will result in Hexagon Composites ASAs holding being 171,376,756 shares. Following the Private Placement and the dividend distribution it remains that only one shareholder, Hexagon Composites ASA, owns more than 5% of the Company’s shares.

Side 42 og 43 her
Hexagon Purus AS - Information Document.PDF (1,9 MB)

verdt å merke seg at Hexagon har 180 dagers lock-up på sine aksjer

1. Dag med 17% stigning siden notering og den omtales såvidt i norsk media👍

Blir som å ta godteri fra småbarn, i dette tilfelle hovedsakelig tyskere og dansker😎

Er vel kanskje de som tar fra oss? :joy:

Jeg er 100% opp siden 14. desember så fra meg tar de iallefall ikke😂

Takk